וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: טראמפ יואשם עוד היום - אך לא יגיע להעמדה לדין לפני שבוע הבא

עודכן לאחרונה: 23.3.2023 / 12:06

על פי מקורות, הנשיא לשעבר אמר ליועציו שהוא רוצה להיות אזוק כשיופיע בפני השופט כדי ליהפך ל"קדוש מעונה"- אם אכן יוגש נגדו כתב אישום על מעורבותו בתשלום 130 אלף דולר לשחקנית הפורנו סטורמי דניאלס ב-2016. הצוות המשפטי של טראמפ בתיק מתנגד חריפות

בווידאו: ניו יורק מתכוננת להחלטה בתיק "דמי השתיקה" של דונלד טראמפ/רויטרס

חבר המושבעים הגדול שדן בחקירת דמי השתיקה שבה מעורב נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ, ימצאו אותו אשם ככל הנראה היום (רביעי) - אך טראמפ לא יופיע בפני שופט להעמדה לדין עד שבוע הבא, כך על פי דיווח של ה"דיילי מייל" שציטט מקור המעורה בנושא.

"העמדה לדין לא תיערך השבוע", אמר המקור אמש. הנשיא לשעבר נמצא כעת בפלורידה, באחוזתו, צפוי להיות מואשם באופן רשמי היום. לאחר מכן, משרד התובע המחוזי של מנהטן ייצור איתו ועם השירות החשאי שלו קשר לגבי הסדרי הסגרתו, על פי המקור. טראמפ אז יטוס לניו יורק, שם יועמד לדין, טביעות אצבעותיו יילקחו, כמו גם תמונת המעצר.

מקורות המקורבים לנשיא לשעבר אמרו כי טראמפ אמר ליועציו שהוא רוצה להיות אזוק כשיופיע בפני השופט, אם אכן יוגש נגדו כתב אישום על מעורבותו בתשלום 130 אלף דולר לשחקנית הפורנו סטורמי דניאלס ב-2016. על פי המקורות, טראמפ סבור כי אם יצטרך להגיע לבית משפט, להסגיר את עצמו לרשויות ולעבור את התהליך המקובל, אז כדאי כבר לנצל את המעמד ולהפוך את כל האירוע ל"מפגן".

טראמפ אמר כי הוא רוצה שידיו יהיו אזוקות מאחורי גבו בהעמדה לדין, כי הוא רוצה גם להפגין התרסה לאור מה שהוא מכנה רדיפה לא צודקת ו"ציד מכשפות". לטענתו, דבר זה יסייע לו בקמפיין הבחירות 2024. אך מעל הכל, אמרו המקורות, טראמפ חושש מהסדר מיוחד - כמו הופעה ראשונה בבית המשפט באמצעות וידאו - מה שלדעתו, יגרום לו להיראות חלש או מפסידן.

הצוות המשפטי של טראמפ בתיק מתנגד חריפות לרעיון שיסגיר את עצמו והמליץ לנשיא לשעבר לתת להם להסיר אותו בשבוע הבא, בשקט וללא התלהמות, ולתכנן העמדה לדין מרחוק, גם לאור חששות אבטחה אפשריים. אך טראמפ שלל את הגישה הזאת ואמר לבעלי בריתו בסוף השבוע כי לא אכפת לו אם מישהו יירה בו - כי אז ייהפך ל"קדוש מעונה". לאחר מכן הוא הוסיף כי אם יירו בו, הוא בוודאי ינצח בבחירות לנשיאות ב-2024, על פי המקורות.

התובע המחוזי של מנהטן אלווין ברג. רויטרס
התובע המחוזי אלווין ברג/רויטרס
סטורמי דניאלס. CBS / 60 minutes, צילום מסך
סטורמי דניאלס/צילום מסך, CBS / 60 minutes

עדיין לא ברור מתי בדיוק חבר המושבעים הגדול במנהטן יגיע להחלטה לגבי אישום בתיק - מה שיהפוך את טראמפ לנשיא האמריקני הראשון בהיסטוריה, מכהן אן לשעבר, שהוגש נגדו כתב אישום פלילי.

המקורות אמרו כי אינם בטוחים לגבי הרצינות של אמירות טראמפ, אך התובע המחוזי אלווין ברג עשוי לקלקל לו את התוכניות והחליט כי הנשיא לשעבר לא יהיה באזיקים כשיחלוף על פני המצלמות בדרכו להעמדה לדין.

התיק מתמקד ב-130 אלף הדולרים שטראמפ שילם לדניאלס ב-2016 באמצעות עורך דינו דאז, מייקל כהן. טראמפ לאחר מכן החזיר את הכסף לכהן עם המחאות בסך 35 אלף דולר כל אחת מכספו הפרטי, אך התשלומים נרשמו כהוצאה משפטית - עברה פלילית.

לא ברור אילו האשמות יבחר התובע הכללי להגיש נגד טראמפ, אף שכמה מאנשי צוותו המשפטי של הנשיא לשעבר סבורים כי מדובר בזיוף מסמכים עסקיים בשילוב הונאת מס, משום שטראמפ לא שילם מס על התשלומים לכהן.

מפגינים בעד דונלד טראמפ בניו יורק. רויטרס
המשטרה בניו יורק מתכוננת/רויטרס
שוטרים מציבים גדרות בניו יורק לקראת הרשעה אפשרית של דונלד טראמפ. רויטרס
המשטרה בניו יורק מתכוננת/רויטרס

משטרת ניו יורק מתכוננת לתרחיש של הפגנות במקרה שטראמפ יואשם. כל 36 אלף שוטרי המחלקה קיבלו הוראה ללבוש מדים ולהיות מוכנים לכל דבר. גם בוושינגטון הבירה מתכוננים לאפשרות של הפגנות של תומכי טראמפ.

דינאלס גם כן מתגברת את האבטחה שלה, לאחר שעורך דינה אמר כי היא מקבלת הודעות מאיימות על חייה. עם זאת, נראה כי מחוקקים ופוליטיקאים רפובליקנים אינם רוצים לראות שידור חוזר טרגי של המתקפה על גבעת הקפיטול ב-6 בינואר 2021. הם אמרו כי אינם צופים שההפגנות ייהפכו לאלימות, אך הזהירו מפני "קרקס פוליטי" סביב האירוע.

על פי המקורות, "NYPD תעשה את עבודתה עם אבטחה מתוגברת, אך הם לא מאמינים שזה יקרה השבוע. "העמדה לדין אולי תקרה, אך טראמפ לא יגיע השבוע. אמורים להיות עדים נוספים שיעדיו היום, כך שאם תהיה העמדה לדין, היא בוודאי תיערך בשבוע הבא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully