וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין מואשם בשליחת כפיל לביקור במריופול - והסוד נחשף דרך הסנטר

עודכן לאחרונה: 22.3.2023 / 0:44

פקיד אוקראיני בכיר שיתף תמונות של הנשיא הרוסי מהביקור בעיר הכבושה עם "הוכחות" שזה בכלל לא הוא. גורמים עלומים בקרמלין מאשרים: "הנשיא היה באותו זמן במרחק מאות רבות של קילומטרים משם, במקום חם ובטוח לחלוטין"

בווידאו: נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בביקור פתע במריופול, באוקראינה/רויטרס

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ביקר במפתיע בתחילת השבוע (ראשון) במריופול, עיר הנמל בדרום אוקראינה שנכבשה על ידי הרוסים, כך על פי הדיווחים שיצאו מהתקשורת הממלכתית הרוסית. סרטון רשמי הראה את פוטין נוהג במכונית ברחובות העיר בשעת לילה, ומבקר באולם הופעות. זה הביקור הראשון של פוטין בשטח שנכבש השנה על ידי הצבא הרוסי. על פי סוכנות הידיעות TASS, הוא הגיע למקום במסוק ונפגש עם תושבים מקומיים.

אבל הביקור הזה התקבל בלעג על ידי גורמים רשמיים באוקראינה, כיוון שלטענתם פוטין עצמו בכלל לא ביקר במקום אלא שלח כפיל שימלא את מקומו בסיור.

אנטון גרשצ'נקו, יועץ בכיר של שר הפנים האוקראיני פרסם שלוש תמונות של סנטרו של פוטין, תהה אם הן שייכות לאותו אדם וכתב :"מה נסגר עם הסנטר שלך, פוטין?נראה שלאחרונה המאפרים שלו (כלומר לטיולים האחרונים של איש החי בבונקר לחצי האי קרים ומריופול) נאלצו לעבוד עם עותק די לא איכותי. אפילו לא כפיל אלא עותק של הכפיל... מעניין מי מהם היה אמיתי?'

הסנטר של פוטין לעומת הכפילים. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
הסנטר של פוטין לעומת הכפילים/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בתמונה שהוא שיתף נראה פוטין, בן ה-70, לפני חודש בנאום בפני האסיפה הפדרלית במוסקבה, תמונה אחרת הייתה מביקורו בנמל הימי סבסטופול שבחצי האי קרים ב-18 במרץ והשלישית הייתה מתוך קטעים שפורסמו מהסיור של פוטין במריופול.

בתמונה הראשונה נראה סנטרו הדוק, אבל בתמונה מסבסטופול - ל"פוטין" יש סנטר נפול, בעוד שהסנטר בתמונה ממריופול נראה מוצק יותר אבל לא כמו בתמונה ממוסקבה.

עוד על פוטין
תמונות שלא נראו מעולם של אחוזת הפאר של פוטין והמאהבת הסודית שלו

נשיא אוקראינה זלנסקי אומר שייתכן שוולדימיר פוטין כבר מת

בדיילי מייל דווח שמקור רוסי אמר: "יש לפוטין את הרגעים האלה שבהם הוא נראה כמו בבושקה (סבתא) ללא שיניים".

עוד בנושא

הכפיל היחיד בעולם של פוטין "חושש לחייו" מאז פרוץ המלחמה באוקראינה

לכתבה המלאה

לאחרונה עלו שוב ושוב טענות לפיהן פוטין משתמש בכפילים בכמה מהנסיעות שלו אל מחוץ למוסקבה, או למקומות בהם יש הרבה אנשים.

בערוץ הטלגרם General SVR טוענים בתוקף שפוטין בכלל לא היה בסבסטופול או במריופול. "לפי המידע מהמקורות שלנו בקרמלין ולדימיר פוטין לא ביקר בקרים ולא במריופול ", טען הערוץ שעל פי הדיווחים הוא מנוהל על ידי מקורות בכירים בתוך הקרמלין, ככל הנראה על ידי סגן גנרל לשעבר בשירות הביון החוץ הרוסי הידוע בכינויו "ויקטור מיכאילוביץ'".

"למעשה, מי שנכח בביקור בקרים היה ב-100 אחוז כפיל של הנשיא ולכן נערך רק ביקור קצר ורק לצורך צילום וידאו". לטענת אנשי הערוץ על הכפיל "נאסר לנהל שיחות משמעותיות ולקיים פגישות ארוכות, מחשש למבוכה או ביצוע טעויות. הדבר נכון גם לגבי הביקור במריופול. הכפיל צולם אבל לא דיבר הרבה ולא נשאר בשום מקום במשך זמן רב מדי."

ולדימיר פוטין בביקור פתע במריופול, אוקראינה, 18 במרץ 2023. רויטרס
ולדימיר פוטין בביקור פתע במריופול, אוקראינה, 18 במרץ 2023/רויטרס

במריופול, הנשיא נראה בנסיעה לילית ללא חגורת בטיחות עם אבטחה מועטה לעין. "הנסיעות ה'ספונטניות' של 'פוטין' סביב מריופול על ההגה, בלי לחסום את הרחובות, בלי שיירה של שומרים, והיציאה 'לאנשים' בעיר הכבושה בקו החזית זה לא רק לא מציאותי, זה אפילו לא מצחיק. הנשיא היה באותו זמן במרחק מאות רבות של קילומטרים משם, במקום חם ובטוח לחלוטין", הם טענו וסיכמו שפוטין עם 'פחדנותו הפתולוגית' לא 'יסכן את חייו היקרים'" סיכמו בערוץ.

פוליטיקאי האופוזיציה הרוסי גנאדי גודקוב היה גם הוא בין אלה שטוענים בביטחון כי לא פוטין אלא כפיל שלו ביקר בעיר האוקראינית. "עכשיו, כשמתנהלת מלחמה, אני לא שולל את האפשרות שמישהו שדומה מאוד או מחופש לפוטין משחק את תפקידו", אמר גודקוב. "אנחנו רואים כשפוטין האמיתי מסתובב במוסקבה אנשים תקועים בפקקים במשך שעות כי חוסמים את כל העיר אם פוטין נוסע עם שיירת המכוניות שלו של 40 כלי רכב משוריינים, כדי שלא יהיה ברור באיזה מהם הוא נמצא. ואז אנחנו רואים פוטין אחר שנוהג בטויוטה דרך קרים. אני לא מאמין".

בתקשורת הרוסית העצמאית ציינו גם את העובדה שבביקור פוטין נפגש ושוחח עם מקומיים, הסתובב בעיר ונסע במכונית - מה שהדהים עיתונאים מכך שמדובר באותו מנהיג גרמפובי שניהל משא ומתן עם נשיא צרפת עמנואל מקרון מהקצה הנגדי של שולחן באורך שישה מטרים, ושאילץ גורמי ביטחון רוסים וחברי פרלמנט להיות בסגר במשך שבועות לפני שנפגש איתם. .

אנדריי פיונטקובסקי, סופר ופוליטיקאי אופוזיצינור רוסי, מאמין שפוטין משתמש בכפילים לפגישות קטנות יותר ובכמה הופעות פומביות, למרות שהוא מופיע באופן אישי לפגישות עם מנהיגי מדינות או לשאת נאומים. הוא בטוח שפוטין למזל עולם לא "לעולם לא ישפיל" את המנהיג הסיני שי ג'ינפינג על ידי שליחת כפיל לפגישה, אבל זה לא המקרה באוקראינה, הוא אומר: "במריופול, זה לא היה פוטין. זה היה כפיל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully