וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין תועד נוהג בגשר קרים שקרס בפיצוץ

עודכן לאחרונה: 6.12.2022 / 6:34

באוקטובר האחרון משאית שהתפוצצה הובילה לקריסה של הגשר המחבר בין רוסיה לחצי האי קרים. פוטין האשים את אוקראינה בתקרית ואתמול תועד נוסע בחלקו המחודש. הוא דיבר על חיוניות הגשר בעקבות החשש מפני האיומים האוקראיניים והתקיפות בימים האחרונים

בסרטון שהופץ אתמול (שני) ברשת, ניתן לראות את נשיא רוסיה ולדימיר פוטין נוהג ברכב על גשר קרים שנחנך מחדש כחודשיים לאחר פיצוצו. הגשר קרס בחלקו באוקטובר האחרון בעקבות פיצוץ משאית, ככל הנראה ממולכדת, והוא ניזוק משמעותית לאחר שבמקום פרצה שריפה וחלקיו קרסו למים.

נכון להיום, הגשר מהווה את הקשר הישיר היחידי בין רוסיה לחצי האי קרים, אותו סיפחה אליה רוסיה מאוקראינה לפני כשמונה שנים. מרבית אספקות המזון, הדלק והציוד עוברים דרכו לנמל סבסטופול שבקרים, הלוא הוא בסיס הבית המיתולוגי של צי הים השחור הרוסי. מאז פלישתה של רוסיה לאוקראינה בפברואר האחרון, נתיב התחבורה הפך להכרחי אף יותר עבורה.

דובר הקרמלין הרוסי דמיטרי פסקוב סיפר כי בזמן הנסיעה לגשר המחודש, פוטין הדגיש בפני האחראיים על תיקונו את העובדה שחיבורה של קרים עם שאר המדינה חיונית מאוד, במיוחד מול האיומים המתגברים מאוקראינה. כמו כן, רוסיה האשימה את הכוחות המיוחדים ויחידת המודיעין הצבאית של אוקראינה בביצוע המתקפה.

פיצוץ בגשר קרים ברוסיה כתוצאה משריפת מיכל דלק. 8 באוקטובר 2022. רויטרס
משאית התפוצצה, גשר קרים קרס/רויטרס

הגשר שאורכו 19 קילומטרים הוא פרויקט דגל של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, שפתח אותו בעצמו לתנועה בשנת 2018. הוא נבנה בעלות מדווחת של 3.6 מיליארד דולר על ידי חברה השייכת לארקדי רוטנברג, שותפו לשעבר של פוטין בג'ודו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully