וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפכ"ל בטקס עם בן גביר: "בלי לגיטימציה מהציבור, אין למשטרה זכות קיום"

עודכן לאחרונה: 14.3.2023 / 18:26

המפכ"ל והשר השתתפו יחדיו בטקס חניכת תחנת משטרה חדשה בנגב, על רקע המתיחות בין השניים. כשנשאל שבתאי על המתיחות עם השר, ענה כי הוא "לא מתכוון להתעסק ברכילות". בן גביר התייחס להפגנה מחוץ לטקס: "מקווה שיבינו שהצלנו את החיים כאן"

מפכ"ל המשטרה בטקס עם בן גביר: "בלי לגיטימציה מהציבור, אין למשטרה זכות קיום"/אבי רוקח

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר השתתף היום (שלישי) בכנס לצד המפכ"ל קובי שבתאי, על רקע המתיחות בין השניים. במהלך הטקס, שהתקיים לכבוד חניכת תחנת משטרה חדשה בשגב שלום שבנגב, המפכ"ל קבע כי "בלי הלגיטימציה של הציבור אין לנו זכות קיום".

מחוץ לטקס, מחו כמה מפגינים נגד בן גביר. השר התייחס אליהם בנאומו והביע תקווה "שבעוד כמה שנים אלה שמפגינים ותושבי הדרום יבינו שהצלנו את החיים כאן". כשנשאל שבתאי על המתיחות עם השר, ענה כי הוא "לא מתכוון להתעסק ברכילות".

השר איתמר בן גביר והמפכ"ל יעקב שבתאי בטקס חניכת תחנת המשטרה החדשה בשגב שלום, בכניסה ליישוב שגב שלום. יניר יגנה, אתר רשמי
שבתאי ובן גביר זה לצד זה בטקס, היום/אתר רשמי, יניר יגנה

במוצאי השבת המפכ"ל הודה כי הוא "טעה בשיקול הדעת" בנוגע להדחתו של מפקד מחוז תל אביב, עמי אשד. "טעיתי בעיתוי ובדרך ואני לא מקל בכך ראש", אמר שבתאי. לעומתו, בן גביר תבע כי היועמ"שית גלי בהרב מיארה "לחצה" על המפכ"ל להאשים אותו בהדחת אשד. "מההתחלה הוא אמר שאשד כושל, שהוא לא מעריך אותו, שהוא לא מקצועי", טען בן גביר בריאיון ב"פגוש את העיתונות" בחדשות 12 והוסיף, "אני עומד מאחורי העיתוי, זה העיתוי שלי".

אמש, התברר כי שבתאי הנחה את ניצבי המשטרה לא לדבר ישירות עם בן גביר, בעקבות פניות ישירות של השר לניצבים בעניין המחאות נגד המהפכה המשפטית וסוגיות נוספות - לפעמים כמה פעמים ביום ומאחורי גבו של המפכ"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully