וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן גביר: "שבתאי אמר לי מההתחלה - אשד כושל ולא מקצועי"

עודכן לאחרונה: 11.3.2023 / 19:49

השר לביטחון לאומי טען כי היועמ"שית לחצה על המפכ"ל להאשים אותו בהדחת אשד, וטען כי כשנכנס לתפקיד נאמר לו כי מפקד מחוז תל אביב הוא "כושל ולא מוערך". עוד תקף את היועמ"שית: "מבטלת החלטה בלי לדבר איתי" והדגיש כי אשד יישאר בתפקידו לפחות עד הרמדאן

מעצר מפגינים נגד המהפכה המשפטית ברחבי הארץ. 1 במרץ 2023/נועה ברקבריק

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר התראיין היום (שבת) לראשונה מאז הדחת מפקד מחוז תל אביב, עמי אשד, וטען כי היועמ"שית גלי בהרב מיארה "לחצה" על המפכ"ל שבתאי להאשים אותו בהדחת אשד. "מההתחלה הוא אמר שאשד כושל, שהוא לא מעריך אותו, שהוא לא מקצועי", טען בן גביר בריאיון ב"פגוש את העיתונות" בחדשות 12 והוסיף, "אני עומד מאחורי העיתוי, זה העיתוי שלי". לדברי בן גביר, אשד לא יוחלף לפני הרמדאן.

בן גביר טען כי התנהלותו של אשד הייתה "לא טובה", וכי הוא לא קיים את המדיניות שלו. הוא תקף את היועמ"שית לא דיברה איתו לפני שהשהתה את ההדחה: "היא רוצה להיות השר לביטחון לאומי", טען. לקראת ההצהרה של המפכ"ל אמר בן גביר, "שבתאי עומד בשורת לחצים של השמאל הקיצוני, אני מקווה שלא ייכנע ויזכור שיש מדיניות של ממשלת ישראל ותפקידו לממשה".

איתמר בן גביר במהלך אירוע סיכום שנה של משטרת ישראל. 14 בינואר 2023. ראובן קסטרו
בן גביר/ראובן קסטרו

במשטרה מתחו ביקורת חריפה על החלטתו של בן גביר להדיח את אשד מתפקידו, ואומרים כי מדובר במהלך פוליטי בעל פוטנציאל לפרק את הארגון. "מה שקרה אתמול זה תמונת ראי למה שקורה במדינה, התפרקות מוחלטת של הסדר וההתנהלות התקינה והנורמלית של מדינה", אמר קצין בכיר בארגון לוואלה!.

בחמישי פורסם כי אשד הודח מתפקידו בשל מדיניותיו המקילה כלפי המפגינים נגד הרפורמה במערכת המשפט של הממשלה. השר לביטחון לאומי בן גביר והמפכ"ל קובי שבתאי החליטו למנות את אשד לראש אגף ההדרכה במשטרה. בתגובה למהלך, מפכ"לים וניצבים לשעבר במשטרה פרסמו מכתב שבו קראו למפכ"ל להתפטר מתפקידו בעקבות חלקו בהדחתו של אשד.

עוד בוואלה!

המפכ"ל ימסור ב-20:00 "הצהרה משמעותית"

לכתבה המלאה
קובי שבתאי מפכ"ל המשטרה, עמי אשד מפקד מחוז תל אביב בחפ"ק לפני ההפגנה על המהפכה המשפטית, קפלן ת"א, 4 במרץ 2023. רוני כנפו
מפקד מחוז תל אביב אשד והמפכ"ל שבתאי/רוני כנפו

ניצב אשד מצטרף לשורה של בכירים שסומנו וננזפו על ידי השר בן גביר. מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג'מן, שספג שיחת נזיפה מאת השר בחודש האחרון בעקבות ניהול המחאות בירושלים שלא תאמו את מדיניות השר, ובכיר נוסף במשטרה שזומן לשיחת בירור הוא ראש חטיבת הדוברות ניצב שלומי שגיא, כפי שפורסם בחדשות 13.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully