וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפכ"ל שבתאי אחרי הדחת עמי אשד: "טעיתי בשיקול הדעת - יש מפכ"ל אחד"

עודכן לאחרונה: 11.3.2023 / 20:23

שבתאי הודה לאחר הדחתו הפוליטית של עמי אשד, "טעיתי בעיתוי ובדרך, ואני לא מקל בכך ראש". לגבי ההפגנות אמר כי במשטרה "מיישמים את מדיניות השר, תוך הפעלת שיקול דעת מבצעית", והדגיש: "לא רוצים לראות דם ברחובות, לא אכנע לאף לחץ פוליטי בנוגע הזכות החוקית למחות"

המפכ"ל: "טעיתי בשיקול הדעת, בעיתוי ובדרך של הזזת אשד מתפקידו"/יותם רונן

מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי הודה הערב (שבת) כי הוא "טעה בשיקול הדעת" בנוגע להדחתו של מפקד מחוז תל אביב, עמי אשד. "טעיתי בעיתוי ובדרך ואני לא מקל בכך ראש", הוסיף והדגיש, "אני מכבד ומקבל את החלטת היועמ"שית לגבי הקפאת המינוי".

שבתאי הדגיש, "אנחנו מיישמים את מדיניות השר, תוך הפעלת שיקול דעת מבצעית בשטח ובהתאם לנסיבות - יש מפכ"ל אחד". בנוגע להפגנות אמר, "אנחנו לא רוצים לראות דם ברחובות, לא אדם שנפצע באוזנו מרימון הלם ולא בת 70 אזוקה". עוד הדגיש המפכ"ל, "אני אשמור על הזכות החוקית למחות, כל עוד זה נעשה בגבולות החוק, ולא אכנע לאף לחץ פוליטי בנושא".

מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי בכנס סיכום שנת 2022, המכללה הלאומית לשוטרים, בית שמש, 15 בינואר 2023. ראובן קסטרו
"טעיתי בשיקול הדעת". שבתאי/ראובן קסטרו

בנוגע להדחתו של מפקד המחוז אשד, אמר שבתאי כי סבב המינויים היה אמור להיערך לאחר חודש רמדאן, "ללא קשר למחאות", לדבריו. "אשד הוא קצין מקצועי, מוערך ומנוסה", הדגיש, לאחר שבן גביר טען כי שבתאי לא מעריך את מפקד מחוז תל אביב. לבסוף הדגיש כי אין בכוונתו להתפטר: "אני נשאר במשמרת בה אני מוצב ומתחייב לעשות את המיטב למען ישראל ואזרחיה".

בחמישי, אשד הודח מתפקידו, ככל הנראה בשל מדיניותיו המקילה כלפי המפגינים נגד המהפכה המשפטית. השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ושבתאי החליטו למנות את אשד לראש אגף ההדרכה במשטרה. בתגובה למהלך, מפכ"לים וניצבים לשעבר במשטרה פרסמו מכתב שבו קראו למפכ"ל להתפטר מתפקידו בעקבות חלקו בהדחתו של אשד.

עוד בוואלה!

עקב הדחת מפקד מחוז תל אביב: מפכ"לים לשעבר קוראים לשבתאי להתפטר

לכתבה המלאה
מפקד מחוז תל אביב עמי אשד בזירת פיגוע ירי, דיזנגוף תל אביב, 9 במרץ 2023. אריק מרמור, פלאש 90
עמי אשד/פלאש 90, אריק מרמור

ניצב אשד מצטרף לשורה של בכירים שסומנו וננזפו על ידי השר בן גביר. מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג'מן, שספג שיחת נזיפה מאת השר בחודש האחרון בעקבות ניהול המחאות בירושלים שלא תאמו את מדיניות השר, ובכיר נוסף במשטרה שזומן לשיחת בירור הוא ראש חטיבת הדוברות ניצב שלומי שגיא, כפי שפורסם בחדשות 13.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully