וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאחורי הגב של המפכ"ל: בן גביר פנה לניצבי המשטרה כמה פעמים ביום

עודכן לאחרונה: 14.3.2023 / 7:43

בעקבות פניות רבות של השר לביטחון לאומי לקציני המשטרה הבכירים בעניין המחאות נגד המהפכה המשפטית, שבתאי הנחה אותם לא לדבר איתו באופן ישיר. בסביבתו של בן גביר השיבו: "לא מתרגשים - המפכ"ל בלחץ מהיועמ"שית ומפגיני השמאל"

המפכ"ל: "טעיתי בשיקול הדעת, בעיתוי ובדרך של הזזת אשד מתפקידו"/יותם רונן

המפכ"ל קובי שבתאי הנחה היום (שני) את ניצבי המשטרה לא לדבר ישירות עם השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, בעקבות פניות ישירות של השר לניצבים בעניין המחאות נגד המהפכה המשפטית וסוגיות נוספות - לפעמים כמה פעמים ביום ומאחורי גבו של המפכ"ל.

שבתאי חידד בישיבת סגל הפיקוד הבכיר במשטרה כי הוא היחיד שיכול להיות בקשר ישיר עם בן גביר, גם אם הוא פונה לקצינים עצמם. בסביבת השר בן גביר הגיבו לפרסום ומסרו: "לא מתרגשים. המפכ"ל בלחץ גדול של היועמ"שית ומפגיני השמאל שממררים את חיי רעייתו".

בסוף השבוע הודה שבתאי כי "טעה בשיקול הדעת" בנוגע להדחתו של מפקד מחוז תל אביב, עמי אשד. "טעיתי בעיתוי ובדרך ואני לא מקל בכך ראש", הוסיף המפכ"ל. "אני מכבד ומקבל את החלטת היועמ"שית לגבי הקפאת המינוי". שבתאי הדגיש כי לא מופעל לחץ פוליטי וטען: "אנחנו מיישמים את מדיניות השר, תוך הפעלת שיקול דעת מבצעית בשטח ובהתאם לנסיבות - יש מפכ"ל אחד".

מתוך מסיבת העיתונאים של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ומפכ"ל המשטרה רב ניצב קובי שבתאי. רוני כנפו
מה קורה ביניהם? שבתאי ובן גביר/רוני כנפו

בשבוע שעבר הודח אשד מתפקידו, ככל הנראה בשל מדיניותיו המקלה כלפי המפגינים נגד המהפכה המשפטית. בן גביר ושבתאי החליטו למנות את אשד לראש אגף ההדרכה במשטרה. בתגובה למהלך, מפכ"לים וניצבים לשעבר במשטרה פרסמו מכתב שבו קראו למפכ"ל להתפטר מתפקידו בעקבות חלקו בהדחתו של אשד.

יום לאחר מכן הורתה היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, להקפיא את ההדחה, ומסרה כי ערכה בירור ראשוני של הליך העברתו של אשד מתפקידו, ושהבירור "עורר חשש כבד ביחס לחוקיות ולתקינות ההליך, לרבות השיקולים העומדים ביסוד ההחלטה, עיתוי ההודעה והרקע לה". לכן, הנחתה בהרב מיארה: "להקפיא כל החלטה או פעולה בעניינו של ניצב אשד, עד להשלמה מסודרת של הבירור המשפטי המתחייב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully