וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל סירובו של בן גביר: האופוזיציה תדון בהוצאת "צו הבאה" למפכ"ל

עודכן לאחרונה: 13.3.2023 / 11:55

יו"ר הוועדה לביקורת המדינה ח"כ מיקי לוי יכנס ברביעי בצעד חריג דיון על הוצאת הצו לשבתאי ולמפקד מג"ב, זאת לאור סירובו של השר לביטחון לאומי לאפשר להם להשתתף בדיונים על אירועי "שומר חומות"

עשרות אלפי אנשים מגיעים למוקדי ההפגנות נגד המהפכה המשפטית ברחבי הארץ/לפי סעיף 27 א

הוועדה לביקורת המדינה בראשות ח"כ מיקי לוי (יש עתיד) תתכנס באופן חריג ביום רביעי כדי לדון בהוצאת "צו הבאה" למפכ"ל המשטרה קובי שבתאי ולמפקד מג"ב אמיר כהן. זאת בעקבות סירובו המתמשך של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר לאפשר את הגעתם לדיונים על דוח מבקר המדינה על אירועי מבצע "שומר החומות". אם הצו יאושר, שבתאי וכהן יהיו חייבים להגיע לוועדה, אך ספק אם המהלך יצלח לאור הרוב הקואליציוני בוועדה.

ההזמנה של המפכ"ל שבתאי ומפקד מג"ב כהן לוועדה צריכה להיעשות דרך לשכת השר לביטחון לאומי, אך בן גביר עד כה מונע זאת מהם. לדברי גורמים בוועדה, בן גביר ביקש להשתתף בוועדה אף שלא כיהן בתפקידו בזמן המבצע, ויו"ר הוועדה אמר כי השתתפות המפכ"ל ומפקד מג"ב חשובה אך לא בהכרח של בן גביר.

"צו הבאה" הוא סמכות בלעדית שמוקנית לוועדה לביקורת המדינה ונעשה בה שימוש במקרים חריגים בלבד.

מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי והשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בכנס סיכום שנת 2022, המכללה הלאומית לשוטרים, בית שמש, 15 בינואר 2023. ראובן קסטרו
בן גביר והמפכ"ל שבתאי/ראובן קסטרו

יו"ר הוועדה ח"כ לוי אמר כי "במצב דברים זה לא נותר לי אלא לעשות שימוש בכלי האחרון שיש בידי ולבקש להוציא צו הבאה למפכ"ל כדי לחייב את הגעתו לדיון. לא ייתכן שהכנסת לא תוכל לקיים דיון רציני בממצאים חמורים שמצביעים על מחדל ותמנע ממנה האפשרות לבדוק מה נעשה מאז אירועי 'שומר חומות'".

לדבריו, "הממשלה הזו מדברת גבוהה גבוהה על חשיבותה של הכנסת כמייצגת את הריבון אבל דורסת אותה ומזלזלת בתפקידה. כולי תקווה כי השר בן גביר יתעשת וניתן יהיה לקיים את הדיון ללא צורך בהוצאת צו הבאה למפכ"ל, שיבזה את השר ואת המשטרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully