וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמוטריץ' על קריאותיו "למחוק את חווארה": "כשלתי באחריות, נדרש לחשבון נפש"

עודכן לאחרונה: 8.3.2023 / 23:44

השר התנצל פעם נוספת על אמירתו מעוררת המחלוקת על היישוב הפלסטיני, ואמר כי עצם העובדה שאנשים רציניים כמו קצינים בחיל האוויר מייחסים לו "כוונות נוראות כאלה" מחייב אותו בחשבון נפש. הוא סיכם: "צריך לדייק את מוסר המלחמה שלנו אבל זה בשוליים"

בווידאו: לא רק פוגל: גם סמוטריץ' אומר שצריך "למחוק את חווארה"/הוועידה הפיננסית של TheMarker Labels

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' התייחס היום (רביעי) לסערה סביב קריאתו "למחוק את חווארה", ואמר כי כשל באחריותו והוא "נדרש לחשבון נפש". "כשאני שומע אנשים רציניים מייחסים לי כוונות נוראות כאלה בכל הרצינות, אני כבר לא יכול לפתור את עצמי בלהאשים אחרים. אני נדרש לחשבון נפש", כתב.

"הנחתי שאם מישהו מסוגל לייחס לי קריאה להרג חסר הבחנה של נשים וילדים זה רק ממוחו הקודח, ושגם הוא לא באמת מאמין בזה ועושה את זה במכוון כדי לפגוע בי", כתב סמוטריץ' במכתב פתוח לאזרחים. "אבל כשזה מגיע מאנשים טובים, חכמים, רציניים ומסורים, שמקדישים את מיטב שנותיהם למען ביטחון ישראל, וכשאני שומע שאנשים רציניים כאלה מייחסים לי כוונות נוראות כאלה בכל הרצינות, אני כבר לא יכול לפתור את עצמי בלהאשים אחרים".

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' מציג את תקציב המדינה והתוכנית הכלכלית לשנים 2023-2024, באולם בבניין ג'נרי, בנק ישראל 7, ירושלים. רוני כנפו
"אני נדרש לחשבון נפש". סמוטריץ'/רוני כנפו

בהמשך כתב, "תהא אשר תהא תוצאות הרפורמה המשפטית (שאני כידוע מאמין בכל ליבי שהיא טובה לדמוקרטיה הישראלית ולערכי הליבה המשותפים לכולנו), אנחנו חייבים לפתוח במהלך של שיח לאומי. של הפלת חומות ואחדות חדשה. עם ומתוך מחלוקות, אבל על בסיס היכרות אמיתית ונטולת סטיגמות, כבוד הדדי ושיח ענייני".

עוד כתב, "אז אחרי שכשלתי באחריות הזו, ותאמינו לי שאני עדיין מטולטל מהמחשבה שכך ניתן היה להבין אותי, חשוב לי קודם כל להתנצל בפני צה"ל ומפקדיו, בדגש על אנשי חיל האוויר, אם היה לי חלק בשבירת האמון החשוב כל כך בין צה"ל, כצבא העם, לדרג המדיני הנבחר. ועכשיו לומר דברים שחשבתי שלעולם לא אצטרך לומר: אחיי הטייסים, צה"ל ומפקדיו, חברה הישראלית: ערכי היסוד ההומניים של מדינת ישראל משותפים לכולנו. אפשר וצריך לדייק את מוסר המלחמה שלנו בפרטים ובאיזונים שלו, ועל זה היו וכנראה עוד יהיו לנו ויכוחים ומחלוקות, אבל זה בשוליים".

ח"כ מתן כהנא, מהמחנה הממלכתי כתב, "כטייס קרב במשך שנים ארוכות, אני יכול להעיד כי הנושאים עליהם כתב השר סמוטריץ' בפנייתו ללוחמי צוות האוויר, נותנים ביטוי נכון לדילמות בהן נתקלים הלוחמים". הוא הדגיש כי דבריו של סמוטריץ' "הם הושטת יד לבניית אמון מחודשת. בשיח מהסוג הזה נוכל למצוא פתרון לכל משבר פנימי ולנצח כל אויב חיצוני".

עוד בוואלה!

נתניהו אחרי ימים של שתיקה: טוב שסמוטריץ' הבהיר שלא התכוון לקרוא לפגוע בחפים מפשע

לכתבה המלאה
נזקי ההתפרעויות בחווארה, חווארה, 27 בפברואר 2023. פלאש 90 אריק מרמור, עיבוד תמונה
זקי ההתפרעויות בחווארה, שבוע שעבר/עיבוד תמונה, פלאש 90 אריק מרמור

את הקריאה על חווארה, שיצרה את הסערה, אמר סמוטריץ' בשבוע שעבר בהמשך להתבטאויות של חלק מחברי מפלגתו, שצידדו בפרעות שביצעו עשרות מתנחלים ביישוב הפלסטיני. "מדינת ישראל צריכה לעשות את זה. חס וחלילה לא אנשים פרטיים. קראתי להרגעת הרוחות ושום פנים ואופן לא להיגרר לאנרכיה שאנשים לוקחים את החוק לידיים. מה שתורם לליבוי היצרים זה שאנשים נרצחים בכבישים", אמר.

האמירה גררה גינויים בציבור בישראל וכן בשורת מדינות, בראשן ארצות הברית וערב הסעודית. דובר משרד החוץ האמריקני נד פרייס כינה את אמירותיו של שר האוצר "חסרות אחריות, מגעילות ודוחות". סמוטריץ' התנצל על האמירה, והסביר ש"מעד בלשונו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully