וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו אחרי ימים של שתיקה: טוב שסמוטריץ' הבהיר שלא התכוון לקרוא לפגוע בחפים מפשע

עודכן לאחרונה: 5.3.2023 / 7:50

לאחר האיום המרומז כי שר האוצר לא יקבל ויזת כניסה לארה"ב, רה"מ התייחס לראשונה לקריאתו "למחוק את חווארה". נתניהו טען כי סמוטריץ' לא מעוניין בפגיעה בחפים מפשע, ועקץ את שגריר ארה"ב, אך חלק זה נשמט מהציוץ באנגלית. "אף אחד לא חף מטעויות, כולל דיפלומטים זרים"

בווידאו: לא רק פוגל: גם סמוטריץ' אומר שצריך "למחוק את חווארה"/הוועידה הפיננסית של TheMarker Labels

תחת לחץ אמריקני ואיום מרומז כי שר האוצר בצלאל סמוטריץ' לא יקבל ויזה לכניסה לארצות הברית, פרסם ראש הממשלה בנימין נתניהו באישון לילה (ראשון) תגובה ראשונה להתבטאות הגזענית של שר האוצר על "מחיקת" הכפר חווארה. "חשוב ששר האוצר סמוטריץ' הבהיר שלא הייתה לו שום כוונה לפגיעה בחפים מפשע או לענישה קולקטיבית. אני מכיר את עמדותיו והן השתקפו בהבהרתו", כתב נתניהו.

ראש הממשלה עקץ את שגריר ארצות הברית בישראל, טום ניידס, שהתבטא נגד סמוטריץ', והוסיף בציוץ: "אף אחד מאיתנו לא חף מטעויות, כולל לא דיפלומטים זרים". עם זאת, העקיצה לניידס נשמטה מהציוץ של נתניהו באנגלית. "עד לרגע זה הרשות הפלסטינית לא גינתה את רצח שני האחים הנפלאים, יגל והלל יניב, וצר לי שיש בקהילה הבינלאומית מי שמיהרו לגנות את ישראל אך עדיין לא דרשו גינוי נדרש זה מהרשות", סיכם נתניהו.

ראש הממשלה נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ יקיימו  מסיבת עיתונאים בהשתתפות שר הכלכלה ניר ברקת ושר החוץ אלי כהן 25 בינואר 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
בצלאל סמטוריץ' ובנימין נתניהו/פלאש 90, יונתן זינדל

בשבוע שעבר אישרו בכירים אמריקנים וישראלים כי משרד החוץ האמריקני קיים דיונים בימים האחרונים סביב השאלה אם לסרב לתת ויזה דיפלומטית לסמוטריץ' לקראת ביקורו בארצות הברית בעוד כשבוע, בעקבות דבריו. בכיר ישראלי אמר כי גורמים במשרד החוץ האמריקני רמזו בשיחות עם דיפלומטים ישראלים כי הם ישמחו אם סמוטריץ' לא יגיע לביקור המתוכנן בוושינגטון. מעבר לכך, בכירים אמריקנים הוסיפו כי בכל מקרה אף גורם אמריקני רשמי לא יפגוש אותו אם לבסוף יגיע לוושינגטון.

בשבוע שעבר אמר דובר משרד החוץ האמריקני נד פרייס כי הצהרות השר סמוטריץ' על הפרעות בחווארה הן חסרות אחריות, מגעילות ודוחות. "אנחנו מגנים את ההצהרות הפרובוקטיביות האלה שהן בבחינת הסתה וקוראים לראש הממשלה נתניהו להתנער מהן בפומבי ולצאת נגדן", אמר. אמש התנצל השר על אמירתו, אמר כי "מעד בלשונו", וטען כי הפרעות בכפר הפלסטיני מהוות "פשיעה לאומנית חמורה ביותר - אך לא טרור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully