וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מייקל בלומברג יוצא נגד המהפכה המשפטית: "ממשלת נתניהו מובילה לאסון"

מערכת וואלה! חדשות

עודכן לאחרונה: 5.3.2023 / 18:16

איל הממון היהודי תוקף בחריפות את יוזמת החקיקה שלדבריו "תכחיד בפועל את מערכת המשפט העצמאית" בישראל. כתומך ותיק בישראל הוא מציין שמעולם לא התערב בענייניה, אבל לדבריו, כבעל תאגיד כלכלי גלובלי, הוא לא מאשים את מי שמושכים את השקעותיהם ממנה

מייקל בלומברג תוקף את ברני סנדרס/צילום: רויטרס, עריכה: שאול אדם

המיליארדר והפוליטיקאי היהודי אמריקני מייקל בלומברג פרסם היום (ראשון) ב"ניו יורק טיימס" טור שבו הוא תוקף את המהפכה המשפטית שמובילה הממשלה בישראל. בלומברג מתייחס בטורו לנזק הפוליטי, החברתי והכלכלי שלדעתו ייגרם לישראל בעקבות המהלך. בפתח הדברים מזכיר בלומברג שתמיד תמך בישראל, הקים פה מרכז מנהיגות ובתי חולים ותרם ליוזמות מקומיות, אך מעולם לא התערב בענייניה הפנימיים של המדינה. ואולם, הוא אומר, "אהבתי לישראל, הכבוד שלי לאזרחיה והדאגה לעתידה הובילו אותי להשמיע קול נגד הניסיון של הממשלה הנוכחית להכחיד בפועל את מערכת המשפט העצמאית של המדינה".

בלומברג נוקט טון חריף ביותר כאשר הוא משווה את המהלך של ממשלת נתניהו לאמירה של נשיא ארצות הברית לשעבר ריצ'רד ניקסון: "כאשר הנשיא עושה את זה, זה אומר שזה לא נגד החוק". לדבריו: "ממשלת נתניהו מובילה לאסון בניסיון לתבוע כוח כזה, שיסכן את הבריתות של ישראל ברחבי העולם, את הביטחון באזור, את הכלכלה שלה מבית ואת עצם הדמוקרטיה שעל בסיסה הוקמה המדינה".

ראש עיריית ניו יורק לשעבר והאיש העסקים, מייקל בלומברג במהלך נאומו בכנס הדמוקרטים מילווקי, ויסקונסין, ארה"ב 20 באוגוסט 2020.. רויטרס
נתניהו מסתכן באובדן הישגיו הכלכליים. מייקל בלומברג בכנס של המפלגה הדמוקרטית, 20 באוגוסט 2020/רויטרס

הוא מדגיש את הנזק הכלכלי שכבר מורגש, לדבריו, בירידת ערך השקל. הוא מציין שדמויות מובילות רבות בתחום ההשקעות תקפו את הצעת הממשלה, בציבור ובאופן פרטי. על מי שהחליטו למשוך את השקעותיהם מישראל הוא אומר: "כבעל תאגיד גלובלי, אני לא מאשים אותם".

לדבריו, חברות ומשקיעים שמים דגש רב על מערכת משפט חזקה ועצמאית, משום שבתי המשפט עוזרים להגן עליהם, "לא רק נגד פשע ושחיתות, אלא גם נגד התערבות יתר ממשלתית". בנוסף, הוא אומר, בתי המשפט מגינים על זכויות הפרט והחירות של העובדים.

ההגנה מפני אפליה על רקע אמונות והעדפות שיחקה, לדבריו "תפקיד חיוני בהתפתחות אומת הסטרטאפ", כך שהיא יכולה להוות תחרות לעמק הסיליקון ולמרכזי טכנולוגיה אחרים. הוא אומר שהחיזוק של מעמדה הכלכלי של ישראל בדור האחרון הוא אולי "הישגו הגדול ביותר של נתניהו", ולדעתו לא היה ראש ממשלה שעשה יותר כדי לשנות את פני הכלכלה הישראלית ולהפוך אותה לבעלת עוצמה". ואולם כעת "מר נתניהו מסתכן באובדן כל ההתקדמות הזאת, ואת מורשתו שעמל עליה כל כך קשה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מייקל בלומברג. אבשלום ששוני,
מעולם לא התערב בענייניה הפנימיים של ישראל. בלומברג בוועידה של ארגונים יהודיים/אבשלום ששוני

הוא מתייחס גם להיבטים אחרים של פגיעה בישראל, כמו הסכנה שיחסיה עם ארצות הברית ייחלשו בשל שינוי המודל המשטרי בישראל באופן שמחקה מדינות רודניות. הפגיעה היא כה חמורה, לדבריו, שזה עלול "לסכן את עצם עתידה של המולדת היהודית".

בלומברג מזכיר שב-2014 אסרה רשות התעופה האמריקנית לטוס לישראל, בגלל רקטה של חמאס שנחתה ליד נתב"ג. "עליתי לטיסת אל על בלי לחשוש מכל סכנה", הוא מספר. "רציתי לעמוד עם ישראל נגד חמאס". נתניהו עצמו קיבל את פניו כשהגיע, והודה לו על תמיכתו. "חברים קרובים המאוחדים על ידי ערכים משותפים עומדים זה לצד זה בעת הצורך, לא רק כדי לתמוך זה בזה אלא גם כדי להדגיש את המחויבות שלהם להגן על ערכים אלה". זו הסיבה, לדבריו, שהוא מתייצב שוב למען אותם ערכים כעת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully