וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

3 חודשים לאחר התלונות נגדו: הרב טאו נחקר באזהרה

עודכן לאחרונה: 5.3.2023 / 18:45

רבה הרוחני של מפלגת נעם הכחיש בחקירה את החשדות נגדו, ואף טען כי כלל לא היה במקומות שיוחסו לו. המשטרה תעביר בקרוב את התיק לפרקליטות, שתחליט אם להגיש נגדו כתב אישום. אחת המתלוננות לוואלה!: "סוף סוף הוא נחקר, מקווה שהאמת תצא לאור"

המתלוננת נגד הרב טאו: “לחצים גדולים מופעלים עליי ועל בני משפחתי”/מערכת וואלה!

הרב צבי ישראל טאו נחקר היום (ראשון) באזהרה בלהב 433 בחשד לביצוע עבירות מין. זאת, יותר משלושה חודשים לאחר פתיחת החקירה בעקבות תלונות שהוגשו נגדו. בסיום חקירתו שוחרר בערבויות. בקרוב התיק יועבר לפרקליטות, שתחליט אם להגיש נגדו כתב אישום.

במהלך חקירתו, נשאל טאו, רב בכיר בציונות הדתית ורבה של מפלגת נעם, על טענות המתלוננת נחמה תאנה בנוגע לפגיעה מינית שביצע בה לכאורה ב-1971. הרב הכחיש את הטענות, ובכמה מקרים טען בפני החוקרים כי לא היה במקומות שיחסו לו.

הרב טאו 30 בינואר 2022. אולבייה פיטוסי, פלאש 90
"שמעתי שהוא נחקר וזה שוב מציף את הכול", הרב טאו/פלאש 90, אולבייה פיטוסי

בחודשים האחרונים עבדה המשטרה מתחת לרדאר בכל הנוגע לפרשה. בארגוני הסיוע שמלווים את המתלוננות לא ידעו על חקירתו של הרב טאו, ועורך דינו של הרב, עדי כרמלי, ניסה כמה שבועות להבין מצד גורמים ביחידה מתי הרב יזומן לעדות, אם בכלל.

"סוף סוף חוקרים אותו, הגיע הזמן", מסרה לוואלה לנג הופר, אחת המתלוננות נגדו. "התקשרו אליי מהמשטרה, סיפרו לי שחוקרים אותו ושאלו אותי אם יש לי מה להגיד לו, אבל אני לא יודעת מה הוא אומר". על אף תחושת ההקלה, לנג הופר שיתפה בתסכולה, "אין לי יותר מדי ציפיות, הוא שקרן, אני מכירה אותו היטב. הוא לא השתנה בשום דבר והוא משקר בכל דבר. הוא מסובב כל דבר ב-180 מעלות. בזה הוא טוב".

"אני מקווה שהחוקרים ידעו לפתוח אותו ולחקור כמו שצריך, שיידעו להוציא את האמת לאור", הוסיפר הופר. "שהוא יגיד להם איך הוא מתייחס לנשים. זה כל הזמן מעיק עליי וכשאני שומעת היום שהוא נחקר זה שוב מציף את הכול".

מסע"ת | המתלוננת נגד הרב טאו. שלומי הלר
המתלוננות נגד הרב טאו/שלומי הלר

תאנה, בת ה-38, פרסמה לפני כחצי שנה פוסט בפייסבוק ובו טענה כי הרב פגע בה מינית בילדותה. "לקח לי כמעט 30 שנה כדי להצליח לספר את האמת. הרב צבי טאו פגע בי מינית בתור קטינה. פגיעה ממושכת. כשניסיתי להשמיע את הקול שלי הוא איים עלי", היא סיפרה. כחודשיים לאחר פרסום הפוסט הוגשה התלונה נגד הרב למשטרה. זאת, לאחר אישורה של פרקליטות מחוז ירושלים למשטרה לפתוח בחקירת המקרה על אף ההתיישנות של עבירות מסוג זה.

לפני כחודשיים זומן נחום פצ'ניק, משורר ומטפל ריגשי שמוכר בגוש עציון, להעיד במסגרת פרשת הרב טאו. זאת, בעקבות מקרה של פגיעה שהוא מכיר באופן אישי. "זומנתי לתת עדות כיוון שאני מכיר באופן אישי מקרה נוסף של פגיעה של הרב טאו", כתב פצ'ניק ברשתות החברתיות, "בגלל ההיכרות הזו מקרוב לא הופתעתי בכלל כאשר נחמה תאנה האמיצה ושליחת הציבור חשפה את סיפורה האישי. רוב זמן החקירה מצאתי את עצמי מסביר לשני החוקרים, בחורים אינטליגנטיים ששאלו שאלות חכמות וביקשו תשובות ורצו בעיקר להבין, איך יכול שאדם הוא גם צדיק גדול וגם פוגע מיני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully