וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה חוקרת תלונה על תקיפה מינית נגד הרב טאו: "סיפורי זוועות"

עודכן לאחרונה: 10.11.2022 / 20:56

נחמה תאנה, תושבת יו"ש בת 38, הגישה תלונה נגד רבה הרוחני של מפלגת נעם, בטענה כי תקף אותה מינית באופן ממושך: "כשניסיתי להשמיע את הקול שלי הוא איים עלי". רבנים בכירים כתבו כי שמעו על טענות נוספות נגדו: "דברי המתלוננות חדים וברורים"

הרב טאו 30 בינואר 2022. אולבייה פיטוסי, פלאש 90
"פגע בי מינית בתור קטינה". הרב צבי טאו/פלאש 90, אולבייה פיטוסי

במשטרת מחוז ש"י פתחו בחקירה בעקבות תלונה שהגישה נחמה תאנה, בת 38 תושבת אחד היישובים ביהודה ושומרון בגין תקיפה מינית שביצע בה הרב צבי טאו, רבה הרוחני של מפלגת נעם, ראש ישיבת הר המור בירושלים ומהמנהיגים הבולטים בציונות הדתית.

על אף ההתיישנות של עבירות מסוג זה, בפרקליטות מחוז ירושלים אישרו למשטרה לפתוח בחקירה, ובהתאם להתפתחויות, ייתכן וטאו יוזמן לחקירה בהמשך. מקור בכיר בפרקליטות אמר לוואלה כי בשבוע הבא צפוי להתמנות פרקליט מלווה לחקירה וכי חומרי החקירה טרם הונחו בפניהם.

בפוסט בפייסבוק שפרסמה לפני כחודשיים כתבה תאנה: "לקח לי כמעט 30 שנה כדי להצליח לספר את האמת. פרסום הסיפור של חיים וולדר, והתגובה של הרב שמואל אליהו, ביחד עם עוד רעידות אדמה בחיים האישיים שלנו נתנו לי את האומץ לצאת עם האמת. אני יודעת כמה קטנים הסיכויים שהקול שלי יישמע, ובכל זאת, אחרי כל כך הרבה שנים של השתקה, אני בוחרת להשמיע אותו".

"הרב צבי טאו פגע בי מינית בתור קטינה. פגיעה ממושכת, שאין כרגע טעם לרדת אל כל סיפורי הזוועות. כשניסיתי להשמיע את הקול שלי הוא איים עלי, זה עוד לא הזמן והמקום לספר עדיין איך", המשיכה תאנה. "אני יודעת כמה הקול שלי חלש לעומת הקולות האחרים, אני יודעת כמה נשים בכל כך הרבה חזיתות נאבקות ומשלמות מחירים במלחמה על האמת. אבל זה הסיפור שלי, ואלה החיים שלי, והם אמת לאמיתה".

עוד כתבה תאנה כי היא בטוחה שהיא לא היחידה שנפגעה על ידי הרב. "עברתי בדיקת פוליגרף, פניתי למשטרה, צולמה כתבה שהייתה אמורה לעלות אתמול ומהכוח שאנשיו הפעילו היא עדיין לא פורסמה", כתבה. "אני מנסה להשמיע את הקול שלי גם במרחב הזה, בידיעה שבכל רגע גם כאן מסוגלים להשתיק אותי. אחרי כל השנים האלה, אני מנסה לשקם את חיי".

מאז פרסום הפוסט, כמה רבנים בכירים בציונות הדתית החלו לבדוק את הטענות נגד טאו. הרב יובל שרלו, מרבני ארגון צהר שמזוהה עם הזרם הליברלי בציונות הדתית מסר כי "פרשת הרב טאו חייבת להתברר. כמו שההלכה דורשת 'כקטון כגדול תשמעון'. אסור לקבוע עמדה מראש, אסור להשתמש בפרשה שלא התבררה לצורך אג'נדות אחרות - אין דרך אחרת מאשר לברר את הטענות".

הרב שרלו המשיך להביע תמיכה בנשים שטוענות כי נפגעו מהרב טאו, וסיפר כי נפגש עם חלק מהמתלוננות. "הטוענות שנפגעו זכאיות להשמיע את קולן, ולתבוע בראש ובראשונה כי דבריהן יוכרו", הוסיף. "הרב טאו זכאי לטיהור שמו, ולתבוע כי לא יטענו נגדו דברים שלא עשה. דברי המתלוננות חדים מאוד וברורים".

הרב אברהם סתיו, שגם מזוהה עם הזרם הליברלי בציונות הדתית, סיפר כי נפגש עם אחת המתלוננות, ואמר כי דבריה נשמעים לו אמינים. "הדברים יוצרים רושם חזק שיש סיבה טובה לחשוש", כתב. "גם לו מדובר היה באישה אחת בלבד, צריך היה לשמוע ולברר את עדותה ולהעניק לה את מלוא התמיכה והעזרה, אך הצטברות כזו של תלונות מעלה מאד את הסבירות שיש דברים בגו והופכת את החקירה והבדיקה לחובה דוחקת".

הרב סתיו גם מתח ביקורת על הניסיונות להכפיש את אחת המתלוננות. "אתמול פרסם איש ציבור בכיר, ממקורביו של הרב, סרטון שבו הוא מתייחס לפרשייה ופוטר את הסיפור בזלזול, תוך שהוא מדגיש פעם אחר פעם את היותה של המתלוננת מתמודדת נפש ואת היותו של הרב צדיק גמור שאין להרהר אחריו", הסביר. "זהו רק חלק קטן ממאמצי ההשתקה האינטנסיביים שנעשים בתקופה האחרונה, ומעכבים את דרכי הבירור הראויות. ועל כן בחרתי לא לשתוק. גם רב המוחזק כצדיק, יש לדרוש ממנו להגיב לטענות קשות המוצפות מולו, ודאי כשמדובר ביותר ממתלוננת אחת. התגובה לא חייבת להיות פומבית, והדיון יכול להתקיים בכל גוף מקצועי ואובייקטיבי שייבחר לשם כך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully