וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו נגד בהרב מיארה: "פוגעת בחופש הביטוי של מיליוני אזרחים"

עודכן לאחרונה: 2.3.2023 / 8:20

רה"מ הביע את התנגדותו לחוות דעתה של היועמ"שית, שאסרה עליו לעסוק במהפכה המשפטית, בעקבות הסדר ניגוד העניינים עליו הוא חתום. בפנייה לבג"ץ הבהיר שבשל תפקידו הוא חייב לעסוק בתוכנית. "לא לחינם גורמים שאינם תומכים בקואליציה סבורים שיש הכרח במעורבותו של נתניהו"

בווידאו: נתניהו על המהפכה המשפטית: מחויב לתת את כל הגיבוי והתמיכה שנדרשים כדי להוביל להסכמות/צילום: עומר מירון , לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו הביע הבוקר (חמישי) התנגדות לחוות דעתה של היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, שאוסרת עליו לעסוק במהפכה המשפטית שהממשלה מקדמת. "הטלת מגבלות על ראש הממשלה ובייחוד כאלה שמשתמעות מהן הגבלות על חופש הביטוי פוגעות בחופש הביטוי של מיליוני אזרחים שהצביעו עבורו בבחירות דמוקרטיות", נכתב בפנייה לבג"ץ מטעמו של נתניהו.

לטענת נתניהו, חוות דעתה של בהרב מיארה סוטה מהסדר ניגוד העניינים עליו חתם ראש הממשלה בשנת 2020, בעקבות המשפט שמתנהל נגדו. בנוסף, בפנייה כתבו עורכי דינו של נתניהו כי ניתן למצוא פתרון לסוגיה. לדבריהם, אחד הפתרונות הוא שיתוף שר נוסף לצד ראש הממשלה שיטפל עמו בתוכנית המהפכה המשפטית, וכן קביעה ששופטים שייבחרו בוועדה לבחירת שופטים בזמן הממשלה ה-37 לא ידונו בתיקי האלפים שבהם הוא מואשם.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת ממשלה, 5 בפברואר 2023. אלכס קולומויסקי, אתר רשמי
"לא ניתן למנוע ממנו עיסוק ברפורמה". נתניהו/אתר רשמי, אלכס קולומויסקי

"הרפורמה במערכת המשפט הוכנה על ידי שר המשפטים ויו"ר וועדת חוקה חוק ומשפט, מדובר בעניין מרכזי העומד על סדר היום הציבורי. לא ניתן למנוע מראש הממשלה להשפיע על היקף הרפורמה ולהתייחס אליה", הסבירו עורכי הדין בפנייה. "לא לחינם גורמים נכבדים שאינם תומכים במפלגות הקואליציה, סבורים שיש הכרח במעורבותו של ראש הממשלה".

בחודש שעבר הגיב נתניהו לחוות הדעת של בהרב מיארה, ומסר לבג"ץ כי היא אינה מקובלת עליו. באותו היום הבהירה היועמ"שית לראש הממשלה כי הוא מנוע מלקדם את המהפכה המשפטית בשל ניגוד עניינים שבו הוא מצוי. במכתב ששלחה לראש הממשלה, כתבה היועצת המשפטית כי הוא מנוע מקידום הרפורמות במערכת המשפט גם בעקיפין דרך גורמים אחרים.

עוד בוואלה!

כאלף בני אדם הפגינו מול מספרה בתל אביב בה שהתה שרה נתניהו

לכתבה המלאה
היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה בכנס המשפט הציבורי, חיפה, 12 בינואר 2023. שלומי גבאי
"פוגעת בחופש הביטוי של מיליוני אזרחים". בהרב מיארה/שלומי גבאי

המכתב, שגובש על ידי המשנה גיל למון אך נשלח בשם היועצת, נכתב בין היתר על רקע פניות שהתקבלו בנוגע לחשד לניגוד עניינים של נתניהו הנמצא בעיצומו של משפטו, "עמדת היועצת המשפטית לממשלה היא כי יישום המגבלות שאושרו בפסק הדין של בג"ץ, בנסיבות הנדונות, מוביל למסקנה כי על ראש הממשלה להימנע ממעורבות ביוזמות הנוגעות לשינויים במערכת המשפט".

זאת, לפי המכתב, "בשל קיומו של חשש סביר לניגוד עניינים בין ענייניו האישיים הנוגעים למשפט בו הוא נאשם, לבין רכיבים מהותיים ביוזמות, בהתאם לאמות המידה שפורטו בחוות הדעת ואושרו בפסק הדין בעתירת ניגוד העניינים מ-2021. מניעות זו חלה גם על מתן הנחייה ישירה או עקיפה באמצעות גורמים אחרים בכל הנוגע לקידום היוזמות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully