וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ לנתניהו: סגור את הכנסת ובוא לנשיא. רה"מ: דלתי פתוחה

עודכן לאחרונה: 1.3.2023 / 19:30

יו"ר המחנה הממלכתי אמר כי הוא שוחח עם ראש הממשלה ועם יו"ר הכנסת וביקש לעצור את החקיקה ולהתחיל בהידברות. לדבריו, "אם יעצרו - תוך שעה נגיע להידבר היכן שצריך". נתניהו השיב לגנץ: "בוא עכשיו". למרות ההצהרות, בינתיים לא נרשמה התקדמות

בני גנץ בישיבת סיעת המחנה הממלכתי, 27 בפברואר 2023. נועם ריבקין פנטון, פלאש 90
"תעצרו הכל וניסע מכאן לבית הנשיא בירושלים". בני גנץ/פלאש 90, נועם ריבקין פנטון

קריאות להידברות בעניין הרפורמה המשפטית נרשמו היום (רביעי) מצד יו"ר המחנה הממלכתי ח"כ בני גנץ וראש הממשלה בנימין נתניהו. שני הצדדים אמרו כי הם פתוחים להידברות, אולם עד כה לא נרשמה התקדמות מעשית.

גנץ אמר בהצהרה בכנסת כי הוא שוחח עם ראש הממשלה ועם יושב ראש הכנסת אמיר אוחנה וביקש "שיסגרו את מליאת הכנסת עד שנגיע להסכמות, תעצרו הכל וניסע מכאן לבית הנשיא בירושלים, ונחליט שמדברים עכשיו". גנץ הוסיף כי "העסק נמצא בידיים של נתניהו, הוא לא מנוע מלעצור את התהליך שאנחנו נמצאים בו".

גנץ הבהיר בדבריו כי תנאי הכרחי להידברות הוא עצירת החקיקה. לדבריו, לדבריו, "מצד אחד עוצרים, מצד שני מדברים. אם יעצרו - תוך שעה נגיע להידבר היכן שצריך".

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב לדבריו וקרא ליו"ר המחנה הממלכתי להגיע עכשיו להידברות: "דלתי פתוחה, בוא עכשיו".

בנימין נתניהו,יריב לוין, מליאת הכנסת, 20 בפברואר 2023. ראובן קסטרו
נתניהו ושר המשפטים לוין במליאה/ראובן קסטרו

הקריאות להידברות מגיעות במהלך יום המחאה שהוגדר בידי המפגינים "יום השיבוש הלאומי", עם הפגנות בהשתתפות אלפים בעשרות מוקדים ברחבי הארץ. משעות הבוקר מפגינים נגד הרפורמה המשפטית מוחים, ומלבד הפגנות וצעדות, ארגוני המחאה חסמו כבישים ושיבשו את תנועת הרכבות כחלק ממה שהגדירו כ"יום השיבוש הלאומי".

בנתיבי איילון בת לאביב, המפגינים פרצו מחסומים ושוטרים רכובים על סוסים נפרסו במקום והחלו לפנותם בכוח, תוך שימוש ברימוני הלם. "לא האמנו שהמשטרה תנסה לפגוע בנו ככה. המהפכה התחילה וצריך להתעורר", אמרה אחת המפגינות. המפגינים גם דיווחו על פציעות בשורותיהם.

המשטרה עצרה מפגינים גם בכביש 1 בחשד שתכננו להניח צמיגים בוערים. מפגינים נעצרו גם בצומת גומא שבגליל וגם במחלף אלישמע שבשרון. המשטרה אמרה כי היא עצרה מפגין בחיפה שתקף שוטר. בגלל המחאות, קצין הכנסת פנה לחברי הכנסת וביקש מהם להגיע למשכן דרך כביש 443. בין הקבוצות המשתתפות בהפגנות נכללות הייטקיסטים, חקלאים, רופאים ותלמידים.

עוד בוואלה!

אחרי מכתבי האיומים בסרבנות: הרמטכ"ל הנחה לקיים שיחות על המהפכה המשפטית

לכתבה המלאה

יו"ר הכנסת אמיר אוחנה כתב בתגובה לפנייתו של גנץ כי הוא מברך על הפנייה ו"על כל רצון אמיתי וכן להידברות". על קריאתו לסגור את הכנסת אמר אוחנה כי לא סוגרים את הכנסת "גם אם יש מי שמבקשים למנוע ממנה להכריע בהחלטה המתקבלת על ידי הציבור באמצעות רוב של נבחריו". אוחנה הוסיף כי "לשכת היו"ר פתוחה בפניך עוד הלילה, בכל שעה. אשמח לגשת איתך גם לבית הנשיא או לכל מקום אחר לשם פתיחה בהידברות אמיתית, ללא תנאים מוקדמים".

יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי הגיבה בכעס על דברי חברה לאופוזיציה. "המפגינות והמפגינים שהגיעו למיון איכילוב נפצעו בקרב על הדמוקרטיה שלנו. בני גנץ, מי כמוך יודע שלא מפקירים פצועים בשטח", היא הסבירה מדוע אסור לדעתה להידבר על החקיקה המשפטית. מיכאלי המשיכה וקראה לגנץ "לא לתת לנתניהו את הלגיטימציה שהוא כל כך זקוק לה כדי לרסק את הדמוקרטיה הישראלית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully