וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות הפגינו מול בית רה"מ בי-ם, מפגינים חסמו כבישים בתל אביב

עשרות מפגינים פרצו את מחסומי המשטרה והורחקו ממעון ראש הממשלה בבירה. המשטרה השתמשה במכת"זית בהפגנות בתל אביב ובכרכור: "סתם, כנקמה", טענה מפגינה. נתניהו: "לא נסבול אלימות - לא בחווארה ולא בתל אביב"

הפגנות נגד המהפכה המשפטית ברחבי הארץ/אבי רוקח , קרין שגיא

ההפגנות נגד המהפכה המשפטית נמשכות הערב (רביעי) ברחבי המדינה, בהן הפגנה בירושלים, שם מוחים מאות בני אדם מול מעון ראש הממשלה. במהלך הערב התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו להפגנות בהצהרה שנתן בתום יום עמוס בהפגנות ברחבי הארץ נגד המהלכים שמקדמת ממשלתו.

עשרות מפגינים פרצו את מחסומי המשטרה בהפגנה ירושלים, כשהם מפגינים נגד מעון ראש הממשלה ברחוב עזה. המשטרה כרזה למפגינים העומדים במחסום לסגת אחורה או שיפנו אותם. במהלך האירוע חטפו כמה מפגינים את המיקרופון לכתב ערוץ 14 מוטי קסטל, וזרקו אותו על הרצפה.

מפגינים מתקבצים ברחוב עזה, ירושלים. 1 במרץ 2023.. אבי רוקח
מפגינים בירושלים, הערב/אבי רוקח
מפגינים מתקבצים ברחוב עזה, ירושלים. 1 במרץ 2023.. אבי רוקח
מפגינים בירושלים, הערב/אבי רוקח

בתוך כך חודשו ההפגנות בתל אביב, בה מוקדם יותר התקיימה המחאה המרכזית היום. באחד המוקדים של ההפגנות בעיר נאספו מאות מפגינים מול מספרה בה שוהה אשת ראש הממשלה, שרה נתניהו, וקראו לעבר המקום "בושה, בושה".

בנוסף, מאות הפגינו בנהריה, בכרכור ובצומת הכניסה לזכרון יעקב. המשטרה השתמשה במכת"זית בהפגנות בכרכור, ומסרה כי עצרה שם שמונה חשודים שסרבו להתפנות וגרמו לעומסים כבדים במקום.

הרחובות החסומים בת"א

  • רחוב קפלן מרחוב אבן גבירול עד דרך מנחם בגין.
  • ⁦צומת קפלן דרך מנחם בגין לצפון ולדרום
  • ⁦גבעת התחמושת מרחוב יגאל אלון עד דרך מנחם בגין (צומת עזריאלי).
  • העליות למחלף השלום בנתיבי איילון מצפון ומדרום
  • שד' שאול המלך מרחוב אבן גבירול עד רחוב ויצמן לשני הכיוונים
תמונה אווירת- הפגנה נגד המהפכה המשפטית בתל אביב. 1 במרץ 2023. אורי סלע
המחאה בת"א, הערב/אורי סלע

נוכח ההפגנות המתעצמות נאם הערב נתניהו, שהאשים את ראשי האופוזיציה בעידוד ההפגנות והפרות הסדר, וקרא להרגעת הרוחות. בנאומו השווה בין ההפגנות נגד המהפכה המשפטית לבין האלימות בחווארה בתחילת השבוע.

"אתמול בחווארה מול רצח נורא של שני אחים נפלאים אמרתי לפורעי החוק: לא נסבול מצב שאיש הישר בעיניו יעשה. ואני אומר את זה שוב מול פורעי החוק שחצו היום קווים אדומים בתל אביב: לא נסבול מצב שאיש הישר בעיניו יעשה", אמר נתניהו בנאומו. "אנחנו לא יכולים לקבל אלימות, אנחנו לא יכולים לקבל הכאת שוטרים, אנחנו לא יכולים לקבל חסימת כבישים, אנחנו לא יכולים לקבל איומים על אנשי ציבור ועל בני משפחותיהם, דבר שקורה ממש ברגעים אלה בלבה של תל אביב".

בדבריו הזכיר נתניהו את ההתנתקות כ"דוגמה הפוכה לאיך כן לנהוג במחאה". "המאבק הזה לא חצה קווים אדומים, לא ראינו אז מה שאנחנו רואים היום", טען. "המפגינים לא הכו שוטרים, לא קראו לסרבנות, לא הוציאו את כספם מהמדינה. ראשי האופוזיציה דאז, ואני בתוכם, לא עודדנו חסימת כבישים, לא ניסינו להוביל את המדינה לאנרכיה". יש לציין כי נתניהו היה חבר בממשלה בתקופת המחאה נגד ההתנתקות, ואף הצביע בעדה. הוא התפטר מהממשלה ימים ספורים לפני ביצועה בפועל. בנוסף, בניגוד לדבריו, המחאה נגד ההתנתקות כללה גילויי סרבנות מימין, מכתבים רבניים נגד הממשלה וכן תקריות אלימות של מפגינים מול כוחות הביטחון.

בנימין ביבי נתניהו בהצהרה בכנסת, 02 בפברואר 2022. ערוץ הכנסת, צילום מסך
"לא נסבול מצב שאיש הישר בעיניו יעשה". נתניהו/צילום מסך, ערוץ הכנסת

במסגרת "יום שיבוש לאומי", שהתקיים לאורך היום, המפגינים נגד המהפכה המשפטית חסמו כבישים מרכזיים ברחבי הארץ. עשרות בני אדם נעצרו במוקדים שונים, רובם בתל אביב, שבה נרשמו עימותים בין מפגינים למשטרה, שהשתמשה ברימוני הלם והפעילה נגדם מכת"זית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully