וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "לפיד מכוון את האנרכיה", ראש האופוזיציה: "איבדת שליטה"

עודכן לאחרונה: 1.3.2023 / 21:57

חילופי האשמות בין ראש הממשלה ליו"ר יש עתיד לאחר ההפגנות האלימות בתל אביב. "לפיד לא רוצה להגיע להסכמה ולא נענה להידברות", תקף נתניהו. לפיד השיב: "מי שנתן לבן גביר לשחק בחומר נפץ ידע שזה ייגמר בפיצוץ". 11 מפגינים נפצעו בתל אביב, 39 נעצרו

בווידאו: מכתזית לפינוי מפגינים במחאה על המהפכה המשפטית, עזריאלי, תל אביב 1 במרץ 2023/אתר רשמי

ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף היום (רביעי) את ראש האופוזיציה יאיר לפיד לאחר העימותים האלימים בין שוטרים למפגינים בתל אביב במסגרת המחאה נגד המהפכה המשפטית. לבית החולים איכילוב הגיעו 11 פצועים לקבלת טיפול והם סובלים מחבלות, חתכים, כוויות וחבלות בגוף. פצוע אחד הורד לחדר ניתוח ושניים נשארו לאשפוז. בנוסף, 39 מפגינים נעצרו.

"מדינת ישראל פעלה בתוקף כשההפגנות באו מהצד האחר של הפוליטיקה. זה לא משנה מאיזה צד זה בא. צריך לכבד את החוק. אסור להכות שוטרים. אסור לשבש את חיי המדינה, לחסום צירים מרכזיים. אני מבין שיש כאן מישהו שמכוון לעשות אנרכיה, קוראים לו יאיר לפיד, הוא אומר את זה בצורה ברורה", אמר נתניהו.

הוא הוסיף כי "הוא לא רוצה להגיע להסכמה, הוא לא נענה לקריאות הההידברות שלנו, שחוזרות ונשנות והן אמיתיות. הוא רוצה למנוע את זה והוא רוצה פשוט להביא למשבר שלטוני. הייתי אומר למשבר חוקתי, כי באמצעות זה הוא מתכוון להגיע לבחירות חדשות".

התגובה של לפיד לא איחרה לבוא ובציוץ בחשבון הטוויטר שלו כתב: "את האנרכיה היחידה פה מייצרת הממשלה שאיבדת עליה שליטה. ביבי, מי שנתן לבן גביר לשחק בחומר נפץ ידע שזה ייגמר בפיצוץ".

השוטר מאיר סויסה זורק רימון הלם על מפגינים נגד המהפכה המשפטית. 1 במרץ 2023/אמיר גולדטיין
מפגינים במחאה על המהפכה המשפטית, עזריאלי, תל אביב 1 במרץ 2023. ראובן קסטרו
מפגינים ליד עזריאלי בת"א/ראובן קסטרו

במסגרת "יום שיבוש לאומי", המפגינים נגד המהפכה המשפטית חסמו כבישים מרכזיים ברחבי הארץ. עשרות בני אדם נעצרו במוקדים שונים, רובם בתל אביב, שבה נרשמו עימותים בין מפגינים למשטרה, שהשתמשה ברימוני הלם והפעילה נגדם מכת"זית.

בנתיבי איילון בתל אביב, המפגינים פרצו מחסומים ושוטרים רכובים על סוסים נפרסו במקום והחלו לפנותם בכוח, תוך שימוש ברימוני הלם. "לא האמנו שהמשטרה תנסה לפגוע בנו ככה. המהפכה התחילה וצריך להתעורר", אמרה אחת המפגינות. המפגינים גם דיווחו על פציעות בשורותיהם. המשטרה הביאה למקום גם מכת"זית.

נועה גפן רון, תושבת תל אביב בת 41 ואם לשלושה, נפגעה מרימון הלם שהתפוצץ על פניה במהלך אירועי המחאה, וסובלת מכוויות וחתכים בפנים. "מפגינים שיוצאים להפגנה חוקית לשמירה על הדמוקרטיה, לא אמורים לסיים בצורה כזו בחדר המיון", אמרה. "חשוב לי להדגיש, לא חסמנו כבישים או פעלנו נגד השוטרים ובעיקר לא באנו לעשות נזק אלא להביע את זכותנו הדמוקרטית. אני המומה מעוצמת החבלות והכאבים שאני חווה כעת, מקבלת טיפול רפואי, וחוששת לעתיד של כולנו".

בעקבות האירועים, הגיש עו"ד אמנון יצחקניא תלונה למח"ש בגין שימוש בכוח מופרז נגד המפגינים בתל אביב. "המראות מתל אביב של אנשים נורמטיביים נגדם הופעל כוח בלתי סביר בעליל של רימוני הלם חייב להחקר", טען. "עיתונאי ערוץ 13 נפגע מרימון הלם תוך כדי ביצוע תפקידו העיתונאי, על כך לא ניתן לעבור לסדר היום כאילו לא קרה דבר. דורש פתיחת חקירה נגד מפקדי הכוח המשטרתי בשטח".

בשעות אחר הצהריים החלו המפגינים להתפזר והמוקד עבר לירושלים, שם יתקיימו הערב הפגנות נוספות.

מפגינים חוסמים את כביש 65 סמוך לכרכור

מפגינים חוסמים את כביש 65 סמוך לכרכור. 1 במרץ 2023/דוברות משטרת ישראל
רכבת האוניברסיטה, ת"א/אתר רשמי, ללא

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר אמר לאחר שסייר בחפ"ק בתל אביב עם המפכ"ל קובי שבתאי כי הוא מגבה את השוטרים וכינה את המפגינים "אנרכיסטים".

"לאורך כל הבוקר המשטרה נהגה עם האנרכיסטים בסבלנות רבה, אך מהרגע שהם חצו את כל הגבולות, פרצו מחסומים וזרקו אותם על השוטרים, יידו אבנים לעבר השוטרים והביאו לאנרכיה, משטרת ישראל חייבת להשתמש בכל האמצעים העומדים לרשותה כדי לשמור על הסדר הציבורי ועל שגרת החיים של אזרחי ישראל. חופש ביטוי וחופש הפגנה כן, אנרכיה - בשום פנים ואופן לא", אמר.

מארגני המחאה הכחישו כי נזרקו אבנים לעבר השוטרים. "יודגש כי אין שום תיעוד של זריקת אבנים - כי זה אירוע שקרה רק במוחו הקודח של זורק האבנים בן גביר".

מפגינים במחאה על המהפכה המשפטית, עזריאלי, תל אביב 1 במרץ 2023. ראובן קסטרו
מפגינים במחאה ליד עזריאלי בת"א/ראובן קסטרו

המשטרה עצרה מפגינים גם בכביש 1 בחשד שתכננו להניח צמיגים בוערים. שניים מהמפגינים במקום היו עזרא ברנע בן ה-67 ועוזי לס בן 73, והם הובאו לבית המשפט השלום בירושלים להארכת מעצרם בטענה להטחת דברים והתקהלות אסורה. ברנע היה בצוות עם ראש הממשלה נתניהו בסיירת מטכ"ל.

מפגינים נעצרו גם בצומת גומא שבגליל וגם במחלף אלישמע שבשרון. בנוסף מסרה המשטרה כי היא עצרה מפגין בחיפה שתקף שוטר. בגלל המחאות, קצין הכנסת פנה לחברי הכנסת וביקש מהם להגיע למשכן דרך כביש 443. בין הקבוצות המשתתפות בהפגנות נכללות הייטקיסטים, חקלאים, רופאים ותלמידים.

בהמשך היום נעצר חייל בנגב, לאחר שנטען כי שעט עם משאית בה נהג לעבר מפגינים. המשטרה מסרה כי החייל עצר את המשאית באמצע הכביש, ירד ממנה ונעמד מול המוחים, שטענו כי איים עליהם. הוא הועבר לחקירת מצ"ח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully