וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השוטר אמיר רז הודה ברצח אשתו דיאנה דדבייב

עודכן לאחרונה: 1.3.2023 / 14:49

לפי כתב האישום, לאחר משבר ביחסים בין בני הזוג שפרץ לפני כשנתיים וחצי, החליט רז לרצוח את זוגתו. הוא קשר את שלושת ילדיו הגדולים, וכשדיאנה ניסתה לעצור אותו ולהזעיק עזרה, הוא ירה בראשה. כעת, הוא צפוי לרצות מאסר עולם. "ההודעה לא תרפא את הטראומה של הילדים"

בווידאו: השוטר אמיר רז הודה ברצח אשתו דיאנה דדבייב/שלומי הלר

השוטר אמיר רז הודה היום (רביעי) בבית משפט המחוזי מרכז לוד ברצח אשתו דיאנה דדבייב בפברואר 2021. בכך אישר את עובדות כתב האישום ואת העבירות המיוחסות לו.

"הנאשם הודה באופן מלא בכתב האישום ככתבו וכלשונו, מדובר בעבירות של רצח בנסיבות מחמירות שיוחסו לו מהיום הראשון, ובצדן מאסר עולם חובה. הוא קיבל אחריות", מסרה עורכת הדין נטלי חגי מהמחלקה לחקירות שוטרים. "אנו מקווים שההליך המשפטי יסתיים במהרה ושהמשפחה תוכל להתחיל במסע השיקום שלה".

דיאנה רז. מתוך פייסבוק, אתר רשמי
קשר את הילדים וירה בה בראש. דיאנה דדבייב/אתר רשמי, מתוך פייסבוק

על פי כתב האישום, שייחס לו גם התעללות בקטין, לאחר ויכוח בין בני הזוג, רז קשר את שלושת ילדיו הגדולים בחבל. אחרי שדיאנה שאלה למעשיו, הוא חנק אותה, דקר אותה, ומיד ירה ברגלה ובראשה. לאחר מכן קרא לילדיו הבוכים: "יש! אין עכשיו אימא".

עוד בוואלה!

אמה של דיאנה דדבייב, שנורתה למוות בידי בעלה: "גבר אמיתי לא עושה דבר כזה"

לכתבה המלאה

החליט לרצוח - ומנע מהילדה להזעיק עזרה

כתב האישום מפרט את אירועי הרקע בין בני הזוג שקדמו ליום הרצח. ביולי 2020, על רקע התערערות במערכת היחסים בין בני הזוג, עזב רז את ביתם המשותף ובחלוף כמה שבועות שב לבית בהחלטה משותפת של בני הזוג.

לאחר מכן, נמשך הוויכוח בין בני הזוג. רז יצא מהבית, לאחר מכן דיאנה, וכששניהם חזרו לביתם, הוויכוח ניצת מחדש. אז, לפי כתב האישום, "גמלה בלבו של הנאשם ההחלטה להמית את דיאנה". לצורך כך, הוא הוציא חבל באורך 8.20 מטרים, קרא לילדים, הושיב את שלושת הילדים הגדולים על כיסאות קטנים בסלון וקשר אותם, בעוד התינוק ישב בכיסא אוכל בצמוד אליהם. מיד לאחר מכן, הוא נטל סכין מטבח עם להב מחודד באורך 20 סנטימטרים והניח אותה על שולחן פינת האוכל.

אמיר רז, חשוד ברצח אשתו דיאנה. פייסבוק, צילום מסך
ירה לאשתו דיאנה בראש לעיני הילדים. אמיר רז/צילום מסך, פייסבוק

כשדיאנה הבחינה שילדיה קשורים לכיסאות, היא צעקה לעבר רז, והוא בתגובה החל להכות אותה לעיני הילדים, תפס אותה בחולצתה באזור הצוואר בשתי ידיו, משך אותה לכיוון דלת הכניסה, וסמוך לדלת הצמיד את ידו לצווארה וחנק אותה בחוזקה. במהלך המאבק, היא צעקה לילדה בת השבע לקרוא לשכנה לעזרה.

הילדה הצליחה להשתחרר מהקשירה וניסתה להגיע למדרגות כדי להגיע לשכנה ולסייע לאמה, אך רז משך את בתו בחוזקה בידה, הפילה על המדרגות וגרם לה לחבלות. לפי כתב האישום, דיאנה, שחששה לחייה, ניסתה לפתוח את דלת הבית כדי להימלט, אך רז מנע ממנה לפתוח את סוגר הדלת, לקח את הסכין מהשולחן ודקר אותה שתי דקירות בירך.

דדבייב המשיכה להיאבק בו, ניסתה לקחת ממנו את הסכין, ובשלב זה הוא הוציא את האקדח מתוך הנרתיק, ולעיני הילדים, תוך שדיאנה מתחננת על חייה, ירה כדור אחד בירך ולאחר מכן לעבר ראשה. לאחר מכן, הוא התקשר לאמו ולמפקדו וביקש מהם להגיע לביתו בהקדם.

"ההודאה, שמגיעה אחרי יותר משנתיים מיום הרצח הארור, לא מנחמת ולא מרפאת את כאבנו הבלתי נגמר, ובטח שלא את כאב הילדים והטראומה שיקחו איתם כל ימיהם", אמרה אחותה של דיאנה, מריאנה דיין. "כולי תקווה ששום כיפה או ציצית לא ירשימו את בית המשפט. האדם חילוני גמור והסממנים החיצוניים האלה אין בהם כדי להראות שעשה תשובה בנפשו. הסבר, התנצלות או סליחה אמיתית לא נשמעו ממנו לעולם", הוסיפה. "אנחנו מקווים שגזר הדין יהיה קשה, ארוך ומרתיע, למען יראו וייראו כל בני הזוג האלימים וכל הרוצחים בפוטנציה, כולל 'הרוצחים השקטים', כפי שהיה אמיר רז".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully