וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט החליט: הנאשם ברצח יעל מלניק יישאר במעצר

עודכן לאחרונה: 1.3.2023 / 12:12

בית המשפט המחוזי בחיפה החליט שלא לשחרר למעצר בית את אדוארד קצורה, שהואשם שרצח וקבר את הנערה בת ה-17 לפני כשנה וחצי. זאת, לאחר שבדיון הקודם אמר השופט כי קיימים "קשיים ראייתיים משמעותיים" להוכיח כי קצורה רצח אותה בכוונה תחילה

בית המשפט המחוזי בחיפה החליט היום (שלישי) שלא לשחרר למעצר בית את אדוארד קצורה, שהואשם ברצח הנערה יעל מלניק לפני כשנה וחצי. לפיכך, למרות בקשתו, קצורה המואשם ברצח בנסיבות מחמירות, יישאר במעצר. סבה וסבתה של מלניק, שהיו מתוחים מאוד לפני הדיון, בכו מהתרגשות. ליוותה אותם ותמכה בהם באולם עורכת הדין שרון זגגי פנחס, המייצגת אותם יחד עם עו"ד אפרת נחמני-בר.

"המבקש (קצורה) בעל מאפיינים קשים, הראיות והמיוחס מלמדים על חוסר יכולת לתת אמון, סיכון גבוה ועוצמת עילה גבוהה, החלופה שהוצעה בלתי אפשרית", נימק השופט ניצן סילמן שהוסיף כי לא ניתן להחזירו למקום עם אוכלוסיה מוחלשת.

"אמנם, קיימת חולשה בראיות לעבירת הקיצון", הזכיר השופט ניצן סילמן את עמדתו באשר לחולשת הראיות לכאורה להוכחת עבירת רצח בכוונה", אך עם זאת הזכיר את הראיות העומדות לעבירת המתה ממגוון עבירות ההמתה המנויות בחוק.

דיון החלטה לגבי שחרור אדוארד קצ'ורה,מואשם ברצח ליטל יעל מלניק, בימ"ש מחוזי חיפה, 1 במרץ 2023. שלומי גבאי
יישאר במעצר. קצורה/שלומי גבאי
בני המשפחה בדיון החלטה לגבי שחרור אדוארד קצ'ורה,מואשם ברצח ליטל יעל מלניק, בימ"ש מחוזי חיפה, 1 במרץ 2023. שלומי גבאי
בני משפחתה של מלניק בוכים מהתרגשות לאחר ההחלטה/שלומי גבאי
ליטל מלניק, הנרצחת בקרית מוצקין. באדיבות המשפחה
ליטל מלניק/באדיבות המשפחה

"זאת ההחלטה הכי נכונה ולא הייתה צריכה להיות אחרת", אמרו במשפחת מלניק, "רוצח שפל, אדם חולני ומסוכן לחברה שצריך להיות עד סוף ימיו בכלא. לא עצמנו עין בלילות האחרונים מחשש כי האיש הזה ישוחרר. נמשיך להיאבק ולזעוק עד שהוא יקבל מאסר עולם".

עו"ד שרון זגגי פנחס המייצגת את משפחת מלניק יחד עם עו"ד אפרת נחמני-בר, מסרה: "אחרי שבועות ארוכים של מאבק וסחרחרות קשות, אבן נגולה מעל לב המשפחה, בעקבות החלטת השופט שלא לשחרר את הרוצח לחופשי. השופט אומר דברים ברורים - הרוצח הוא אדם אגרסיבי ותוקפני. הרוצח ניצל את חולשתה של ליטל יעל ז"ל בשלל מישורים, הוא חצה גבולות, ניצל אותה מינית וכספית, והוא נטול כל אמפתיה השופט מאשר את שאמרנו כל העת - אין לשקול כל היתכנות של השבת הרוצח לחברה, לסביבתם של גורמים מוחלשים, יהיו אשר יהיו. אנחנו מברכות על ההחלטה ונמשיך ללוות את המשפחה במאבקה להשגת צדק".

השופט סילמן ציין כי קיים מארג שלם של ראיות לכאוריות, שיש בו ללמד על התנהלותו של קצורה, הזכיר כי מדובר במי שהיכרותו עם המנוחה מתרחשת בבית חולים, שבו המנוחה מתאשפזת, עת הוא משמש כאח סיעודי וכי הוא נחשף מכוח תפקידו למצוקותיה.

"תפקיד הצוות להיות משענת; תפקידו להכיר בחולשות ומגבלות הנזקקים לשירות", הזכיר, וקבע כי חלף זאת הוא נמצא שהוא מנצל לכאורה את המנוחה, חוצה כל גבול ביחסו עמה כפי שנלמד מיומנה ואף עדותו שלו עצמו. "ניצול המנוחה וחולשתה מתבצע בשלל מישורים- לרבות התנהגותי, מיני, כספי; יש בכך ולו לכאורה כדי ללמד על העדר אמפתיה לחולשה".

הוא הוסיף שגם להתנהלותו של קצורה במקום עבודתו, האגרסיביות, התוקפנות יש משקל. כמו כן ציין כי יש ראיות לכאורה שנטל כמויות גדולות של ריטלין. על חלופת המעצר שהוצעה ציין כי "לא מן הנמנע כי מדובר בשהייה של גורמים מוחלשים, בין מטעמים נפשיים ובין מטעמים התמכרותיים, יחד עמו".

קצורה נעצר באוקטובר 2021, לאחר שגופתה של מלניק נמצאה קבורה בחולות אתר בנייה. אז, יצאו בני משפחתה למאבק ציבורי עיקש להביא להגשת כתב אישום נגדו בגין רצח, לאחר שהפרקליטות שקלה להאשימו בעבירות קלות יותר. "מחינו, הפגנו, זעקנו, כל מדינת ישראל עמדה לצדנו ולבסוף הצלחנו", הוסיפה הסבתא לודמילה, "אנחנו נמצאים בכל דיון, נמצאים בקשר עם הפרקליטות. לראות אותו בכלא כל חייו תהיה נחמה קטנה, אבל זה חשוב לנו. לא נוותר ולא נהיה מוכנים לקבל כל שחרור שלו. אין מצב שהנכדה שלי קבורה באדמה מגיל 17 הוא יסתובב חופשי בחוץ".

יו"ר ארגון משפחות נרצחים ונרצחות לרה צינמן, בירכה על החלטת בית המשפט. "המשפחות שאיבדו את יקיריהן במעשי רצח לא יתייסרו עוד מהמחשבה שנאשם ברצח ישתחרר לביתו ויסכן את החברה", אמרה צינמן. "אנו מחזקים את ידי בית המשפט על החלטתו להגן בראש ובראשונה על שלום הציבור ונפגעי עבירה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully