וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמה של דיאנה דדבייב, שנורתה למוות בידי בעלה: "גבר אמיתי לא עושה דבר כזה"

עודכן לאחרונה: 7.3.2022 / 14:59

הוריה של הנרצחת הגיעו לבית המשפט לקראת עדותו של אמיר רז, הנאשם ברציחתה של דדבייב, בתקיפת ילדיו והתעללות בהם, אולם רז בחר לוותר על עדותו במשפט. "כולנו מבינים מה זה אומר - שתיקה כהסכמה. המעשה היה כל כך אכזרי שכנראה אין לו שום דבר להעיד על עצמו"

בווידאו: אמיר רז, הנאשם ברצח אשתו דיאנה, על דוכן הנאשמים לפני שבחר לוותר על עדותו/צילום: ניב אהרונסון

נלי דדבייב, אמה של דיאנה דדבייב שנורתה למוות בידי בן זוגה, אמרה היום (שני) לפני עדותו של הנאשם ברצח, אמיר רז, כי "גבר אמיתי לא עושה דבר כזה".

על פי כתב האישום נגד רז, לאחר ויכוח בין בני הזוג הוא קשר את שלושת ילדיו הגדולים בחבל בבית המשפחה בהתנחלות נעלה שבשומרון. אחרי שדיאנה שאלה למעשיו, הוא חנק אותה, דקר אותה, ומיד ירה ברגלה ובראשה. לאחר מכן קרא לילדיו הבוכים: "יש! אין עכשיו אימא". כתב האישום מייחס לו ביצוע עבירות של רצח בנסיבות מחמירות, תקיפת קטין או חסר ישע בידי אחראי והתעללות בקטין או חסר ישע בידי אחראי.

אמיר רז, חשוד ברצח אשתו דיאנה. פייסבוק, צילום מסך
דיאנה דדבייב ואמיר רז/צילום מסך, פייסבוק

"אנחנו בטלטלה שאי אפשר לתאר, בשנייה אחת כל החיים שלנו התהפכו. גבר אמיתי לא עושה דבר כזה, אם הוא היה בעל טוב, אבא טוב, אדם טוב, הוא לא היה עושה את זה. אני רוצה לשמוע אותו אומר בקולו - כן, עשיתי", אמרה. "עברנו שנה קשה. הוא החליט שהוא לוקח חיים של מישהו. הילדים (הנכדים) נותנים לנו חיים וכוח. הוא יקבל כל מה שצריך לקבל. לעשות את זה מול הילדים, איפה הרחמנות? האנושיות? חיה לא עושה דבר כזה"

"הייתה שנה מאוד קשה", אמר גם אביה של דיאנה, אבנר. "למה הוא לוקח חיים? הבת שלי הביאה הכול, אוכל, אוטו, היא עבדה קשה. זה טראומה לנו ולילדים לכל החיים. לא היה יום אחד שמח מאז".

דדבייב, בת 35 במותה, הובאה למנוחות ב-7 בפברואר בבית העלמין ברחובות.

עוד בוואלה!

גברים אלימים ישוחררו מהכלא בגלל צפיפות: "למה אני צריכה להיות שוב מפוחדת?"

לכתבה המלאה

אמיר רז, שהיה אמור להעיד היום על השתלשלות האירועים, בחר לוותר על עדותו במשפט. "ההימנעות שלו להעיד משמשת כחיזוק לראיות המאשימה. יש לזה השלכות לעניין גזירת העונש", אמרה השופטת רות לורוך.

הסנגורים של רז, עו"ד משה אלון ודיאנה שומסקי אמרו בתגובה כי "הוא מבין את המשמעויות. יש לנאשם זכות לשתוק, המשמעות היא חיזוק לראיות התביעה. אין מחלוקת לגבי המעשה, אלא לגבי נקודות שהתביעה לא הצליחה להוכיח".

משפחת דדבייב שיתפה כי היו מופתעים מהחלטתו של רז. "היום הזה התחלק לשני מצבים: בחלק הראשון שמענו את הסנגורים שלו מכפישה את דיאנה ומנסים לתת לגיטימציה לרצח. בחלק השני אמיר החליט לא להעיד ולשתוק", אמרה מריאנה, אחותה של דיאנה. האחות הוסיפה כי "כולנו מבינים מה הדבר הזה אומר - שתיקה כהסכמה. המעשה היה כל כך אכזרי שכנראה אין לו שום דבר להעיד על עצמו. עד עכשיו הקו שלו היה שקרים ולנסות לצמצם את העונש, מה שלא הצליח לו. אני יוצאת מפה בתחושה של צדק שייעשה לדיאנה".

קשר את ילדיו, דקר וירה

כתב האישום מפרט את אירועי הרקע בין בני הזוג שקדמו ליום הרצח. ביולי שנה שעברה, על רקע התערערות במערכת היחסים של בני הזוג, עזב רז את ביתם המשותף ובחלוף כמה שבועות שב לבית בהחלטה משותפת של בני הזוג.

ביום שישי, ב-5 בפברואר, החל ויכוח מילולי בין בני הזוג, לאחר שדדבייב חשדה כי רז בוגד בה. במהלך הוויכוח היא שפכה עליו כוס קפה פושר. בשלב זה, הוא עלה לחדרם להחליף את בגדיו וכן הוציא מהכספת הממוקמת בחדר הארונות את אקדחו האישי מסוג גלוק ושם אותו בנרתיק ייעודי הנמצא על מותנו.

לאחר מכן, המשיך הוויכוח בין בני הזוג, רז יצא מהבית, לאחר מכן דיאנה וכאשר שניהם חזרו לביתם, הוויכוח ניצת מחדש. אז, לפי כתב האישום, "גמלה בליבו של הנאשם ההחלטה להמית את דיאנה". לצורך כך, הוא הוציא חבל באורך 8.20 מטרים, קרא לילדים, הושיב את שלושת הילדים הגדולים על כסאות קטנים בסלון וקשר אותם, בעוד התינוק ישב בכיסא אוכל בצמוד אליהם. סמוך לכך, הוא נטל סכין מטבח עם להב מחודד באורך 20 סנטימטרים והניח אותה על שולחן פינת האוכל.

זירת רצח אישה ביישוב נעלה, 5 בפברואר 2021. רוני כנפו
זירת הרצח, לפני שנה/רוני כנפו

מכתב האישום עולה כי כאשר דיאנה הבחינה שילדיה קשורים לכיסאות, היא וצעקה לעבר רז, והוא בתגובה החל להכות אותה לעיני הילדים, תפס אותה בחולצתה באזור הצוואר בשתי ידיו, משך אותה לכיוון דלת הכניסה, וסמוך לדלת הצמיד את ידו לצווארה וחנקה בחוזקה. במהלך המאבק, היא צעקה לילדה בת השבע לקרוא לשכנה לעזרה.

הילדה הצליחה להשתחרר מהקשירה וניסתה להגיע למדרגות כדי להגיע לשכנה ולסייע לאמה, אך רז משך את בתו בחוזקה בידה, הפילה על המדרגות וגרם לה לחבלות. לפי כתב האישום, דיאנה שחששה לחייה ניסתה לפתוח את דלת הבית כדי להימלט, אך רז מנע ממנה לפתוח את סוגר הדלת, לקח את הסכין מהשולחן ודקר אותה שתי דקירות בירך.

דדבייב המשיכה להיאבק בו, ניסתה לקחת ממנו את הסכין, ובשלב זה הוא הוציא את האקדח מתוך הנרתיק, ולעיני הילדים, תוך שדיאנה מתחננת על חייה, ירה כדור אחד בירך ולאחר מכן לעבר ראשה. לאחר מכן, הוא התקשר לאמו ולמפקדו וביקש מהם להגיע לביתו בהקדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully