וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קשר את ילדיו, דקר וירה: השוטר אמיר רז נאשם ברצח אשתו דיאנה דדבייב

עודכן לאחרונה: 25.2.2021 / 17:03

מח"ש הגישה כתב אישום נגד השוטר בגין רצח ותקיפה של ילדיו ביום המקרה. לפי כתב האישום, לאחר ויכוח בין בני הזוג, רז קשר את ילדיו הגדולים בחבל. לאחר שדיאנה שאלה למעשיו, הוא חנק אותה, דקר וירה ברגלה ובראשה וקרא לילדיו הבוכים: "יש! עכשיו אין אימא"

בווידאו: הגשת כתב אישום נגד השוטר אמיר רז בגין רצח אשתו דיאנה דדבייב/עריכה: טל רזניק

המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה הגישה היום (חמישי) לבית המשפט המחוזי בלוד כתב אישום נגד השוטר אמיר רז בגין רצח אשתו דיאנה דדבייב, תקיפת ילדיו והתעללות בהם.

על פי כתב האישום, לאחר ויכוח בין בני הזוג, רז קשר את שלושת ילדיו הגדולים בחבל. אחרי שדיאנה שאלה למעשיו, הוא חנק אותה, דקר אותה, ומיד ירה ברגלה ובראשה. לאחר מכן קרא לילדיו הבוכים: "יש! אין עכשיו אימא".

כתב האישום מייחס לו ביצוע עבירות של רצח בנסיבות מחמירות, תקיפת קטין או חסר ישע בידי אחראי והתעללות בקטין או חסר ישע בידי אחראי. בדיון בעניינו קבע בית המשפט כי רז יישלח להסתכלות פסיכיאטרית, לאחר שכבר עבר בדיקה פסיכיאטרית ראשונית. הוא יישאר במעצר עד החלטה אחרת.

אמיר רז, חשוד ברצח אשתו דיאנה. פייסבוק, צילום מסך
דיאנה דדבייב ואמיר רז/צילום מסך, פייסבוק

כתב האישום מפרט את אירועי הרקע בין בני הזוג שקדמו ליום הרצח. ביולי שנה שעברה, על רקע התערערות במערכת היחסים של בני הזוג, עזב רז את ביתם המשותף ובחלוף כמה שבועות שב לבית בהחלטה משותפת של בני הזוג.

ביום שישי, ב-5 בפברואר, החל ויכוח מילולי בין בני הזוג, לאחר שדדבייב חשדה כי רז בוגד בה. במהלך הוויכוח היא שפכה עליו כוס קפה פושר. בשלב זה, הוא עלה לחדרם להחליף את בגדיו וכן הוציא מהכספת הממוקמת בחדר הארונות את אקדחו האישי מסוג גלוק ושם אותו בנרתיק ייעודי הנמצא על מותנו.

עוד בוואלה!

אם השוטר החשוד ברצח אשתו: "הוא הכניס אותי הביתה ואמר 'הרגתי את דיאנה'"

לכתבה המלאה

לאחר מכן, המשיך הוויכוח בין בני הזוג, רז יצא מהבית, לאחר מכן דיאנה וכאשר שניהם חזרו לביתם, הוויכוח ניצת מחדש. אז, לפי כתב האישום, "גמלה בליבו של הנאשם ההחלטה להמית את דיאנה". לצורך כך, הוא הוציא חבל באורך 8.20 מטרים, קרא לילדים, הושיב את שלושת הילדים הגדולים על כסאות קטנים בסלון וקשר אותם, בעוד התינוק ישב בכיסא אוכל בצמוד אליהם. סמוך לכך, הוא נטל סכין מטבח עם להב מחודד באורך 20 סנטימטרים והניח אותה על שולחן פינת האוכל.

מכתב האישום עולה כי כאשר דיאנה הבחינה שילדיה קשורים לכיסאות, היא וצעקה לעבר רז, והוא בתגובה החל להכות אותה לעיני הילדים, תפס אותה בחולצתה באזור הצוואר בשתי ידיו, משך אותה לכיוון דלת הכניסה, וסמוך לדלת הצמיד את ידו לצווארה וחנקה בחוזקה. במהלך המאבק, היא צעקה לילדה בת השבע לקרוא לשכנה לעזרה.

זירת רצח אישה ביישוב נעלה, 5 בפברואר 2021. רוני כנפו
ביתם של רז ודדבייב. נעלה/רוני כנפו

הילדה הצליחה להשתחרר מהקשירה וניסתה להגיע למדרגות כדי להגיע לשכנה ולסייע לאמה, אך רז משך את בתו בחוזקה בידה, הפילה על המדרגות וגרם לה לחבלות. לפי כתב האישום, דיאנה שחששה לחייה ניסתה לפתוח את דלת הבית כדי להימלט, אך רז מנע ממנה לפתוח את סוגר הדלת, לקח את הסכין מהשולחן ודקר אותה שתי דקירות בירך.

דדבייב המשיכה להיאבק בו, ניסתה לקחת ממנו את הסכין, ובשלב זה הוא הוציא את האקדח מתוך הנרתיק, ולעיני הילדים, תוך שדיאנה מתחננת על חייה, ירה כדור אחד בירך ולאחר מכן לעבר ראשה. לאחר מכן, הוא התקשר לאמו ולמפקדו וביקש מהם להגיע לביתו בהקדם.

"לא תמיד הממצאים תואמים את כתב האישום"

התובעת בתיק, עו''ד נטלי חגי ממח"ש, אמרה במהלך דיון הקראת כתב האישום כי "ניתן לראות שהנאשם היה חדור מטרה, וכשהיה ניסיון של המנוחה להימלט הוא מנע את זה. גם כשאחת מבנותיו ניסתה לסייע לאמה - גם את הניסיון הזה הוא סיכל".

עו"ד חגי הוסיפה כי דיאנה "השאירה אחריה ארבעה ילדים רכים בשנים שייאלצו להתמודד לא רק עם התוצאות הקטלניות של הרצח שביצע לכאורה הנאשם, אלא גם לצפות במעשה עצמו ולשמוע את אמם מתחננת על חייה כשהם קשורים בחבל שהוא הכין מבעוד מועד. לאחר האירוע הנאשם גילה קור רוח בלתי נתפס וביצע כמה פעולות. כמובן שהגשנו בקשה לעצור אותו עד תום ההליכים".

עו"ד משה אלון, סנגורו של רז שלא נכח פיזית בדיון, התייחס לשליחתו של רז לבדיקה ואמר כי רז מצטער על מעשיו. "ביקשתי לשלוח את הנאשם לבדיקה פסיכיאטרית. כשנקבל את ממצאי הבדיקה ואת חומר החקירה נדע מה יש ומה אין מבחינה ראייתית, ונמסור תגובה בהתאם. הנאשם מביע צער מתחילת הדרך על מותה של דיאנה וגם אני שולח תנחומים למשפחות. כתב האישום הוא אכן חמור, אבל אני עוד לא יכול להתייחס אליו כי לא תמיד הממצאים תואמים את כתב האישום".

הצהרת תובע נגד אמיר רז החשוד ברצח אשתו דיאנה, בימ"ש השלום ראשון לציון, 22 בפברואר 2021. ספיר לוי
יישלח לבדיקה פסיכיאטרית. מימין, רז בדיון באמצעות זום/ספיר לוי

עו"ד תמי קלנברג, שמייצגת את משפחתה של דיאנה מטעם תכנית הסיוע למשפחות נפגעי המתה של הסיוע המשפטי במשרד המשפטים, אמרה: "המשפחה עדיין המומה וכואבת. נפגשנו עם נציגי המחלקה לחקירות שוטרים בטרם הגשת כתב האישום והמשפחה שמעה מהם על פרטי כתב האישום, המגולל את הנורא מכל. אנו נוודא כי קולה של המשפחה ושל דיאנה יישמע במהלך המשפט ונדאג לייצוגם לאורך ההליך המשפטי".

"מאחלים שהרוצח ירקב בכלא ולא יראה עוד אור יום"

מריאנה, אחותה של דיאנה דדבייב, אמרה לאחר דיון הקראת כתב האישום כי רז הרס את חיי המשפחה. "דיאנה שלנו, תמיד לימדת אותנו תקשורת גם כשהיה קשה - אבל הרוצח עשה בדיוק ההפך. הוא זרע הרס ורצח וגדע משפחה שלמה. רצח בקור רוח מתועב, שלף את הנשק המשטרתי וירה לאחותי כדור בראש".

"הגענו לבית המשפט ואנחנו רואים אותו חי - והיא מתה. מדי פעם הרוצח ממציא עוד שקר עלוב כדי להקל בעונשו. אנחנו שבורים במידה שאי אפשר לתאר. אני מבטיחה לך שנעשה הכל בשביל הילדים האלה וניתן להם את כל האושר שקיים. אני מאמינה בטחנות הצדק ומאחלת לרוצח שיירקב בכלא ולא יראה עוד אור יום עד יומו האחרון".

לאחר המקרה, שכנים של הזוג סיפרו כי בין רז לדדבייב הייתה מערכת יחסים תקינה כלפי חוץ, שאינה מזכירה כלל התנהלות אלימה. כמו כן, אחד השכנים תיאר כי לאחר המקרה רז יצא מביתו עם הילדים וחיכה לאימו שתיקח אותם. לדבריו, רז שאל לשלומו והיה נראה כאילו לא קרה מקרה מיוחד.

דדבייב, בת 35 במותה, הובאה למנוחות ב-7 בפברואר בבית העלמין ברחובות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully