וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השוטר החשוד שירה למוות באשתו התקשר לעדכן את מפקדו: "יריתי בה"

ארבעת ילדיהם של בני הזוג נלקחו לבית הסב, זמן קצר לאחר שהיו עדים לרצח אמם. שכניהם של השניים ידעו על בעיות ביניהם, אך לא שיערו כי הדבר יסתיים באלימות. "לא מאמינים שדבר כזה קרה אצלנו"

חשד לרצח בבנימין: אישה נורתה למוות, בעלה השוטר נעצר/צילום: רוני כנפו

תושבים רבים מהיישוב נעלה התאספו הערב (שישי) זמן קצר לקראת כניסת השבת ליד בית שכנתם, דיאנה רז בת ה-35, שעל פי החשד נרצחה בירי בידי בעלה השוטר. חקירה ראשונית העלתה כי האיש, ששימש כשוטר סיור באחת מתחנות המשטרה באזור, התקשר מיד לאחר המעשה למפקדו וסיפרו לו: "יריתי באשתי". ארבעת ילדיהם של בני הזוג, שככל הנראה הרצח התרחש לנגד עיניהם, הועברו לידי אב החשוד בכפר סבא.

הדיווח על הרצח התקבל סמוך לשעה 16:00. צוותי מד"א שהוזעקו למקום מצאו את דיאנה מחוסרת הכרה. למרות מאמצי ההחייאה, הפרמידיקים נאלצו לקבוע את מותה. הנרצחת הייתה פעילה במסגרת החיים הקהיליתיים בנעלה, ויחד עם בן זוגה - היו מוכרים היטב ביישוב. השכנים טוענים כי ידעו על בעיות ביחסים בין השניים, אך לא שיערו כי המקרה יסתיים כך. "לא מאמינים שהדבר הזה קרה אצלנו", אמרו.

דיאנה רז, שנורתה למוות בביתה בנעלה 5 פברואר 2021. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אני רוצה זוגיות, אבל נזהרת". דיאנה רז/מערכת וואלה!, צילום מסך

באתר האינטרנט שלה ובעמוד הפייסבוק של דיאנה, היא סיפרה על מהפך זוגי שעברה בחייה. "אני רוצה זוגיות, אבל נזהרת", כתבה. "שומרת, בעיקר על עצמי. עד שיגיע האחד ששווה יהיה לפתוח את הלב בשבילו. ככה בדיוק חשבתי".

הרצח התרחש בצל הזינוק בפניות למוקדי הסיוע לנפגעי אלימות במשפחה בזמן משבר הקורונה. יו"ר ויצו אניטה פרידמן, אמרה הערב כי זמן רב מתריעים בארגון כי הקורונה הופכת בתים אלימים ל"מלכודות מוות". "הממשלה משחקת בבית הקלפים ובקושי קידמה צעדים ממשיים כדי להגן על נשים וילדיהן, שחווים שנה של גיהנום", אמרה. "בשעה זו חיות עשרות אלפי נשים תחת פחד וטרור ואם לא יעשה משהו דרסטי כדי להגן עליהן ולהרחיק גברים אלימים מהבתים- נמשיך לשמוע על מקרי אלימות ורצח נוספים".

זירת רצח אישה ביישוב נעלה, 5 בפברואר 2021. רוני כנפו
השוטר החשוד התקשר למפקדו. זירת הרצח/רוני כנפו
זירת רצח אישה ביישוב נעלה, 5 בפברואר 2021. רוני כנפו
ביתם של בני הזוג בנעלה/רוני כנפו

"ראש הממשלה חייב לעמוד בהתחייבותו מחודש נובמבר ולהקים לאלתר רשות לאומית לטיפול באלימות", הוסיפה פרידמן. על הרשות הזו להתייחס לתופעה כאל טרור חברתי ותפעל לסנכרון בין כל המערכות תוך השקעת המשאבים הנדרשים לטיפול בתופעה"

זירת רצח אישה ביישוב נעלה, 5 בפברואר 2021. רוני כנפו
"יש לבחון האם לא מדובר במחדל מערכתי". נעלה/רוני כנפו

לדברים הצטרפה גם יו"ר נעמת חגית פאר, שהפנתה גם אצבע מאשימה כלפי המשטרה. "משטרת ישראל מחויבת בבירור מקיף כיצד קורה שמי שאמור להגן בנשקו על חייהם של אזרחים מפנה אותו על פי החשד כלפי זוגתו", אמרה. "כל רצח דורש חקירה מעמיקה אך במקרה בו מדובר בשוטר נושא נשק יש לבחון האם לא מדובר במחדל מערכתי והאם היו סימנים מקדימים שאמורים היו להדליק נורות אדומות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully