וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוא היכה את ראשה במערוך. השכנים עצרו אותו לאחר שברחה אל הרחוב

22.1.2021 / 15:45

מדי שבוע נפרסם את מספר עבירות האלימות במשפחה שהגיעו לבית המשפט, במטרה לחשוף את ממדי התופעה הקשה. 65 גברים נחשדו השבוע באלימות כלפי בנות זוגם. במקרה אחד גבר הפר הרחקה וחזר לתקוף את אשתו, ואירוע אחר חשוד איים כל בת זוגו שישחט אותה באמצעות סכין

בווידאו: 3 נשים נרצחו בידי בני זוגן ב-3 שבועות/צילום: רוני כנפו ויותם רונן, עריכה: איתי עמרם

בתחילת חודש ינואר הובא לבית משפט השלום בירושלים גבר שנחשד בתקיפת רעייתו. בית המשפט שיחרר אותו והוציא לו צו הרחקה מהאישה. הצו הזה לא עצר אתו מלתקוף אותה שוב. "על פי החשד, לאחר שנאסר עליו בפרוטוקול מיום 6 בינואר 2021 לגשת לאישה ולבית, הגיע המשיב בכל זאת לבית, תקף את אשתו ונתן לה אגרוף. כמו כן, נתן לה על פי החשד מערוך לראש וטרק עליה דלת. לאחר מכן היא ברחה ממנו לרחוב הוא רדף אחריה עם מקל של מגב ולא עזב אותה עד שהשכנים במקום מנעו ממנו לתקוף אותה. המשיב הורחק ממנה בתיק דומה. לפי מה שאני מבין מקצין החקירות, בתיק זה הוגש כתב אישום אבל ניתן להבין כי מדובר במשיב רצידיבסט, שלמרות שהורחק הוא חוזר ותוקף", ציין רס"מ עו''ד יותם מזור בפני שופט השלום בירושלים אורן סילברמן, בדיון שהתקיים השבוע ביום רביעי.

סנגורו של החשוד אמר בבית המשפט, "המשיב מסר כי היא תקפה אותו ושרטה אותו בצווארו וראשו, יידתה לעברו אבן שפגעה. אני מבקש מבית המשפט להורות על שחרורו של המשיב שכן פציעתו והחבלות שבגופו הן חבלות של ממש שמצדיקות לא להעדיף את גרסתה על פני גרסתו".

שופט השלום אורן סילברמן קבע הפעם כי "למשיב טענה כי האישה היא שתקפה אך יש חומר חקירה שמבסס הטענה ההפוכה. לשלב זה יש גם עד שראה את המשיב רודף אחרי האישה, אחרי היציאה מהבית. אין צורך להכביר במילים לעניין עילת המסוכנות".

בשבוע החולף, בין 14 בינואר ל-20 בינואר, נפתחו 68 תיקי מעצר בגין אלימות במשפחה, מתוכן שלוש נשים חשודות שהובאו לבית המשפט לבקשת המשטרה להאריך את מעצרן וגבר אחד שתקף את בן הזוג שלו. השבוע חלה ירידה במספר בקשות הארכות המעצר. הירידה נובעת ככל הנראה מהסגר בימים אלו, אשר במהלכו המשטרה נמנעת מלבצע מעצרים, אלא רק במקרים בהם קיימת מסוכנות גבוהה או חשש ממשי משיבוש חקירה. לאחר הסגר, מספרי המעצרים צפויים לגדול. הנתונים מתבססים על הרשומות המופיעות באתר נט המשפט, לא כולל דיונים חסויים, ועל כן ייתכן שהמספר אף גבוה יותר.

"הוא היכה אותה פעמיים גם לפני שהלכו לישון"

"בת הזוג הזעיקה משטרה ומאחר שניצלה מצב שהחשוד נעדר מהבית, השוטרים ראו אותה שהיא מדממת מתחת לעין וכי יש לה חבלות בפנים. לטענתה החשוד איים עליה עם סכין שישחט אותה והיכה אותה. היא טוענת שזו לא פעם ראשונה. הם בני זוג ללא ילדים", סיפר רס"ב משה פויסטרו לשופט השלום בתל אביב יגאל נמרודי בדיון שנערך ביום ראשון האחרון בבקשת המשטרה להאריך את מעצרו של הגבר. סנגורו של החשוד טען בבית המשפט כי "לדברי החשוד הם שתו לשכרה עד שנרדם, מה מנע ממנה ומבלי להקל ראש, להזמין את המשטרה". רס"ב פויסטר השיב לסנגורו של החשוד וענה: "הוא היכה אותה פעמיים גם לפני שהלכו לישון וגם לאחר מכן והסבירה מדוע לא הגישה מיד, כי סגר אותה בבית".

בית משפט השלום תל אביב. מאי 2016. ראובן קסטרו
היכל המשפט בתל אביב/ראובן קסטרו

במשטרה ביקשו מהשופט חמישה ימי מעצר על מנת להשלים את החקירה. השופט נמרודי קבע רק שלושה ימי מעצר וציין בהחלטתו, "מעיון בתיק החקירה עולה כי קיים חשד סביר נגד החשוד לביצוע העבירות המיוחסות לו. החשוד קשר עצמו בחקירה לעבירת התקיפה שמיוחסת לו. נסיבות ביצוע העבירה הן נסיבות מחמירות ואת בשים לב לעובדה שמעורבת גם בעיה של שתיית אלכוהול. מעבר לכך, בכל הקשור לחשד באיומים - החשד הוא חשד חמור ויש מקום לקדם את החקירה שהחשוד". למרות מסוכנתו של הגבר, השופט קבע כאמור רק שלושה ימי מעצר.

כעבור יומיים נערך דיון נוסף בבית משפט השלום בתל אביב בבקשת המשטרה להאריך את מעצרו של הגבר פעם נוספת. המשטרה גם הגישה נגד הגבר הצהרת תובע. הפעם הגיעה לדון גם בת הזוג של הגבר, שספגה ממנו על פי החשד אלימות ואמרה לשופט נמרודי, "היום באתי כי אני רוצה להגיד את האמת בגלל אנחנו היינו שותים וסיפרתי דברים לא נכונים גם בגלל הייתי עצבנית עליו ואני לא רוצה שיהיה לו משהו רע בגלל השטויות שלי. לא חשבתי השטויות שלי מגיע עד למצב כזה כי לא הבנתי החוקים של הארץ. לא חשבתי שיהיה לו ככה". השופט נמרודי, שמכיר את תיק החקירה, לא התרשם מהדברים שאמרה בת הזוג וחשש כי היא חוזרת בה בשל חשש מהגבר והאריך את מעצרו בשלושה ימים נוספים.

"ניסתה לדקור אותו באמצעות סכין"

הנתונים מלמדים כי רוב המעצרים שמגיעים לבית משפט על אלימות במשפחה, הם של גברים. עם זאת, יש אחוז נמוך מאוד של נשים שמכות ותוקפות את בן הזוג. בדיון שהתקיים ביום שני השבוע בבית משפט השלום בראשון לציון בפני כבוד השופטת זהר סגל דיבון, סיפר רס"ב דמיטרי שנקר מהמשטרה, "החשודה התקשרה למשטרה וטענה שהותקפה על-ידי החשוד. שוטרים שמגיעים למקום עשו חיפוש על החשודה, נתפסה סכין. הנ"ל נעצרה".

הסנגורית של החשודה אמרה בדיון, "אין לה עבר פלילי ואין הרשעות קודמות". שופטת השלום זהר סגל דיבון קבעה לאחר שקראה את חומרי החקירה בתיק כי "על-פי החשד הגיעה החשודה לבית אימו של בן זוגה, על מנת להשיב לחזקתה אופנים אשר לטענתה שייכים לה. בסמוך לכך, תקפה החשודה את בן זוגה בכך שנשכה אותו באפו, שרטה אותו, ניסתה לדקור אותו באמצעות סכין וכל זאת כאשר היא תחת השפעת אלכוהול וסמים. על אף שאין לה עבר פלילי, נשקפת ממנה מסוכנות לא מבוטלת", והאריכה את מעצרה של החשודה בשלושה ימים נוספים. בדיון נוסף בעניינה שהתקיים ביום רביעי השבוע, המשטרה ופרקליטתה של החשודה הגיעו להסכמה ושיחררו אותה לביתה בערבות ועם צו הרחקה ואיסור יצירת קשר עם הגבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully