וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הותר לפרסום: אמיר רז הוא השוטר החשוד ברצח אשתו דיאנה בנעלה

בימ"ש השלום בראשל"צ האריך את מעצרו של רז, החשוד שירה למוות באשתו בביתם שבבנימין, ב-9 ימים נוספים. בסביבתה של דיאנה סיפרו כי הילדים במצב נפשי קשה. בתה: "ירדנו וראינו את אימא על הקרקע". השופטת: "נמצאה תשתית ראייתית". בנעלה ערכו השכנים אירוע זיכרון ליד הבית

בווידאו: הוארך מעצר אמיר רז החשוד ברצח אשתו; השכנים ערכו טקס לזכרה/צילום: שי מכלוף ורוני כנפו

אמיר רז הוא השוטר החשוד ברצח אשתו דיאנה ביישוב נעלה שבבנימין - כך הותר הערב (שבת) לפרסום. בית משפט השלום בראשון לציון החליט להאריך את מעצרו של רז בתשעה ימים נוספים, כשבמח"ש ביקשו להאריכו ב-15 ימים בחשד לרצח. במשטרה בודקים האם החשוד בן ה-33 תקף את אשתו בת ה-35 טרם ירה בה.

רז שירת כשוטר במשטרת מודיעין ובעבר עבד כמאבטח בנתב"ג. נציג מח"ש בדיון אמר כי "מדובר באירוע טראגי ומזעזע. יש לנו הרבה פעולות חקירה לבצע, שאמורות לשפוך אור על האירוע. החשוד מסר גרסה ראשונית ואנחנו נצטרך לבדוק אותה".

החשוד לא הגיע לדיון, שנערך בהיעדרו, מאחר שהוא שהה ליד חולה קורונה מאומת. הוא יישלח בהמשך לבדיקה פסיכיאטרית. נציג מח"ש אלי רחמים טען בבית המשפט שהוצאה בקשה לצו איסור פרסום על שמו של השוטר. השופטת אושרית הובר היימן דחתה את בקשתו, ורק לאחר מכן התברר באמצעות דוברת המחלקה כי כלל לא הוגשה בקשה כזו.

"מעיון בתיק החקירה עולה כי קיימת תשתית ראייתית, המבססת חשד סביר נגד החשוד, שקשר את עצמו למעשה", אמרה השופטת. לדבריה, "מדובר במקרה טרגי וקשה, שנסיבותיו טרם נתבררו עד תום. הנסיבות הידועות עד כה מקימות עילות מעצר של מסוכנות וחשש לשיבוש חקירה באופן שמחייב את התרת החשוד במעצר מאחורי סורג ובריח".

אמיר רז, חשוד ברצח אשתו דיאנה. פייסבוק, צילום מסך
אמיר רז, החשוד ברצח אשתו דיאנה/צילום מסך, פייסבוק

הוריו של רז הגיעו לבית משפט השלום בראשון לציון לקראת הדיון, וכך גם קרובי משפחתה של דיאנה. ההורים מסרו היום עדות במשטרה. אחד מבני המשפחה של דיאנה סיפר כי הילדים נמצאים אצל אחותה. הבת הגדולה סיפרה שהיא ושאר הילדים היו בחדרים שלהם בזמן הירי.

אחת הבנות אמרה לאחד הדודים, שניסה לשדר להם עסקים כרגיל: "למה אתה לא עצוב, אמא מתה". הילדה סיפרה שאחרי היריות הם ירדו למטה וראו את האם שרועה על הקרקע. קרוב משפחתה של דיאנה: "אין איבה בין המשפחות. כל כך אהבנו אותו שאנחנו לא מבינים מה קרה שם. איך אדם שולף נשק ויורה? זה לא נתפס. הילדים במצב נפשי קשה".

דיאנה רז, שנורתה למוות בביתה בנעלה 5 פברואר 2021. צילום מסך, מערכת וואלה!
דיאנה רז, שנורתה למוות ע"י בעלה בביתה בנעלה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתוך כך, ביישוב נעלה ערכו הערב השכנים אירוע זיכרון לדיאנה בסמוך לבית המשפחה, שבו הדליקו נרות לזכרה. דוברת היישוב וחברתה של דיאנה, רונית עיני, אמרה במהלך אירוע הדלקת הנרות כי "המעמד הזה קשה לכולנו, דיאנה נגעה בכל אחד ואחת מאיתנו, בשנה מאתגרת של סגרים היית לנו אבוקה של אור גדול, תמיד בחיוך ובהומור, אנחנו כאן כואבים, ושואלים את עצמנו איזה כלים היית נותנת לנו לטפל. אנחנו נחזק ונחבק את המשפחה לך. דיאנה סימלה אור גדול".

מירב, חברה נוספת, אמרה במהלך הטקס כי "חברה שלי נרצחה בידי בעלה. בחיים לא האמנתי שאגיד את המשפט הזה. חווינו יחד שמחות במשך השנים האחרונות ובשנייה אחת הכל נגדע, אני לא מצליחה למצוא את המילים להיפרד מימך".

מנחמים מול בית משפחת רז בנעלה, 6 בפברואר 2021. רוני כנפו
אירוע הדלקת הנרות מול בית משפחת רז בנעלה, הערב/רוני כנפו

רז, מנטורית לזוגיות, נורתה אתמול למוות בידי בעלה זמן קצר לפני כניסת השבת אתמול. מחקירה ראשונית של האירוע עלה כי האיש, ששימש כשוטר סיור באחת מתחנות המשטרה באזור, התקשר מיד לאחר המעשה למפקדו וסיפר לו: "יריתי באשתי". ארבעת ילדיהם של בני הזוג, שהרצח ככל הנראה התרחש לנגד עיניהם, הועברו לידי אביו של החשוד בכפר סבא. רז הייתה פעילה במסגרת החיים הקהילתיים ביישוב, והיא ובן זוגה היו מוכרים היטב. היא הותירה אחריה ארבעה ילדים.

לאחר הרצח, השכנים טענו כי ידעו על בעיות ביחסים בין השניים, אך לא שיערו כי המקרה יסתיים כך. "לא מאמינים שהדבר הזה קרה אצלנו", אמרו. באתר האינטרנט שלה ובעמוד הפייסבוק של דיאנה, היא סיפרה על מהפך זוגי שעברה בחייה. "אני רוצה זוגיות, אבל נזהרת", כתבה. "שומרת, בעיקר על עצמי. עד שיגיע האחד ששווה יהיה לפתוח את הלב בשבילו. ככה בדיוק חשבתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully