וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שכני הנרצחת בנעלה: הבעל ירה בה בזמן שהילדים היו בבית

תושבים ביישוב בבנימין סיפרו כי דיאנה רז ובן זוגה השוטר, החשוד שירה בה למוות, היו מוכרים היטב בקהילה. גורמים המעורים בחקירה: "פרץ ויכוח, ולפתע הוא שלף אקדח". אחת השכנות: "רק אולהים יודע מה קרה"

בווידאו: תושבות נעלה מספרות על דיאנה רז שלפי החשד נרצחה ע"י בעלה/צילום: יניר ינגה

שכנים של דיאנה רז בת ה-35, שלפי החשד נורתה למוות על ידי בעלה השוטר ביישוב נעלה, סיפרו היום (שבת) כי האירוע התרחש בזמן שילדיהם היו בבית. אחד השכנים אמר כי "לא שמעו כלום", ולאחר המקרה השוטר החשוד ברצח יצא מביתו עם הילדים, וחיכה לאימו שתיקח אותם. "הוא אמר לי 'שלום' ו'מה שלומך', כאילו לא קרה כלום".

עם זאת, גורם המעורה בפרטי חקירת הרצח אמר כי בין השניים "פרץ ויכוח על מערכת היחסים, ולפתע הוא שלף אקדח וירה בה, הוא טוען שלא תיכנן את זה מראש". לדברי אותו גורם הבעל "משתף פעולה בחקירה והביע צער וחרטה על מעשיו".

רז, יועצת זוגית במקצועה, הייתה פעילה במסגרת החיים הקהיליתיים ביישוב השקט שבבנימין, ויחד עם בן זוגה - היו מוכרים היטב. היא הותירה אחריה ארבעה ילדים, שנלקחו לסבם וסבתם לאחר האירוע. הילדים ככל הנראה היו עדים לרצח. השכנים טוענים כי ידעו על בעיות ביחסים בין השניים, אך לא שיערו כי המקרה יסתיים כך.

"אני חושבת שהדבר הכי גדול בסיפור הזה זה שלא הייתה כתובת על הקיר או טייפקאסט, ושום דבר מהסיפורים שאנחנו שומעים בזמן האחרון. זה לא היה בית של אלימות או מערכת יחסים אלימה, ובשנייה של איבוד הדעת משפחה שלמה נקטפת", תיארה שכנה וחברה קרובה של דיאנה, מרב הראל.

דיאנה רז, שנורתה למוות בביתה בנעלה 5 פברואר 2021. צילום מסך, מערכת וואלה!
"כל מי שהכיר אותה התברך בקרבה שלה". דיאנה רז/מערכת וואלה!, צילום מסך

חקירה ראשונית העלתה כי הבעל, ששימש כשוטר סיור באחת מתחנות המשטרה באזור, התקשר מיד לאחר המעשה למפקדו וסיפרו לו: "יריתי באשתי". הוא נעצר במקום, נחקר במח"ש, והערב יתקיים דיון בהארכת מעצרו. שכן סיפר על בני הזוג כי "הוא היה כמו ילד שלה, הם הגיעו לפני שש ליישוב, אנחנו לא מאמינים שזה קרה".

הבוקר, תושבים בנעלה הגיעו לבית בני הזוג, תלו תמונות של דיאנה וכתבו כתובות על גדר חצר הבית. הראל המשיכה ותיארה את האבל הכבד: "אני עוד לא מצליחה להגיד את המשפט הזה בלי לבכות, יהי זכרה ברוך. אנחנו שבע שנים כאן, כולם גרים יחד, אנחנו כמו משפחה חלופית. עברנו יחד כל כך הרבה דברים, זה לא נתפס בעיני. בדרך כלל שקט כאן, זה ישוב שקט ופסטורלי, השבתות פה כל כך שקטות אבל הפעם זה שקט אחר. אנחנו כל השכנות יחד קרובות, ודיאנה ואני היינו חברות אישיות וזה קשה לי".

"ארבעה ילדים קטנים שנשארו בלי אמא ובלי אבא, שמי יודע מה יהיה העתיד שלהם, לקחו להם את אמא שלהם. כולם מסכנים בסיפור הזה, כולם. וחברה שלי שיום לפני כן צחקנו וקשקשנו ואמרנו שנשב לבד ונשתה יין, היא איננה", הראל שיתפה בצער.

חצר הבית של דיאנה רז, שנורתה למוות בביתה בנעלה, 5 בפברואר 2021. יניר יגנה
" השבתות פה כל כך שקטות אבל הפעם זה שקט אחר". גדר הבית של רז, היום/יניר יגנה

"רק אלוהים יודע מה קרה"

"דיאנה הייתה מאמנת זוגית, אחת הטובות שהכרתי, היא הקימה ב-10 אצבעות את העסק שלה, יש לה קבוצה שמונה אלפי נשים, היו לה הרבה מסרים חברתיים עם תקווה ואופטימית", הראל הוסיפה, "היה לה חיוך שמאיר את כל הפנים וצחוק שמאיר מכל הלב. בין שני אנשים רק אלוהים יודע מה קרה".

רונית עיני, חברה של דיאנה, תיארה את התחושות הראשוניות: "היישוב נעלה נמצא באבל כבד עם לכתה של דיאנה, היא נגעה בהרבה מאוד אנשים, התנדבה בוועדת חינוך, אין פה תושב ביישוב שהיא לא נגעה בו. אמא למופת, חברה נהדרת, כל מי שהכיר אותה התברך בקרבה שלה. קשה לדבר בלשון עבר, זה כאילו היא נוכחת כאן בחיוך ושמחת החיים שלה, הבטחון והאופטמיות".

"הראש מסרב להאמין, הלב בוכה וכואב. אנחנו כרגע עסוקים בהתמודדות באופן אישי וקהילתי, מקימים מעגלים שונים של שיח מילדי הגנים, ילדיה של דיאנה ועד הנוער והמבוגרים. אנחנו מחזקים את המשפחה למרות שאנחנו לא יודעים איך. אנחנו פה בשביל כולם. יהי זכרה ברוך", הוסיפה עיני.

חצר הבית של דיאנה רז, שנורתה למוות בביתה בנעלה, 5 בפברואר 2021. יניר יגנה
תמונות שתלו שכנים על גדר הבית של רז, היום/יניר יגנה

באתר האינטרנט ובעמוד הפייסבוק של דיאנה, היא סיפרה על מהפך זוגי שעברה בחייה. "אני רוצה זוגיות, אבל נזהרת", כתבה. "שומרת, בעיקר על עצמי. עד שיגיע האחד ששווה יהיה לפתוח את הלב בשבילו. ככה בדיוק חשבתי".

הרצח התרחש בצל הזינוק בפניות למוקדי הסיוע לנפגעי אלימות במשפחה בזמן משבר הקורונה. לילי בן עמי, יו"ר פורום מיכל סלה ואחותה של מיכל סלה, אמרה כי "כל שבועיים בממוצע אשה נרצחת בישראל. דיאנה רז היתה יועצת לזוגיות מאושרת והוא שוטר שרצח אותה באקדח שקיבל מהמשטרה. כלו כל הקיצים. ראש הממשלה צריך לקרוא לישיבת חירום עם טובי המוחות ומומחי הבטחון של מדינת ישראל ולשבת עד שיצא עשן".

זירת רצח אישה ביישוב נעלה, 5 בפברואר 2021. רוני כנפו
זירת האירוע, אמש/רוני כנפו

הדיווח על הרצח התקבל סמוך לשעה 16:00. צוותי מד"א שהוזעקו למקום מצאו את דיאנה מחוסרת הכרה. למרות מאמצי ההחייאה, הפרמידיקים נאלצו לקבוע את מותה. "כשהגענו למקום הובילו אותנו לתוך הבית", סיפר פרמדיק מד"א יריב רייס שהגיע למקום. "האישה הייתה מחוסרת הכרה, ללא דופק וללא נשימה. ביצענו בדיקות רפואיות אבל היא הייתה ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully