וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחות הרוגי מירון לאחר ההתפטרות: "החזירו את האחריות לשר פרוש"

עודכן לאחרונה: 28.2.2023 / 21:30

עקב התפטרותו של הממונה על ההילולה מתפקידו, יצאו משפחות ההרוגים בהודעה ודרשו להחזיר את האחריות הבלעדית על האירוע ההמוני לשר פרוש. " הניחו להרוגי מירון, הם סבלו מספיק. אפשרו להמונים לפקוד את ההר ולשוב ממנו בשלום"

בווידאו: שנה לאחר האסון, החוגגים חזרו להר מירון/צילום: קונטקט

משפחות ההרוגים באסון הר מירון מסרו היום (שלישי) תגובה להודעת ההתפטרות של הרב מאיר פרוש מתפקידו כממונה על ההילולה בהר מירון. המשפחות קוראות לכל הצדדים המעורבים לשתף פעולה, ולאפשר לח"כ פרוש לקבל את הסמכות הבלעדית להילולה. "שילמנו מחיר דמים כבד. אירועי מירון לא יהפכו להיות לעג לרש".

מוקדם יותר היום, הודיע פרוש על התפטרותו ופירט בהודעה על הסיבות למהלך, בהן "פיצולי הסמכויות על הפקת האירוע, ניסיונות להכשלת הפרויקטור, וחוסר היענות לצרכים הדחופים לקראת ההילולה הקרובה". פרוש טען כי ניסו לכפות עליו לקבל מפיק שנבחר ללא ידיעתו, ועל כן הוא לא יכול עוד למלא את התפקיד.

מאיר פרוש. יונתן זינדל, פלאש 90
"לא יכול עוד למלא את התפקיד", פרוש/פלאש 90, יונתן זינדל

בתגובה להכרזתו של פרוש, פרסם פורום משפחות אסון מירון הודעה. "אנחנו עומדים היום 70 יום בדיוק לפני אירועי ל"ג בעומר יום השנה השני למות יקירינו" מסרו המשפחות, "הכאב לא קהה בכהוא זה, אך הוא גובר שבעתיים בראות עיניינו את החרפה אליה הובלנו, שילמנו מחיר דמים כבד, ואין בכוונתנו לאפשר כי אירועי מירון יהפכו להיות למצב של לעג לרש, וכל זה תוך שימוש בתירוצים מתירוצים שונים".

"אנחנו קוראים בזאת לכל הנוגעים בדבר, אנא הניחו לו לרבי שמעון, הניחו להם להרוגי מירון, הם סבלו כבר מספיק", מסרו משפחות ההרוגים, "כולנו תקווה כי כל העוסקים בדבר ישכילו בעת הזאת לשבת סביב שולחן עגול אחד, ויפעלו לגבש מתווה מוסכם המאפשר לשר הרב פרוש לקבל לא רק את האחריות להילולא כי אם גם את הסמכות".

הלוויתם של האחים משה ודוד אלחדד במירון. אלי אשכנזי
"הניחו להרוגים, הם סבלו מספיק", הלווית הרוגי האסון/אלי אשכנזי

לבסוף, סיכמו המשפחות את מכתבן ומסרו כי "כל מתווה שבעולם לא באמת יביא להסדרה אמיתית, ולו מהסיבה הפשוטה, הר מירון איננו זקוק לתמ"א 38, הר מירון זקוק לפינוי בינוי. אך במעט זמן שנותר חובה על כל הנוגעים בדבר להבטיח קיום הילולא מכבדת וראויה שתאפשר להמוני עמך בית ישראל לפקוד את ההר, ואף לשוב ממנו בשלום עם סיומם של האירועים"

בתחילת החודש, הציגה המדינה מתווה משפטי לבירור תביעות הנזיקין שהוגשו ויוגשו בעקבות אסון מירון. משפחות הקורבנות הביעו זעם מהמתווה, שלפי לטענתן "מנותק מהמציאות" וחד צדדי לטובת המדינה. "המתווה המוצע מתרכז כולו במאמץ המדינה לקצץ בפיצוי ולהגבילו, תוך חיוב משפחות הנספים לקחת על עצמם ויתורים משמעותיים" מסר עו"ד ערן בקר המייצג את משפחות הנספים שתבעו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully