וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלנט למשרתי המילואים: "קריאה לסרבנות היא פגיעה בביטחון המדינה"

עודכן לאחרונה: 28.2.2023 / 19:40

שר הביטחון הגיע לביקור בחטיבה המרחבית אפרים, במהלכו שוחח עם משרתי המילואים של גדוד 363. בשיחתו טען גלנט כי אין להשתמש אין להשתמש בסרבנות או בסמלי היחידות בצה"ל עבור מחאה. זאת, בעקבות מכתב בוגרי 8200 שהודיעו כי לא ישרתו במילואים אם תעבור הרפורמה המשפטית

גלנט: ״כל קריאה לסרבנות היא פגיעה בביטחון ישראל״/דוברות שר הביטחון

שר הביטחון יואב גלנט אמר היום (שלישי) כי "כל קריאה לסרבנות היא פגיעה בביטחון ישראל". זאת, במהלך שיח לוחמים עם חיילי ומפקדי גדוד המילואים 363. דבריו מגיעים יום לאחר פרסום מכתב בוגרי יחידת 8200 בו נכתב כי לא ישרתו במילואים אם הרפורמה המשפטית תעבור.

שר הביטחון הגיע היום לביקור בחטיבה המרחבית אפרים יחד עם סגן הרמטכ"ל האלוף אמיר ברעם וקצינים בכירים נוספים, שם גם קיבל סקירה על פעילות הכוחות. בתום הסקירה שוחח גלאנט עם לוחמי הגדוד.

שר הביטחון יואב גלנט בשיח לוחמים עם חיילי ומפקדי גדוד המילואים 363 28 בפברואר 2022. ניקול לסקבי, דוברות שר הביטחון, אתר רשמי
"ראיתי את ההפגנות אחרי מלחמת יום כיפורים", גלנט/אתר רשמי, ניקול לסקבי, דוברות שר הביטחון

"אני רואה כאן אנשים מכל רחבי הארץ: דתיים, חילונים, בעלי השקפות עולם מימין ומשמאל", אמר גלנט, "ראיתי את ההפגנות אחרי מלחמת יום כיפורים לפני חמישים שנה, עברתי אינתיפאדות, תמיד היו אירועים חברתיים, אך למול כל אלה - הצבא הצליח להישאר מאוחד, להבין את גודל המשימה ואת האחריות הרבה המוטלת עליו".

"כל קריאה לסרבנות היא פגיעה בביטחון ישראל, אסור לאף אחד להשתמש בסמל היחידה, בסמל צה"ל או בדגל ישראל על מנת להצדיק צד אחד", הוסיף שר הביטחון, "בשום פנים ואופן לא קוראים לסרבנות בשום מקום, בשום גזרה, בשום חיל ובשום יחידה". גלנט סיים את דבריו והדגיש כי על צהל להישער צבא העם כולו, והוסיף כי האיומים על מדינת ישראל "יישארו איתנו גם אחרי שיפתרו הבעיות הנוכחיות".

שר הביטחון יואב גלנט בשיח לוחמים עם חיילי ומפקדי גדוד המילואים 363 28 בפברואר 2022. ניקול לסקבי, דוברות שר הביטחון, אתר רשמי
"אסור להשתמש בסמל היחידה או בסמל צה"ל", גלאנט בשיח עם משרתי המילואים/אתר רשמי, ניקול לסקבי, דוברות שר הביטחון

אתמול פרסמו בוגרי יחידת 8200 בחיל המודיעין מכתב ובו אימיו כי יפסיקו לשרת במילואים אם הרפורמה המשפטית הצפויה תעבור במלואה. "לא נמשיך להתנדב לשירות מילואים עבור מדינה ששינתה באופן חד צדדי את החוזה הבסיסי עם אזרחיה" כתבו בוגרי היחידה במכתב.

"כקצינות וקציני התרעה, אנו מבקשים להתריע כי אנו מזהים צבר מטריד של סימנים מעידים העולים לכדי חשש אמיתי לשלמותה ובטחונה של מדינת ישראל", מסרו בוגרי היחידה במכתב והוסיפו כי "הצעות החוק הדרמטיות מקודמות בכנסת בחיפזון שיא ומבלי לבצע ניסיון לקיים הידברות רחבה וכנה, תוך התעלמות בוטה ממומחים ישראלים וזרים המקיפים את כל תחומי העשייה, הביטחון והכלכלה, ואף מהמתווה שהוצע על ידי נשיא המדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully