וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר פרוש הודיע על התפטרות מתפקידו כממונה על ההילולה במירון

עודכן לאחרונה: 28.2.2023 / 16:37

שנתיים אחרי האסון וכחודשיים לפני ל"ג בעומר, הודיע השר לענייני ירושלים ומסורת ישראל מיהדות התורה כי הוא עוזב את התפקיד. במכתב ששלח לראש הממשלה נתניהו ציין פרוש כי "מנסים לכפות עליי לקבל מפיק שנבחר ללא ידיעתי"

בווידאו: שנה לאחר האסון, החוגגים חזרו להר מירון/צילום: קונטקט

השר לענייני ירושלים ומסורת ישראל מיהדות התורה הודיע היום (שלישי) על התפטרות מתפקידו כממונה על ההילולה בהר מירון. זאת, כשנתיים לאחר האסון וחודשיים לפני ל"ג בעומר, אז ההילולה צפויה להתקיים. בהודעה שפרסם השר נכתב כי הסיבות להתפטרות הן "בעקבות פיצולי הסמכויות על הפקת האירוע, ניסיונות להכשלת הפרויקטור, וחוסר היענות לצרכים הדחופים לקראת ההילולה הקרובה".

"מנסים לכפות עליי לקבל מפיק שנבחר ללא ידיעתי", כתב בין היתר במכתב שייעד לראש הממשלה בנימין נתניהו בו הצהיר על ההתפטרות. במכתבו הסביר פרוש כי ההסכמים בין המרכז למקומות קדושים, הממונה על מירון, חתם על הסכם עם חברת הפקה אחרת מזו שחפץ בה השר. "במצב דברים שכזה, שבו מוטלת עלי אחריות ללא סמכויות, ושבו הסמכויות מפוצלות ביני לבין המרכז הארצי למקומות הקדושים ולמשרד לשירותי דת, והמרכז הארצי מתנגד בתוקף להוצאת כלל הסמכויות והתפקידים הנוגעים לניהול ההילולא מידיו, מובן כי לא אוכל למלא את תפקידי", כתב.

"אשר על כן, ובנסיבות שבהן המפיק של ההילולא אינו כפוף אלי ואף חברת הבקרה עליו אינה כפופה אלי, אני מודיע בזאת בניגוד להחלטה הנ"ל בנסיבות העניין כאמור אין ביכולתי לקיים את השליחות שהוטלה עליי בישיבת הממשלה לכהן כשר הממונה לניהול ההילולא השנה", נחתם המכתב.

אסון הר מירון, 30 באפריל 2021. דוד כהן / פלאש 90, פלאש 90
שנתיים מאז האירוע. מירון לאחר האסון, אפריל 21/פלאש 90, דוד כהן / פלאש 90

במהלך המשא ומתן הקואליציוני פורוש דרש מהליכוד לקבל במסגרת תפקידו כשר את האחריות הבלעדית בממשלה על ניהול האירוע ההמוני במתחם מירון. פרוש, מקום שלישי במפלגה, ביקש גם להיות הגורם האחראי שיוציא לפועל את מסקנות ועדת החקירה הממלכתית שהוקמה לאחר האסון על ידי ממשלת בנט-לפיד. זאת, למרות שהתנגד להקמתה ואמר כי "ימים יגידו איזה קלקולים הוועדה הזו תנפיק לחיי הציבור החרדי המאורגן כאן בארץ". באסון קיפחו את חייהם 45 בני אדם, ונפצעו יותר מ-150 בני אדם נוספים.

פרוש הוא גם נציג של החסידויות הקטנות המיוצגות על ידי סיעת אגודת ישראל, והעברת השליטה הבלעדית על האירוע לידיו העלתה חשש כי בהר מירון ייערכו מדורות רבות, יותר ממה שהמליצה ועדת החקירה במסקנות הביניים שפרסמה ערב ההילולה שבה התרחש האסון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מאיר פרוש. יונתן זינדל, פלאש 90
השר מאיר פרוש/פלאש 90, יונתן זינדל

במאי האחרון הגיעו אלפי בני אדם בעשרות אוטובוסים למתחם הר מירון, לציון הילולת הרשב"י, שנה אחרי האסון האזרחי הקשה בתולדות המדינה שבו נספו 45 גברים וילדים כתוצאה מדוחק ונפצעו 145 נוספים. 45 נרות זיכרון הודלקו במהלך ההילולה לזכר הנספים. במהלך היום המשטרה חסמה כבישים רבים, כדי לאפשר את סידורי האבטחה הקפדניים, שנועדו למנוע כניסה לא מבוקרת למתחם. במהלך האירוע נסגרה הכניסה לאתר, כדי לווסת את כמות האנשים בו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully