וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמוטריץ' הציג את התקציב: "בן גביר קיבל את הסכום הגבוה ביותר מקום המדינה"

עודכן לאחרונה: 28.2.2023 / 14:58

שר האוצר אישר כי המשרד לביטחון לאומי קיבל תקציב בסך 9 מיליארד שקלים, אך טען כי "ההסכם מאוד מורכב ואנחנו לא מסתכלים עליו ככה". בנוסף הבטיח כי התחרות בשוק הרכב והמזון תגדל. "לא מאמין שיהיה חבר כנסת אחד שירים אצבע נגד רפורמות כאלו"

הממשלה אישרה תקציב המדינה וחוק ההסדרים לשנת 2024-2023/מערכת וואלה!

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הציג היום (שלישי) את סעיפי תקציב המדינה שאושרו בממשלה בשבוע שעבר, ואישר כי המשרד לביטחון לאומי יקבל סכום של תשעה מיליארד שקלים. עם זאת, לטענתו, "ההסכם מאוד מורכב ואנחנו לא מסתכלים עליו ככה". בנוסף, אמר השר כי "גם בתחום הכלכלי כמו בתחומים אחרים אנחנו צריכים לנהל יחד עם מחלוקות שלא התחילו אתמול ולא יסתיימו מחר. לא פרצנו את מסגרות התקציב. מילה טובה לראש הממשלה ולשרים - אין שר שלא רוצה לקדם את התוכניות שלו - השרים גילו אחריות והצביעו בעד התקציב".

לדברי סמוטריץ', כחלק מהתקציב הממשלה תשקיע במנועי צמיחה של מפעלים, הייטק וקידום טכנולוגיות, תוך ניסיון לא להפריע לשוק הפרטי. בנוסף, טען השר כי "ירשנו הסכם שכר מורכב בלשון המעטה בבסיס של 2023, הוא גוזל מיליארדי שקלים". לאחר מכן הוסיף: "אני איש של שוק חופשי, לא אוהבים להתערב במשק. כל המדינות יודעות שצריך לייצר סביבה תחרותית ולהגדיל היצע ומחירים. נעשה אותו בשוק המזון והרכב, לא מאמין שיהיה חבר כנסת אחד שירים אצבע נגד רפורמות כאלו, ויפריע לנו להוריד את יוקר המחייה".

בשבוע שעבר אישרה הממשלה את תקציב המדינה, שיעמוד בשנת 2023 על 484 מיליארד שקלים, וב-2024 על 514 מיליארד שקלים. התקציב עבר ללא מתנגדים, מלבד שר התיירות חיים כץ, שהחרים את ההצבעה במחאה על הקיצוץ במשרדו וביטול הפטור ממע"מ על התיירות, שהוא חלק מחוק ההסדרים. כעת, התקציב יעבור לכנסת, שם הוא מיועד לפי התכנון לעבור בקריאה ראשונה עד סוף החודש הבא.

בצלאל סמוטריץ' יו"ר מפלגת הציונות הדתית באירוע משותף עם איתמר בן גביר 26 באוקטובר 2022. אבי רוקח
"לא מאמין שיהיה חבר כנסת שיתנגד לרפורמות". סמטוריץ'/אבי רוקח

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, שדרש להוסיף לתקציב משרדו 14 מיליארד שקלים, התגאה בתוספת של תשעה והגדיר אותה כ"הישג אדיר למשרד ולמשטרה". לדבריו, התוספת תשמש בין היתר להקמת משמר לאומי, גיוס אלפי שוטרים, סוהרים ולוחמי אש והעלאת משדורת השוטרים והסוהרים.

לפי משרד החינוך, תקציב המשרד יעמוד על 84 מיליארד שקלים בכל אחת מהשנים הקרובות, לעומת כ-70 מיליארד ב-2022. התקציב כולל בין היתר תוכניות לצמצום הפערים החברתיים, 2.5 מיליארד שקלים לחינוך המיוחד ותוכניות לחיזוק מעמד מנהלי בתי הספר והמורים.

בהמשך להבטחת הבחירות של הליכוד לחינוך חינם בגילי 3-0, ראש הממשלה בנימין נתניהו הוסיף להצעת התקציב גם הצעת החלטה לקידום חינוך חינם בגילי 3-2. ההצעה אינה מתוקצבת במסגרת התקציב, וקובעת רק שהממשלה מתחייבת לקדם את התוכנית, ושהתקציב והתקנים להפעלתה ייקבעו בהמשך בין משרד החינוך והאוצר. השר קיש הורה להיערך במהירות לבניית כמה מודלים שיבחנו את דרכי הביצוע של התכנית, שלפי ההערכה תתוקצב ביותר ממיליארד שקלים רק בשנה הראשונה.

עוד בוואלה!

הניצחונות של המשרדים והאתגר בכנסת: הקרבות על תקציב המדינה רחוקים מסיום

לכתבה המלאה
בנימין נתניהו בישיבת סיעת הליכוד 20 בפברואר 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
בנימין נתניהו/פלאש 90, יונתן זינדל

תקציב משרד הבריאות כולל בין היתר את הרחבת התוכנית לבריאות הנפש, הגדלת התוספת לסל הבריאות ל-650 מיליון שקלים גם לשנים הבאות ותוכניות להגדלת מספר המיטות במחלקות האשפוז בבתי החולים. לפי הודעת המשרד, השר לשעבר אריה דרעי היה מעורבות אישית במשא ומתן. תקציב משרד האנרגיה צפוי לעמוד על 1.36 מיליארד שקלים, שיושקעו בין היתר בהתייעלות באנרגיה, בתחבורה חשמלית, בהיערכות משק הגז הביתי למצבי משבר.

קודם לכן באותו השבוע אמר שר הכלכלה ניר ברקת: "אני נפגש עם אנשי ההייטק והם מודאגים מאוד, אנחנו תומכים ברפורמה המשפטית, אבל יש סיכונים. הם חרדים". הוא הוסיף כי "כשיושבים למשא ומתן בין הצדדים צריך להבין שיש אחריות בקצה, וגם אם לא נקבל את כל תאוותנו בידנו - זה לא נורא".

לפי גורמים בישיבה ברקת שאל את הכלכלנית הראשית במשרד האוצר שירה גרינברג ונגיד בנק ישראל אמרי ירון אם החששות בהייטק מוצדקים, וגרינברג השיבה: "זה יכול להתגלגל כמו כדור שלג. אני לא יודעת כמה המהלך ייפגע בכלכלה, אבל יש סכנה משמעותית". לפי הגורמים, גם נגיד בנק ישראל אמיר ירון הזהיר מקריסה ואמר שמשבר יכול לפרוץ ברגע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully