וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה אישרה את תקציב המדינה: "צעד טוב לכלכלת ישראל"

עודכן לאחרונה: 24.2.2023 / 15:20

השרים קבעו כי התקציב בשנת 2023 יעמוד על 484 מיליארד שקלים, ובשנה לאחר מכן על 514. בן גביר קיבל תוספת של 9 מיליארד שקלים במקום ה-14 שהובטחו. זינוק בתקציב החינוך, יותר ממיליארד שקלים יושקעו בחינוך חינם לגילי 3-2. נתניהו: "כלכלת ישראל חזקה"

הממשלה אישרה תקציב המדינה וחוק ההסדרים לשנת 2024-2023/מערכת וואלה!

הממשלה אישרה היום (שישי) את תקציב המדינה, שיעמוד בשנת 2023 על 484 מיליארד שקלים, וב-2024 על 514 מיליארד שקלים. התקציב עבר ללא מתנגדים, מלבד שר התיירות חיים כץ, שהחרים את ההצבעה במחאה על הקיצוץ במשרדו וביטול הפטור ממע"מ על התיירות, שהוא חלק מחוק ההסדרים. כעת, התקציב יעבור לכנסת, שם הוא מיועד לפי התכנון לעבור בקריאה ראשונה עד סוף החודש הבא.

השר בן גביר, שדרש להוסיף לתקציב המשרד לביטחון לאומי 14 מיליארד שקלים, התגאה בתוספת של תשעה והגדיר אותה כ"הישג אדיר למשרד ולמשטרה". לדבריו, התוספת תשמש בין היתר להקמת משמר לאומי, גיוס אלפי שוטרים, סוהרים ולוחמי אש והעלאת משדורת השוטרים והסוהרים.

לפי משרד החינוך, תקציב המשרד יעמוד על 84 מיליארד שקלים בכל אחת מהשנים הקרובות, לעומת כ-70 מיליארד ב-2022. התקציב כולל בין היתר תוכניות לצמצום הפערים החברתיים, 2.5 מיליארד שקלים לחינוך המיוחד ותוכניות לחיזוק מעמד מנהלי בתי הספר והמורים.

בהמשך להבטחת הבחירות של הליכוד לחינוך חינם בגילי 3-0, ראש הממשלה בנימין נתניהו הוסיף להצעת התקציב גם הצעת החלטה לקידום חינוך חינם בגילי 3-2. ההצעה אינה מתוקצבת במסגרת התקציב, וקובעת רק שהממשלה מתחייבת לקדם את התוכנית, ושהתקציב והתקנים להפעלתה ייקבעו בהמשך בין משרד החינוך והאוצר. השר קיש הורה להיערך במהירות לבניית כמה מודלים שיבחנו את דרכי הביצוע של התכנית, שלפי ההערכה תתוקצב ביותר ממיליארד שקלים רק בשנה הראשונה.

ההצבעה על התקציב בממשלה. 24 בפברואר 2023. ללא, אתר רשמי
"צעד טוב לכלכלה". השרים בהצבעה על התקציב, היום/אתר רשמי, ללא

תקציב משרד הבריאות כולל בין היתר את הרחבת התוכנית לבריאות הנפש, הגדלת התוספת לסל הבריאות ל-650 מיליון שקלים גם לשנים הבאות ותוכניות להגדלת מספר המיטות במחלקות האשפוז בבתי החולים. לפי הודעת המשרד, השר לשעבר אריה דרעי היה מעורבות אישית במו"מ.

שר התרבות והספורט מיקי זוהר בירך על תוספת של מיליארד שקלים לתקציב משרדו. עוד אמר כי במסגרת ההסכם הטוטו עובר לאחריות משרדו וכי הסכמי השיווק לקבוצות יוכפלו. "אני שמח מאוד שכולם הבינו את החשיבות הגדולה לקידום עולם התרבות והספורט של כולנו", הוסיף זוהר.

תקציב משרד האנרגיה צפוי לעמוד על 1.36 מיליארד שקלים, שיושקעו בין היתר בהתייעלות באנרגיה, בתחבורה חשמלית, בהיערכות משק הגז הביתי למצבי משבר.

עוד בוואלה!

ברקת בישיבת התקציב: "הזהירו אותי שהכלכלה תקרוס. גם אם לא נקבל הכל זה לא נורא"

לכתבה המלאה
בנימין נתניהו בישיבת סיעת הליכוד 20 בפברואר 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
"כלכלת ישראל חזקה", ראש הממשלה נתניהו/פלאש 90, יונתן זינדל

נתניהו בירך על אישור התקציב: "אנחנו רוצים להראות שהמסורת שיצרנו כאן במדינת ישראל, של כלכלה חופשית עם אחריות פיסקאלית ומוניטרית, ותיאום בין הדברים, ועצמאות הבנק, אלו הדברים שעומדים לנו בכל עת, ובמיוחד בעת הזאת. אני חושב שהתקציב הזה עושה את זה. כלכלת ישראל חזקה, היא איתנה. עם התמיכה הגורפת הזאת של שרי הממשלה היום, היא חזקה יותר".

"זהו צעד טוב למדינת ישראל, טוב לכלכלת ישראל וטוב לאזרחי ישראל", אמר שר האוצר בצלאל סמוטריץ'. "בתקציב המוצע אנחנו רואים לנגד עינינו את המעמסה הגדולה המונחת על כתפי אזרחי ישראל ועמלנו רבות כדי להיאבק ביוקר המחיה המקשה על כל אזרח ואזרחית".

"הגשנו תקציב מרוסן ואחראי ועמדנו במסגרות התקציב כפי שהצבנו לעצמנו, כנדרש בעת הזאת במים הסוערים של הכלכלה העולמית", הוסיף סמוטריץ'. "התקציב יסייע לשמירה על התפתחותה של מדינת ישראל ותחזוק יציבותה של הכלכלה הישראלית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully