וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקת בישיבת התקציב: "הזהירו אותי שהכלכלה תקרוס. גם אם לא נקבל הכל זה לא נורא"

עודכן לאחרונה: 23.2.2023 / 20:33

בישיבת הממשלה העיר שר הכלכלה שאנשי עסקים הזהירו: "אפשר לגרוס את התקציב, במילא לא יהיה כסף לממש אותו". לפי גורמים בישיבה, הוא התייעץ גם עם נגיד בנק ישראל והכלכלנית הראשית במשרד האוצר שטענו כי משבר יכול לפרוץ בכל רגע. סמוטריץ': "צריך להיות קשוחים עם התקציב"

בווידאו: ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ' בדיון הכנה לתקציב המדינה_13.02.23/לע"מ

שר הכלכלה ניר ברקת אמר היום (רביעי) בשולי ישיבת הממשלה על התקציב: "אני נפגש עם אנשי ההייטק והם מודאגים מאוד, אנחנו תומכים ברפורמה המשפטית, אבל יש סיכונים. הם חרדים". הוא הוסיף כי "כשיושבים למשא ומתן בין הצדדים צריך להבין שיש אחריות בקצה, וגם אם לא נקבל את כל תאוותנו בידנו - זה לא נורא".

לפי גורמים בישיבה ברקת שאל את הכלכלנית הראשית במשרד האוצר שירה גרינברג ונגיד בנק ישראל אמרי ירון אם החששות בהייטק מוצדקים, וגרינברג השיבה: "זה יכול להתגלגל כמו כדור שלג. אני לא יודעת כמה המהלך ייפגע בכלכלה, אבל יש סכנה משמעותית". לפי הגורמים, גם נגיד בנק ישראל אמיר ירון הזהיר מקריסה ואמר שמשבר יכול לפרוץ ברגע.

ניר ברקת בהתכנסות ממשלת ישראל ה37 בבית נשיא המדינה, 29 בדצמבר 2022. ראובן קסטרו
"גם אם לא נקבל את כל תאוותנו - זה לא נורא". ברקת/ראובן קסטרו

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' אמר: "זה מחייב אותנו לשני דברים בהתנהלות - להביא תקציב מהודק, ולגבי הרפורמה אנחנו לוקחים בחשבון שזה יתפתח לכיוונים שליליים, לכן אנחנו צריכים להיות קשוחים עם התקציב. לא היה לי נעים, אבל צריך לקחת את המרכיבים האלה בחשבון ולהביא תקציב אחראי ומהודק. צריך להתייחס לאמירות של כולם - למשל לא לפגוע בנגיד, להעביר מסר של אחריות ולא להשאיר מקום לתחושת כאוס".

עוד אמר ברקת בפגישה, כי אנשי עסקים בכירים הזהירו אותו: "אתם יכולים לגרוס את התקציב, במילא לא יהיה לכם כסף כדי לממש אותו. הכלכלה הישראלית הולכת להתרסקות".

עוד בוואלה!

בשל אי קבלת דרישותיו: בן גביר החרים את דיוני התקציב

לכתבה המלאה
בצלאל סמוטריץ' שר האוצר הנכנס  בטקס החילופים, 1 בינואר 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
"צריך להיות קשוחים". סמוטריץ'/פלאש 90, יונתן זינדל

שר התיירות חיים כץ עזב את ישיבת הממשלה נוכח התנגדותו להצעת משרד האוצר לקצץ בתקציב משרדו ולבטל את הפטור ממע"מ על תיירות במסגרת חוק ההסדרים. כץ מאיים להצביע נגד התקציב בממשלה במידה ולא יהיה שינוי. לפי גורמים בממשלה ישנן מחלוקות קשות גם עם השרה להגנת הסביבה עידית סילמן על תקציב משרדה, וגם היא לא משתתפת בישיבה כרגע. הישיבה צפויה להימשך לתוך הלילה ועד מחר בבוקר.

מאוחר יותר יצא נסער מהדיון גורם בכיר במשרד הבריאות, לאחר שלדבריו קיבל המשרד תקציב נמוך מבשנה שעבר. הוא קרא לעבר פקידי האוצר: "אתם תקריסו את מערכת הבריאות". מהדיון עולה כי בכוונת משרד האוצר לתת תוספת של 918 מיליון שקלים בלבד, לעומת 2 מיליארד בשנה שעברה. בנוסף, הסכום כולל את כיסוי גרעונות קופות החולים, בעוד שבשנה שעברה התוספת לא כללה את כיסוי הגרעונות.

מנכ"ל בית החולים רמב"ם ד"ר מיקי הלברטל אמר לוואלה!: "אי אפשר להרעיב את המערכת בצורה כזו, כל אזרח בישראל צריך להבין שאנחנו קרובים ליום שלא יהיה כח אדם שיטפל בחולים. זה לא עניין של לייעל את המערכת, צריך תקציב ראוי להמשך תפקוד וטיפול מיטיב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully