וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל אי קבלת דרישותיו: בן גביר החרים את דיוני התקציב

עודכן לאחרונה: 23.2.2023 / 19:52

לפי ההסכם הקואליציוני, המשרד לבטחון לאומי אמור לקבל תוספת של 45 מיליארד שקל, אלא ששר האוצר מתנגד לדרישה מאחר והיא חורגת מהתקציב שנקבע לכלל המשרדים. בן גביר טוען שסמוטריץ' הסכים לתת את התוספת בטרם מונה לשר האוצר, ועכשיו מתכחש לכך - ולכן החליט להביע מחאה

בווידאו: בן גביר התערב, והמשטרה אישרה עלייה של קבוצת יהודים להר הבית/צילום: בידינו למען הר הבית

השר לבטחון לאומי איתמר בן גביר החליט להחרים את דיוני התקציב שהחלו היום (חמישי) מכיוון שבאוצר לא מוכנים לקבל את דרישותיו התקציביות. על פי ההסכם הקואליציוני, המשרד לבטחון לאומי אמור לקבל תוספת תקציב של 45 מיליארד שקל, שיפרס על פני שבע שנים, ונועד לאפשר לו לממש את הבטחתו להחזרת הביטחון האישי לאזרחי ישראל.

תקציב המשק עומד היום על 22 מיליארד שקל. תוספת התקציב שבן גביר דורש אמורה לשמש להקמת משמר לאומי, הגדלת מספר פלוגות המילואים של מג"ב ושכירת אלפי שוטרים חדשים.

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', מתנגד לדרישה מאחר שהיא חורגת ממסגרת התקציב שנקבעה לכלל המשרדים, העומדת על 514 מיליארד שקלים, גידול לעומת התקציב הקודם.

איתמר בן גביר, השבעת הממשלה, 29 בדצמבר 2023. ראובן קסטרו
אחד המכשולים בדרך לאישור התקציב. בן גביר/ראובן קסטרו

בן גביר, שנסמך על הבטחות נתניהו שאישר את תכנית הקמת המשמר הלאומי, טוען שסמוטריץ' הסכים למתן תוספת התקציב למשרדו עוד טרם מונה לשר ועכשיו מתכחש לה, ולכן החליט להביע מחאה ולא להשתתף בישיבת התקציב. נכון לעכשיו, הוא מתבצר בעמדתו ובכך מונע את סיום הדיונים על אישור התקציב על ידי הממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully