וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו מתנער מהמתקפה בליכוד על הנגיד: "עצמאות בנק ישראל לא תיפגע"

עודכן לאחרונה: 21.2.2023 / 16:58

ראש הממשלה הבהיר בעברית ובאנגלית כי הוועדה המוניטירית בראשות נגיד בנק ישראל תישאר כפי שהייתה והתחייב כי "שום דבר לא ישנה זאת". דבריו של נתניהו מגיעים בהמשך לצניחת השקל והחלטתו של אמיר ירון להעלות את הריבית בחצי אחוז נוסף - לשיעור של 4.25%

בווידאו: הנגיד מודיע על ההחלטה להעלות את הריבית במשק/צילום: לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו הבהיר היום (שלישי) כי עצמאות בנק ישראל לא תפגע. זאת, בהמשך לצניחת השקל והמתקפה של הליכוד על הנגיד אמיר ירון - שהחליט להעלות את הריבית בחצי אחוז נוסף לשיעור של 4.25%. "הוועדה המוניטרית בראשות נגיד בנק ישראל תישאר כפי שהייתה", אמר נתניהו בעברית ובאנגלית". "שום דבר לא ישנה זאת".

מוקדם יותר היום, שר החוץ אלי כהן ביקש משר האוצר בצלאל סמוטריץ' לגבש מתווה מול הנגיד להפסקת עליות הריבית. "על רקע התמתנות האינפלציה, לא הייתה הצדקה להעלאת הריבית היום, שממשיכה את ההתעמרות בבעלי המשכנתאות", טען.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת ממשלה, 5 בפברואר 2023. אלכס קולומויסקי, אתר רשמי
"עצמאות בנק ישראל לא תפגע". נתניהו/אתר רשמי, אלכס קולומויסקי

יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ דוד ביטן, יצא גם הוא נגד המהלך: "אני קורא לנגיד למתן את המדיניות של העלאות הריבית התכופות, גם אם הדבר יאריך את פרק הזמן הנדרש להורדת האינפלציה". "הציבור לא עומד בנטל. המשכנתאות לזוגות צעירים התייקרו משמעותית והחזרי ההלוואות של משקי הבית עלו משמעותית", הוסיף ביטן. "יוקר המחיה מאמיר. בדרך הזאת אולי ננצח את האינפלציה - אבל הקורבנות יהיו אזרחי ישראל".

נוטלי משכנתא ממוצעת יצטרכו לשלם לכל הפחות עשרות אלפי שקלים יותר מסכום ההחזר המקורי, במקרים רבים אף סכום בן שש ספרות. עבור חלק מנוטלי המשכנתא גדל ההחזר החודשי לכל הפחות במאות שקלים במהלך התקופה, אצל רבים מדובר כבר בסכום של 1,000 שקלים ומעלה מדי חודש, דבר שהופך את הנטל לכבד וצפוי לפגוע בהוצאות אחרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully