וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הייטקיסטים, חקלאים, רופאים ותלמידים: מחר ייצא לדרך "יום השיבושים הלאומי"

עודכן לאחרונה: 28.2.2023 / 13:42

בשעות הבוקר מוקד ההפגנות יהיה בתל אביב. בשעה 10:00 שיירות של כלים חקלאיים ישבשו את התנועה ברחבי הארץ וב-12:00 יתקיימו הפגנות של עובדי הייטק בקרבת אזורי מסחר. "כל הסימנים החיוניים מעידים שמצב המדינה מידרדר", אמרו המארגנים. "אנחנו במצב חירום לאומי"

בווידאו: במהלך ההפגנה נגד המהפכה המשפטית בתל אביב הודלקה מדורה בנתיבי איילון/צילום: איתי דייגי, אור הדר, קארין שגיא

מארגני המחאה נגד המהפכה המשפטית של הממשלה יובילו מחר (רביעי) "יום שיבוש לאומי" ברחבי הארץ. במסגרתו צפויות הפגנות, צעדות, שיירות מחאה וחסימות כבישים במהלך שעות העבודה והלימודים. בין הקבוצות שיקראו לעצור את הליך החקיקה יהיו הייטקיסטים, חקלאים, רופאים ותלמידים.

תחילתה של המחאה תהיה בשעה 08:00 במחאות הורים ותלמידים מחוץ לעשרות מוסדות חינוך ובמחאות בתחנות רכבת. בשעות הבוקר מוקד ההפגנות יהיה בתל אביב: ב-08:30 תיערך הפגנה במוזיאון ארץ ישראל תחת הכותרת "מסבירים לגלנט מהו ביטחון וחוסן לאומי", שבה ינאמו ראש השב"כ לשעבר יובל דיסקין והרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ. ב-10:00 תצא צעדת מחאה מכיכר דיזנגוף לרחוב קפלן, מרכז ההפגנות נגד הממשלה בשבועות האחרונים. שעה לאחר מכן תחל במקום הפגנת הורים, תלמידים והייטקיסטים, וב-12:00 ימשיכו לצעוד ברחובות העיר.

עובדי מקצועות הבריאות והאקדמיה יתאחדו להפגנה משותפת ב-14:00 מול בית המשפט ברחוב ויצמן. רופאים, עובדי בריאות הנפש, עובדים סוציאליים ואנשי אקדמיה יעצרו את עבודתם ב-12:00 ויצאו להפגין "על רקע הסכנה לקריסת מערכות הבריאות ביום שאחרי ההפיכה המשטרית, ולאור התהליכים המסוכנים שמתרחשים כבר בימים אלה". בין התהליכים שמפניהם התריעו: הקפאת שיתופי פעולה רפואיים בינלאומיים, איומים בביטול מחקר משותף, נטישת רופאים וירידה במוטיבציה של רופאים לשרת במילואים.

הפגנה בנתיבי איילון  נגד המהפכה המשפטית בתל אביב. 25 בפברואר 2023. ראובן קסטרו
הפגנה בנתיבי איילון בסוף השבוע/ראובן קסטרו

"כל הסימנים החיוניים מעידים שמצב המדינה מידרדר, וכי בריאות הציבור תיפגע תוך זמן קצר עקב ההפיכה המשטרית", הזהירו המארגנים. "אנחנו במצב חירום לאומי וזוהי חובתנו, כלל נשות ואנשי הבריאות בישראל להתייצב להגנה על בריאותם של אזרחיות ואזרחי ישראל ולהיאבק על מנת לעצור את ההפיכה, שתביא עלינו חורבן. לכן נצא מחר כולנו, על חשבוננו, ונשמיע קול ברור כדי שמקבלי ההחלטות יתעוררו ויבינו שאנחנו על סף קריסה".

במקביל, יצאו בשעה 10:00 שיירות של כלים חקלאיים שיעברו בכבישי הארץ וישבשו את התנועה. ב-12:00 יתקיימו הפגנות של עובדי הייטק במוקדים שונים, בקרבת אזורי מסחר. עוד הודיעו המארגנים שימשיכו מחר בהפגנות מחוץ לבתיהם של חברי כנסת מהקואליציה במטרה להפעיל עליהם לחץ להתנגד לחוקים שנועדו להחליש את מערכת המשפט.

מחאות נוספות יתקיימו בין היתר בבאר שבע, חיפה, כפר סבא, הרצליה, הוד השרון, רמת ישי, איירפורט סיטי, בית קמה, גבעת שמואל, אוניברסיטאות רייכמן ותל אביב ומכון ויצמן, צומת כרכור, צומת אחווה, צומת הר שכניה, צומת כרמיאל, צומת נהלל וצומת קוממיות. צומת נהריה תיחסם לתנועה בשעות הבוקר.

עוד בוואלה!

ערך מסיבות, סימם את הנשים - ואנס אותן: כתב אישום נגד איש העסקים המוכר

לכתבה המלאה
הפגנה נגד המהפכה המשפטית בתל אביב. 25 בפברואר 2023. שי קוריאנסקי, אתר רשמי
הפגנה נגד המהפכה המשפטית בתל אביב בסוף השבוע/אתר רשמי, שי קוריאנסקי

החל משעות אחר הצהריים ועד הערב יעבור מרכז ההפגנות לירושלים. הפגנה בעקבות אלימות המתנחלים בחווארה תתאסף ב-16:00 בגן הוורדים, וב-18:00 עד חצות תיערך הפגנה מוח מעון ראש הממשלה בנימין נתניהו ברחוב עזה. לצדן תתקיים מחאה מול בית אריאלה בתל אביב ב-20:00.

ממארגני המחאות נמסר כי "חודשיים של מאבק מאחורינו וכעת מול המשך החקיקה והבאת חוקי חיסול חדשים לבג"צ אנו מעלים שלב. ישראל לא תהיה דיקטטורה, המיליונים שיצאו לרחובות בשמונת השבועות האחרונים כבר הבהירו זאת, כעת אנו עוברים לפעולה ישירה. הנחישות שלו רק גדלה להציל את מדינת ישראל וערכי מגילת העצמאות. מצפים ממשטרת ישראל להתעלם מהביריון השכונתי בן גביר, לאבטח את המחאה הדמוקרטית ולפנות לו זמן להתעסק בדבר היחידי שהוא מבין בו. דגמון לסרטוני טיקטוק".

הפגנה נגד המהפכה המשפטית בתל אביב. 25 בפברואר 2023. אור אדר, אתר רשמי
הפגנה נגד המהפכה המשפטית בסוף השבוע/אתר רשמי, אור אדר

המהפכה שמתכננת הממשלה כוללת סדרת שינויים משמעותיים במערכת המשפט, כגון קביעה לפיה רק הרכב מורחב של בג"ץ יוכל לפסול חקיקה שעברה בכנסת. צעד נוסף של המהפכה, שנועד לחזק את ידה של הממשלה מול בית המשפט, הוא קביעת פסקת התגברות שתבטל החלטות של בג"ץ ברוב של 61 חברי כנסת בלבד, וכן שינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים כך שתישלט באופן מלא בידי הקואליציה הצעות אלו עברו בקריאה ראשונה בכנסת.

עוד עוסקת הרפורמה בהחלשת כוחם של היועצים המשפטיים לממשלה, כך שעמדתם לא תחייב את הממשלה, ובביטול עילת הסבירות, מה שבין היתר שמגביל באופן משמעותי את יכולת ההתערבות של בית המשפט במינוי בכירים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully