וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפגנות בת"א ובחיפה נגד ההתפרעויות בחווארה: "לא לממשלה של פשיסטים"

עודכן לאחרונה: 27.2.2023 / 19:38

מפגינים רבים נאספו בשתי הערים, ובכמה מוקדים נוספים, ומחו כנגד הפרעות שהתרחשו אתמול בחווארה, המהפכה המשפטית והכיבוש. "כשזכויות אדם נפגעות זה זולג לתוך ישראל", הסבירו המפגינים, "מעגל הדמים לא ייפסק כל עוד הכיבוש קיים"

בווידאו: הפגנות במחאה על אירועי חווארה, ת"א הבימה/צילום: אורי סלע

מאות מפגינים פתחו במחאה היום (שני) בכיכר הבימה בתל אביב בעקבות ההתפרעויות בחווארה תחת הכותרת "ממשלת המתנחלים מעלה את הארץ באש". כמו כן, מחו המפגינים נגד המהפכה המשפטית והכיבוש. המשטרה עצרה חשוד שניסה לרסס גז פלפל אל עבר המפגינים.

המפגינים קראו נגד השרים איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ', והניפו שלטים עם הכיתובים: "אין דמוקרטיה עם כיבוש", "עם חווארה" ו"תחי חווארה". מחאות דומות התקיימו במקביל ביישובים נוספים. המשטרה עצרה חשוד לאחר שניסה לרסס גז פלפל אל עבר המפגינים. כמו כן, רוכב קורקינט ניסה לחטוף דגל פלסטין מאחד המפגינים, התעמת עמו ועוכב על ידי המשטרה.

עד כה חסמו המפגינים את רחוב קפלן שבתל אביב באחד הכיוונים. המפגינים צעדו וחסמו את התנועה ליד הבימה, וכעת התקדמו לצומת עזריאלי ושם התמקמו. התנועה בצומת זה חסומה.

הפגנות במחאה על אירועי חווארה, ת"א הבימה. 27 בפברואר 2023. אורי סלע
הפגנות במחאה על אירועי חווארה, ת"א הבימה. 27 בפברואר 2023/אורי סלע

"יש הרבה כעס על מה שקורה בזמן האחרון במדינה", אמר ירדן, תושב רמת גן, "המהלך שמוביל לדיקטטורה נולד במידה רבה מהכיבוש ומהכשרתו כקונצנזוס. כשאין שוויון וכשזכויות אדם נפגעות זה זולג לתוך ישראל. האירוע האחרון הוא הסלמה מקוממת אבל לא מפתיעה. זו עוד העצמה של העליונות היהודית. כמה שעות לפני היה פיגוע וכל מוות מצער ונורא. מעגל הדמים לא ייפסק כל עוד הכיבוש קיים".

הפגנות במחאה על אירועי חווארה,חיפה. 27 בפברואר 2023. יואב איתיאל
"לי מותר. משפחתי נספתה בשואה", מפגין מחזיק סמל דומה לצלב קרס/יואב איתיאל

מחאה נוספת התקיימה בבית הקרנות בהדר הכרמל בחיפה, ביוזמת "עומדים ביחד" ו"חד"ש". המפגינים נושאים שלטים בעברית, ערבית ואנגלית, קוראים "לא לממשלה של פשיסטים", מוחאים נגד הכיבוש, נגד הרפורמה המשפטית ונגד הפוגרום שהרחש בחווארה.

נועם בן מאיר, בן 66, חקלאי מיקנעם המושבה אמר לוואלה: "אחרי ליל הבדולח של אתמול ואחרי התגובות של הימין אי אפשר לשתוק ואי אפשר להשאר בבית". אילן גורי בן ה-73 קיבוצניק מלוחמי הגיטאות נושא שלט עליו הכיתוב 'ביבי הרס' וצורה המזכירה צלב קרס. "זה צלב ארס", הסביר, "לי מותר. משפחתי נספתה בשואה. אני יודע על מה אני מדבר". המשטרה החרימה מאחד המפגנים דגל פלסטין שהניף במהלך ההפגנה.

הפגנות במחאה על אירועי חווארה, ת"א הבימה. 27 בפברואר 2023. אורי סלע
"אין ביטחון אלא בסיום הכיבוש", תנועת "עומדים ביחד"/אורי סלע

מתנועת "עומדים ביחד" שמובילה את המחאות נמסר כי "הפוגרום בחווארה הוא בעידוד ישיר של הממשלה: השר בן-גביר ששולח את חברי מפלגתו להתנחל מחדש במאחז אביתר, והשר סמוטריץ' שתמך באמירה של סגן ראש המועצה המקומית שומרון 'את חווארה צריך למחוק - אין מקום לרחמים'. הדרך למנוע עוד אובדן של חיי אדם -ישראלים ופלסטינים - הדרך לחיים בביטחון ובכבוד לכולנו, היא בהתקדמות לשלום ישראלי-פלסטיני, שיבטיח חירות, צדק ועצמאות לשני העמים. אין ביטחון אלא בסיום הכיבוש. אין דמוקרטיה אלא בסיום הכיבוש. ניאבק נגדו יחד - ערבים ויהודים, פלסטינים וישראלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully