וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: החשוד ברצח הסטודנטים מאיידהו עשוי לעמוד בפני כתת יורים

עודכן לאחרונה: 27.2.2023 / 12:28

אם בריאן קוברגר, דוקטורנט לקרימינולוגיה בן 28, החשוד ברצח בנובמבר ארבעת הסטודנטים מאוניברסיטת איידהו, יורשע בפשע, התביעה עשויה לבקש עונש מוות. חוק חדש שמציע חבר קונגרס רפובליקני עשוי להחליף את זריקת הרעל בכתת יורים

בריאן קוברגר, החשוד ברצח בנובמבר ארבעת הסטודנטים מאוניברסיטת איידהו, עשוי לעמוד בפני כתת יורים, אם יורשע בפשע. קוברגר בן ה-28, דוקטורנט לקרימינולוגיה, הואשם בדצמבר ברצח בדקירות סכין של מדיסון מוגן בת 21; קיילי גונקלבס בת 21; זנה קרנודל בת 20 - שהיו שותפות בבית - ואיתן צ'ייפין בן 20, שביקר את חברתו, זנה. הארבעה נמצאו מתים בבית ברחוב קינג ב-13 בנובמבר.

התובעים לא אמרו עדיין אם יבקשו עונש מוות נגד קוברגר אם יורשע, אך זאת אפשרות. חבר הקונגרס הרפובליקני ברוס סקאג, יו"ר ועדת המשפט, החוקים והמינהל בבית הנבחרים של איידהו, הציג בשבוע שעבר חוק שמטרתו להשיב את כתת היורים כצורה חוקית של הוצאה להורג במדינה, על פי דיווח של "איסט איידהו ניוז". הוצאה להורג באיידהו מבוצעת כיום בזריקה קטלנית.

על פי חוק 186 שמציע סקאג, החברים במשרד הענישה של המדינה צריכים לקבוע אם כתת יורים יכולה לשמש תחליף לזריקת רעל. לדבריו, הוצאה להורג בכתת יורים היא הומנית יותר משום שאי אפשר להיכשל בה. סקאג הציג את החוק לאחר שהמדינה ביטלה הוצאה להורג בנובמבר משום שהיה מחסור במרכיבים הכימיים הנדרשים לזריקה.

מדינות אחרות כמו יוטה החזירו את כתות היורים בשל סיבות דומות. הוצאה להורג באמצעות כתת יורים היתה חוקית באיידהו מ-1982-2009, לפני שבוטלה.

פרחים לזכר ארבעת הסטודנטים שנרצחו בבית סמוך לקמפוס אוניברסיטת איידהו. GettyImages
פרחים מונחים ליד הבית שבו התגוררו הסטודנטיות/GettyImages
הבית של הסטודנטים שנרצחו בבית מחוץ לקמפוס אוניברסיטת איידהו. GettyImages
הבית שבו התגוררו הסטודנטיות שנרצחו באיידהו/GettyImages
ארבעה סטודנטים נרצחו בשנתם באוניברסיטאת איידהו 21 בנובמבר 2022. מתוך פייסבוק, אתר רשמי
ארבעת הסטודנטים/אתר רשמי, מתוך פייסבוק
כריסטופר קוברגר, בן ה-28 שנעצר בחשד לרצח ארבעת הסטודנטים באיידהו. דצמבר 2022. טוויטר, צילום מסך
החשוד, בריאן קוברגר/צילום מסך, טוויטר

קוברגר, על פי התביעה, עקב אחרי הקורבנות שלו במשך שבועות לפני הרציחות. שלל ראיות די.אן.איי קושרות אותו לזירת הפשע, אמרו גורמים רשמיים. הוא הואשם בארבעה סעיפים של רצח וצפוי להגיש את הערעור שלו ב-26 ביוני. מחוז לאטאה ימתין ככל הנראה עד סוף יולי כדי להודיע אם הוא מבקש עונש מוות.

חבריו של קוברגר אמרו בראיונות באחרונה כי הוא היה בעברו נער שמן ובריון המכור להרואין. לדבריהם, הוא רצה מאוד להיות שוטר, אף ששקל בזמנו יותר מ- 150 ק"ג. קוברגר פיתח אובססיה למשקלו והחל לרוץ ולהתאמן בקיקבוקסינג מדי יום. אף שהוריד כמחצית ממשקלו, הוא פיתח הפרעת אכילה שהובילה לאשפוזו. עם זאת, חבריו מעולם לא חשדו שיום אחד ירצח באכזריות ארבעה צעירים.

"פעמוני האזהרה לא צלצלו", אמרה ברברה טוקר, שכנת ילדות מפנסילבניה שבתה הכירה את קוברגר. "אף פעם אי אפשר לדעת" היא אמרה. קוברגר נמצא כעת במעצר באיידהו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully