וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשלת ימין על מלא? ממשלת בלוף על מלא

בן כספית

עודכן לאחרונה: 27.2.2023 / 7:00

בזמן שנרצחו שני יהודים בחווארה, בדם קר על ידי מחבל - היועץ לביטחון לאומי של נתניהו נפגש בעקבה עם שליחיו של אבו מאזן ושם ישראל הסכימה להקפיא דיונים על בנייה בהתנחלויות ל-4 חודשים, וגם אשררו מחדש את הסכם אוסלו. מזלם של חברי הממשלה שהם לא באופוזיציה של עצמם

בווידאו: פצועים באירוע ירי, חווארה, 26 בפברואר 2023/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א לחוק זכויות יוצרים

עצמו רגע עיניים ונסו לתאר לעצמכם שלראש הממשלה קוראים נפתלי בנט. או, רחמנא ליצלן, יאיר לפיד. הפליגו בדמיון הלאה וחשבו שתחת שלטונו של אותו שלומיאל נרצחים בתוך חודש 13 ישראלים. עכשיו, חשבו על האפשרות המופרכת שבעיצומו של אותו מסע טרור, אותו ראש ממשלה שולח את היועץ לביטחון לאומי שלו, יחד עם בכירי ביטחון נוספים, לעקבה, שם הוא נפגש עם שליחיו של אבו מאזן.

עכשיו החזיקו חזק ונסו להעלות בדעתכם שתוך כדי קיום ועידת הקלון הזו, נרצחים שני יהודים בדם קר בחווארה על ידי מחבל. אני יודע שזה בלתי אפשרי, אבל עשו מאמץ אחרון נוסף ודמיינו לעצמכם שלמרות כל זה, ישראל מסכימה להקפיא דיונים על בנייה בהתנחלויות לארבעה חודשים ולהקפיא עיסוק בהכשרת מאחזים חדשים למשך שישה חודשים. ולבסוף, זה באמת הסוף, עד כמה שזה נשמע מופרך תארו לעצמכם שבאותה ועידה מחליטים ישראל והפלסטינים לאשרר מחדש את כל ההסכמים שנחתמו ביניהם, כולל הסכם אוסלו המשוקץ.

משפחתם של הלל מנחם ויגל יעקב יניב שנרצחו בפיגוע בחווארה. 26 בפברואר 2023. באדיבות המשפחה
הלל ויגל יניב שנרצחו בפיגוע בחווארה/באדיבות המשפחה

כל זה קרה אתמול. במציאות. מסמך הסיכום שהוציאו האמריקנים כולל את כל הפרטים המופרכים שמוזכרים כאן למעלה. במשך שנה וחצי הם צרחו וצווחו נגד הממשלה הקודמת, צייצו כאחוזי אמוק אחרי כל פיגוע, קוננו על אובדן ההרתעה (כי הממשלה "תלויה באחים המוסלמים") והבטיחו לשנות הכל כשיחזרו לשלטון, להשיב את הסדר על כנו, להדביר את הטרור ולהציל את חיי היהודים.

במציאות, הכל הפוך.

בנימין נתניהו בישיבת סיעת הליכוד 20 בפברואר 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
התחייב לא לבנות בהתנחלויות. נתניהו/פלאש 90, יונתן זינדל

שמעו סיפור: בזמן כהונתה של הממשלה הקודמת הוצע רעיון הפסגה המשותפת כמה פעמים. הציע אותו שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן, הציע אותו המלך עבדאללה, הציע אותו הנשיא א־סיסי. בכל הפעמים הללו דחתה ממשלת בנט־לפיד את ההצעות. שאלתי אז, בזמן אמת, את אחד ממקבלי ההחלטות, למה הממשלה לא נותנת צ'אנס להידברות. "זה רעיון רע", ענה לי, "בוועידה כזו נהיה במיעוט, יהיו שם מצרים וירדנים ופלסטינים והם עלולים להכתיב לנו תנאים".

ולכן, ממשלת השמד של האחים המוסלמים לא העלתה בדעתה לעשות מה שממשלת ה"ימין על מלא" עשתה אתמול. ממשלת האחים המוסלמים לא העלתה בדעתה להסכים להקפיא התנחלויות. לא לארבעה חודשים ולא לארבעה ימים. הממשלה הזו העדיפה לדבר פחות ולפעול יותר נגד הטרור, בהצלחה יחסית, לפחות בגזרת עזה.

צחי הנגבי, ישיבת ממשלה, 2 באפריל 2017. יואב דודקביץ, פול צלמים
השתתף בפסגה בעקבה, היועץ לביטחון לאומי צחי הנגבי/פול צלמים, יואב דודקביץ

בכל הזמן הזה הייתה אותה ממשלה קורבן למסע הסתה מנוול, גס, חסר עכבות, על ידי חבורת הכלומניקים שמנהלת עכשיו את העסק. כשגנץ פגש את אבו מאזן במאמץ לשמור על התיאום הביטחוני החשוב מול הפלסטינים, הסתער עליו ההמון עם קלשונים. "הם מתכוונים להחיות את התהליך המדיני", צווחו השופרות ומפעיליהם. אתמול התברר שהם אישררו מחדש את אוסלו.

אתמול, זמן קצר לאחר הפיגוע הנורא בחווארה, צצו גיבורי החיל של ממשלת הימין על מלא (כלומר סמוטריץ' וחבורתו) ודרשו מנתניהו להחזיר מיד את המשלחת מעקבה. הבעיה הייתה שהוועידה בדיוק הסתיימה. החזרת המשלחת מעקבה רבע שעה לפני סיום הוועידה מזכירה מאוד את ההוראה שנתן נתניהו להפסיק את עקירת הכרם בשילה שלושה עצים לפני הסוף. העיקר שהם מדברים על ניו זילנד. תיכף אנחנו נהיה ניו זילנד.

ממשלת ימין על מלא? ממשלת בלוף על מלא. למזלם, הם לא באופוזיציה של עצמם. האופוזיציה הנוכחית לא מתלהמת, לא רוקדת על הדם, לא מנצלת כל פיגוע כדי להסית נגד הממשלה, צה"ל, השב"כ וכוחות הביטחון. לפיד, גנץ, סער וחבריהם לא מנסים לעשות הון פוליטי על דמם של נרצחים, לא מסתערים כאחוזי אמוק על דרג מקבלי ההחלטות ומתנהגים בממלכתיות. נשאלת השאלה, האם הם צודקים?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully