וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באופוזיציה תוקפים לאחר פגישת גנץ-אבו מאזן: "ויתורים מסוכנים - עניין של זמן"

עודכן לאחרונה: 29.12.2021 / 8:45

הפגישה החריגה שהתקיימה בביתו של גנץ בראש העין הובילה לביקורת חריפה. "ממשלת בנט-סער-לפיד מסוכנת לישראל", אמרו בליכוד. הציונות הדתית: "מחזירים את אבו מאזן למרכז הבמה". מנגד, חברי כנסת ממרצ כתבו כי הם מברכים את גנץ "ששומר על קשר עם נשיא פלסטין"

בווידאו: עבאס בעצרת האו"ם/צילום: רויטרס

מפלגות האופוזיציה, בהן הליכוד והציונות הדתית ביקרו בחריפות הערב (שלישי) את פגישתו של שר הביטחון בני גנץ בביתו שבראש העין עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. מנגד, ח"כ מוסי רז (מרצ) בירך על קיום הפגישה ותקף את הביקורת נגד שר הביטחון.

"הממשלה הישראלית-פלסטינית של בנט מחזירה את אבו מאזן והפלסטינים לסדר היום", נמסר מהליכוד. "ויתורים מסוכנים לביטחון ישראל הם רק עניין של זמן. ממשלת בנט-סער-לפיד מסוכנת לישראל".

מרב מיכאלי, נפתלי בנט ובני גנץ, 6 ביולי 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
בנט עודכן מראש על הפגישה. גנץ ובנט/פלאש 90, יונתן זינדל

בציונות הדתית מסרו כי לאחר "עשר שנים שהימין הצליח להפוך את אבו מאזן ללא רלוונטי ולפרסונה נון-גרטה בעולם ולהוריד מסדר היום את שיח חלוקת הארץ והקמת מדינת טרור בלב ליבה של ארץ ישראל. בנט וממשלת השמאל שלו מחזירים את אוסלו אל השולחן ואת אבו-מאזן למרכז הבמה. בנט, רע ליהודים".

מנגד, ח"כ מוסי רז (מרצ) בירך על קיום הפגישה: "מברך את שר הביטחון גנץ ששומר על קשר עם נשיא פלסטין מחמוד עבאס אבו מאזן. הקשר הזה חשוב מאוד לתיאום בין העמים ולסיכוי להגיע לשלום ביום בו יהיה לפלסטינים פרטנר בירושלים הרוצה בשלום. התקפות הימין על שר הביטחון הן מופע פאבלובי של שנאה גזענית לעם הפלסטיני". גם ניצן הורוביץ, יו"ר מרצ כתב כי הוא מברך את גנץ ואבו מאזן וכי "חיזוק הקשרים וחתירה לפתרון מדיני הם אינטרס ראשון במעלה של שני העמים".

הפגישה בין גנץ לאבו מאזן התקיימה בביתו שבראש העין. הפעם האחרונה בה אבו מאזן הגיע לישראל לפגישה מדינית-רשמית הייתה ב-2010 כשנפגש עם ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו במעון הרשמי בירושלים. זאת הפעם השנייה שגנץ ואבו מאזן נפגשים מאז הקמת הממשלה החדשה בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully