וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פגישה חריגה בראש העין: גנץ נועד בביתו עם אבו מאזן

עודכן לאחרונה: 29.12.2021 / 8:42

יו"ר הרשות הפלסטינית הגיע לפגישה רשמית ראשונה בישראל מ-2010 ושוחח עם שר הביטחון במשך שעתיים וחצי. זו הפעם השנייה שהם נועדים מהקמת הממשלה. לשכת גנץ: "דנו בסוגיות ביטחוניות ואזרחיות". בכיר ישראלי: "הסכימו לפעול להרגעת המצב בשטח ולמניעת הסלמה בגדה"

גנץ: "אין ספק שאיראן מהווה בעיה - וישראל מכינה את יכולותיה"/מערכת וואלה!

שר הביטחון בני גנץ נפגש הערב (שלישי) בביתו בראש העין עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. הפעם האחרונה בה יו"ר הרשות הפלסטינית הגיע לישראל לפגישה מדינית-רשמית הייתה ב-2010. זאת הפגישה השנייה בין השניים מאז הקמת הממשלה.

בפגישה נכח מתאם הפעולות בשטחים אלוף רסאן עליאן, וכן השר לנושאים אזרחיים ברשות הפלסטינית חסיין א-שייח וראש שירותי הביטחון הפלסטינים מאג'ד פארג'. הפגישה ארכה כשעתיים וחצי - חלקה בפורום רחב וחלקה בארבע עיניים.

השניים דנו בסוגיות הביטחוניות והאזרחיות השונות שעל הפרק. בכיר ישראלי אמר כי גנץ ועבאס הסכימו שיש לפעול להרגעת המצב בשטח ולמניעת הסלמה נוספת בגדה. עוד הוסיף כי קיום הפגישה תואם עם לשכת ראש הממשלה, שנתנה אור ירוק לפגישה.

יו"ר כחול לבן, בני גנץ בפתח ישיבת סייעתו בכנסת 4 באוקטבור 2021. ראובן קסטרו
"דנו במתיחות בשטח כתוצאה ממעשיהם של המתנחלים". גנץ/ראובן קסטרו

שר הביטחון עדכן את יו"ר הרשות הפלסטינית כי בכוונתו להמשיך לקדם צעדים בוני אמון בתחום הכלכלי והאזרחי, כפי שסוכם בפגישתם ברמאללה באוגוסט. גנץ הדגיש את האינטרס המשותף בחיזוק התיאום הביטחוני והשמירה על היציבות הביטחונית, תוך מניעת טרור ואלימות.

השר לעניינים אזרחיים ברשות הפלסטינית חוסיין אל-שייח כתב בטוויטר כי "הפגישה בין אבו מאזן לשר הביטחון גנץ עסקה בחשיבות של יצירת אופק מדיני שיוביל לפתרון מדיני בהתאם להחלטות האו"ם וכן במתיחות בשטח כתוצאה ממעשיהם של המתנחלים. הפגישה עסקה גם בנושאים ביטחוניים, כלכליים והומניטריים".

הפגישה המדינית-רשמית האחרונה של אבו מאזן בישראל הייתה עם ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו במעון בירושלים. הפעם האחרונה בה הגיע בפומבי לישראל הייתה בהלוויתו של הנשיא לשעבר שמעון פרס ב-2016.

יו"ר הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס, 12 במאי 2021. AP
פגישה רשמית ראשונה בארץ מ-2010. אבו מאזן/AP

הפגישה התקיימה על רקע חשש גובר בישראל מהתערערות היציבות של הרשות הפלסטינית בצל משבר כלכלי עמוק וקשיי משילות הערים הפלסטיניות. ראש שב"כ רונן בר אמר בישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני לפני כמה שבועות כי על ישראל לפעול לחיזוק הרשות הפלסטינית מחשש לקריסתה.

במהלך ישיבת ועדת החוץ והביטחון לפני כשבועיים התייחס גנץ לצורך בצעדים אזרחיים וכלכליים בוני אמון עם הרשות הפלסטינית. גנץ עדכן כי ישנם צעדים שכבר הושלמו כמו הכרה במרשם אוכלוסין של חסרי זהות והגדלת מספר הפועלים והקלות ברישוי מפעלים, וכי ישנם צעדים נוספים הנמצאים בתהליכי עבודה.

גנץ הדגיש באותה ישיבה כי אחד מלקחי מבצע שומר החומות היה שככל שהרשות הפלסטינית תתחזק - החמאס ייחלש. הוא אמר כי בראייתו, יש לישראל אינטרס בשיפור הכלכלה הפלסטינית ושמירת הקשר עם נציגי הרשות הפלסטינית השונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully