וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש שב"כ לקבינט: לפעול לחיזוק הרשות הפלסטינית מחשש לקריסתה

עודכן לאחרונה: 9.12.2021 / 22:40

לדברי שרים שהשתתפו בישיבת הקבינט, רונן בר קרא לפעול לחיזוק הרשות, שנמצאת במצב כלכלי ושלטוני קשה, על מנת לחזק את היציבות בגדה המערבית וכדי להחליש את חמאס. בכירים בצה"ל העבירו בישיבה מסר זהה. גנץ צפוי להיפגש בקרוב עם אבו מאזן פעם נוספת

בווידאו: לפיד מציג תכנית חדשה להסדרה ברצועת עזה/גו לייב שידורים

ראש שב"כ רונן בר אמר בהצגת הערכת המודיעין השנתית של הארגון לקבינט המדיני-ביטחוני ביום ראשון כי הרשות הפלסטינית נמצאת במצב כלכלי ושלטוני קשה, וכי קיים חשש לקריסתה. שני שרים שהשתתפו בישיבת הקבינט אמרו לוואלה! כי בר הוסיף שעל ישראל לפעול לחיזוק הרשות. בשב"כ ובלשכת ראש הממשלה סירבו להתייחס לדברים.

שר שהשתתף בישיבת הקבינט אמר כי ראש שב"כ ציין שחיזוק הרשות הפלסטינית חשוב גם כדי לחזק את היציבות בגדה המערבית וגם כדי להחליש את חמאס. בכירים בצה"ל שנתנו גם הם סקירה לשרים במהלך הישיבה העבירו מסר זהה ואמרו גם כן כי יש לפעול לחיזוק הרשות הפלסטינית.

רונן בר, ראש השב"כ. מארק ישראל סלם, פול
חשש לקריסת הרשות. רונן בר/פול, מארק ישראל סלם

שר הביטחון בני גנץ מוביל בממשלה את הקו של חיזוק הרשות הפלסטינית. השבוע נפגש גנץ עם השר לפיתוח אזורי עיסאווי פריג' ממרצ, שהתבטא כמה פעמים בפומבי לגבי החשש מקריסת הרשות. גנץ אמר לפריג' כי הוא מתכנן להיפגש בקרוב פעם נוספת עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. זו תהיה פגישה שנייה בין השניים מאז הקמת הממשלה החדשה.

"המצב ברשות הפלסטינית הוא על סף התמוטטות", אמר פריג' בריאיון לחדשות 12 היום (חמישי). "רשות פלסטינית ששולטת בשטח באמצעות משכורות ועכשיו אין לה יכולת לגמור את החודש אז אין לה שליטה ברחוב. לרשות יש השפעה גם על תושבי מזרח ירושלים ועל האווירה". פריג' הדגיש שהוא "העביר לגנץ את המסר".

הממשל האמריקני גם הוא מודאג מאוד מהסכנה של קריסת הרשות בשל המצב הכלכלי הקשה. שליח האו"ם למזרח התיכון, תור וונסלנד, ביקר בוושינגטון בשבוע שעבר וקיים תדרוך לקבוצה של בכירים אמריקנים במהלכו הציג נתונים קשים על מצבה הכלכלי של הרשות הפלסטינית והתערערות שליטתה בערים בגדה המערבית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully