וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם בסביבת בנט על פגישת גנץ-אבו מאזן: אין ולא יהיה תהליך מדיני מול הפלסטינים

עודכן לאחרונה: 30.8.2021 / 9:27

הגורם אמר כי הפגישה אושרה על ידי רה"מ ומסר כי מדובר "בפגישה שעניינה סוגיות שוטפות של מערכת הביטחון מול הרשות הפלסטינית". ההודעה הגיעה לאחר ששר הביטחון נפגש הלילה ברמאללה עם יו"ר הרשות. הורוביץ: "הגיע הזמן לחדש את ההידברות ושיתוף הפעולה עם הרשות"

בווידאו: שר הביטחון, בני גנץ מאשר העברת הכסף הקטארי לעזה/עריכה: אביעד בללי

גורם בסביבת ראש הממשלה, נפתלי בנט, אמר הבוקר (שני) כי הפגישה של שר הביטחון בני גנץ ויו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן אושרה מראש על ידי ראש הממשלה. "מדובר בפגישה שעניינה סוגיות שוטפות של מערכת הביטחון מול הרשות הפלסטינית. אין שום תהליך מדיני מול הפלסטינים וגם לא יהיה", אמר הגורם.

שר הבריאות, ניצן הורוביץ, בירך על הפגישה בין גנץ לאבו מאזן. "לאחר נתק ארוך ומזיק של שנים עם השכנים הקרובים ביותר, הגיע הזמן לחדש את ההידברות ושיתוף הפעולה עם הרשות", כתב הורוביץ בטוויטר. "כך עשיתי בפגישתי עם שרת הבריאות הפלסטינית לפני מספר שבועות, וכך יש לעשות בכל התחומים - האזרחי, הכלכלי, הביטחוני והמדיני".

יו"ר ועדת החוקה, חוק ומשפט, ח"כ גלעד קריב (העבודה), בירך על פגישת שר הביטחון ויו"ר הרשות וקרא לקיום פגישות שוטפות בין הדרגים הבכירים ביותר בממשלת ישראל וברשות. "הדיאלוג השוטף עם הרשות הפלסטינית הוא אינטרס ביטחוני ומדיני ראשון במעלה של מדינת ישראל. הממשלה הקודמת העדיפה לחזק את מעמדו של החמאס על פני דיאלוג עם הרשות ופגעה קשות באינטרסים הישראלים. הממשלה הנוכחית חייבת לשנות את הגישה ולהוביל לחיזוק משמעותי של שיתופי הפעולה הכלכליים והביטחוניים עם הרשות הפלסטינית באופן מתמשך ורציף".

רה"מ נפתלי בנט בהצהרה, משרד ראש הממשלה, ירושלים, 18 באוגוסט 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
"אין שום תהליך מדיני מול הפלסטינים וגם לא יהיה". בנט/פלאש 90, יונתן זינדל

סגן שר הכלכלה והתעשייה, יאיר גולן, אמר כי ‏"פגישת שר הביטחון עם ראש הרשות הפלסטינית היא סימן מעודד ועוד ביטוי לשינוי החיובי שמביאה איתה הממשלה החדשה. את מורכבות הסכסוך צריך לפתור בשיח - זה המעשה הציוני הנכון".

לעומת זאת, ח"כ מוסי רז (מרצ) גינה את החלק בהודעת הגורם בסביבתו של בנט בה נטען כי לא מתקיים תהליך מדיני מול הפלסטינים. "הודעה מקוממת - למה שלא יהיה תהליך מדיני? תהליך מדיני הוא אינטרס ישראלי", כתב רז בטוויטר.

עוד בוואלה!

גנץ נועד עם אבו מאזן ברמאללה: "ישראל נכונה לחיזוק כלכלת הרשות הפלסטינית"

לכתבה המלאה

גנץ ואבו מאזן נפגשו הלילה ברמאללה, ולדברי משרד הביטחון השניים דנו בעניינים ביטחוניים, מדיניים, אזרחיים וכלכליים ביהודה שומרון ועזה, אותם כינה גנץ "נושאים מעצבי מציאות". גנץ אמר לאבו מאזן כי ישראל נכונה לשורת צעדים שיחזקו את כלכלת הרשות הפלסטינית, והשניים סיכמו להמשיך ולעמוד בקשר בסוגיות השונות שהועלו.

בפגישה לקחו חלק מתאם הפעולות הממשלה בשטחים, האלוף רסאן עליאן, השר הפלסטיני לעניינים אזרחיים, חוסיין א-שייח, וכן ראש המודיעין הכללי הפלסטיני, מאג'ד פארג'. בסיום הפגישה המקצועית המורחבת, נועדו גנץ ואבו מאזן בארבע עיניים.

שר הביטחון בני גנץ בדיון 40 חתימות במליאת הכנסת, 2 באוגוסט 2021. דני שם טוב, דוברות הכנסת
דן עם אבו מאזן ברמאללה בשלל עניינים. גנץ/דוברות הכנסת, דני שם טוב

פגישה רשמית זו היא הראשונה שמקיים שר ישראלי בכיר עם אבו מאזן זה 11 שנים. יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו אומנם נפגש עם אבו מאזן בשנת 2015 והשניים אף לחצו ידיים, אך הייתה זו פגישה צדדית שהתקיימה בשולי ועידת האקלים שנערכה בפריז בירת צרפת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully