וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הודו: זעם ציבורי על שחרור גורו מנהיג כת שהורשע באונס ורצח

עודכן לאחרונה: 23.2.2023 / 13:14

גורמיט ראם ראהים סינג, ראש ארגון רוחני בשם דרה סאצ'ה סאודה, רוצח ואונס מורשע שנערץ על ידי מיליוני בני אדם, קיבל חופשה מהכלא בהודו בפעם הרביעית ב-12 חודשים

רוצח ואונס מורשע שנערץ על ידי מיליוני בני אדם כגורו דתי קיבל חופשה מהכלא בהודו בפעם הרביעית ב-12 חודשים, ופעילים למען זכויות נשים זועמים.

גורמיט ראם ראהים סינג, ראש ארגון רוחני בשם דרה סאצ'ה סאודה, שוחרר ל-40 ימים ב-21 בינואר במדינת הריאנה וצפוי להישאר חופשי עד תחילת מרץ, אמר סנג'יב ורמה מעיריית רוהטאק במדינה ל-CNN.

ב-2017, נגזרו על סינג 20 שנים בכאל בגין אונס של שתיים מחסידותיו. שנתיים לאחר מכן, נגזר עליו מאסר עולם בגין רצח עיתונאי שחשף את ההתעללות המינית בקבוצה. סינג קיבל חופשה מהכלא בפברואר, יוני ואוקטובר, אמרו הרשויות.

"ראו כיצד האנס שאתם משחררים בחזרה לחברה מתמרן את המערכת", צייצה סוואטי מליוואל, יו"ר הנציבות לנשים בדלהי, ושיתפה סרטון של סינג חותך עוגה באמצעות חרב, ארבעה ימים לאחר ששוחרר בפעם האחרונה. "גיבורים גדולים הגנו בעבר על החלשים עם חרבות, היום אנסים חוגגים עם חרבות", היא כתבה.

גורמיט ראם ראהים סינג, ראש ארגון רוחני בשם דרה סאצ'ה סאודה, גורו דתי ואנס, הודו. טוויטר, צילום מסך
גורמיט ראם ראהים סינג/צילום מסך, טוויטר
גורמיט ראם ראהים סינג, גורו ואנס הודי. טוויטר, צילום מסך
גורו עם טעם יקר. גורמיט ראם ראהים סינג במכונית פאר/צילום מסך, טוויטר
גורמיט ראם ראהים סינג, מנהיג כת בהודו. GettyImages
גורמיט ראם ראהים סינג/GettyImages

למרות פשעיו, לסינג יש חסידים אדוקים והקבוצה שלו קיבלה את שחרורו בברכה בציוץ בטוויטר. סינג, המכונה גם "גורו הבלינג" בשל סגנון חייו הראוותני שכולל יהלומים ובגדים יקרים, מקבל תמיכה רבה בהודו ומחוץ לה.

לקבוצת דרה סאצ'ה סאודה יש אשראמים בעשר מדינות בהודו, ולדבריה, יש לה 60 מיליון חסידים ברחבי העולם. לסינג יש השפעה גדולה והוא נחשב אייקון תרבותי. הוא גם כיכב בכמה סרטים וסרטוני מוזיקה פופולאריים.

ב-2017, גזר הדין שנגזר על סינג בשל אונס עורר מחאות שבהן נהרגו 36 בני אדם ומאות נפצעו בצפון הודו. המדינה נאלצה להדק את האבטחה בהריאנה ביום פרסום גזר הדין, ולחסום את הגישה לאינטרנט ולשירותי מסרים בכמה חלקים של המדינה.

סינג אינו הגורו היחיד שמואשם בפשעים אלימים, כולל באונס, בהודו. מוקדם יותר החודש, בית המשפט גזר על הגורו אסאראם באפו מאסר עולם בשל אונס ומעשה סדום. הוא כבר מרצה מאסר עולם בעקבות הרשעתו ב-2018 באונס בת 16.

מאז ששוחרר מבית הכלא בחודש שעבר, סינג שיתף עם חמשת מיליון עוקביו באינסטגרם "עצות להורות טובה יותר" ופירסם שירים נגד שימוש בסמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully