וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפגנות בניו דלהי אחרי שבת 9 עברה אונס קבוצתי ונשרפה

המשטרה עצרה איש דת ושלושה חשודים נוספים, אחרי שתקפו את הילדה שהגיעה לאתר לשריפת גופות בחיפוש אחר מים. היא משתייכת לקאסטת הדלית, הנמוכה ביותר במדינה, והאם סיפרה כי מנעו ממנה להציל את הגופה. המפגינים דורשים עונש מוות לאנסים, ותוקפים את השתיקה של מודי

Protesters burning an effigy of Narendra Modi during the demonstration. Delhi Mahila Congress members protest against Prime Minister, Narendra Modi’s silence on the issue of alleged rape of a 9-year-old Dalit girl, exposing the incompetence and failure of law and order. (Photo by Amarjeet Kumar Singh / SOPA Images/Sipa USA)No Use Germany.. רויטרס
Protesters burning an effigy of Narendra Modi during the demonstration. Delhi Mahila Congress members protest against Prime Minister, Narendra Modi’s silence on the issue of alleged rape of a 9-year-old Dalit girl, exposing the incompetence and failure of law and order. (Photo by Amarjeet Kumar Singh / SOPA Images/Sipa USA)No Use Germany./רויטרס

מפגינים בבירת הודו מחו בימים האחרונים לאחר אונס קבוצתי, רצח ושריפת גופה של ילדה בת תשע בניו דלהי. הוריה של הנערה מאשימים איש דת הינדי ושלושה אנשים אחרים בתקיפת בתם, בעת שהלכה להביא מי שתייה מברזיה במשריפה מקומית. המשטרה עצרה את הגברים בחשד לאונס קבוצתי ורצח.

הוריה של הנערה הם מקאסטת הדלית, והם מתפרנסים מנדבות שהם מקבצים מחוץ למקדש מוסלמי סופי הסמוך לאתר שריפת הגופות. הילדה הייתה בתם היחידה. האם סיפרה לרשת BBC כי ביום ראשון בערב, היא שלחה את בתה לאסוף מים מהברזייה במתחם.

"אחרי שהיא לא חזרה במשך שעה, הלכתי לחפש אותה. מצאתי אותה במשריפה, שוכבת על הקרקע", אמרה. "השפתיים שלה היו כחולות, היה דם מתחת לאף שלה, היו לה חבלות בידיים ובזרועות והבגדים שלה היו רטובים".

היא אמרה כי איש הדת ושלושת הגברים הנוספים המליצו לה שלא לקרוא למשטרה, כי היא "תתעקש על נתיחת הגופה ותמכור את האיברים שלה". האם הוסיפה כי הם סגרו את השערים של המקום כדי למנוע ממנה לעזוב, איימו עליה ואפילו הציעו לה שוחד.

אבי הילדה אמר כי עד שהוא וכ-150 תושבים נוספים הגיעו למקום, הגופה של בתו כבר הייתה שרופה ברובה. התושבים קראו למשטרה ושפכו על הגופה מים, אך הצליחו להציל רק את הרגליים, כך שלא ניתן יהיה לנתח את הגופה ולאשר שהיא נאנסה.

מפגינים בניו דלהי שורפים תמונה של ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי בשל שתיקתו אחרי אונס ורצח של ילדה בת תשע, 4 באוגוסט 2021. רויטרס
מפגינים בניו דלהי שורפים תמונה של ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי בשל שתיקתו אחרי אונס ורצח של ילדה בת תשע, 4 באוגוסט 2021/רויטרס

התקרית עוררה השוואה לאונס קבוצתי ורצח של נערה דליתית על ידי ארבעה אנשים מקאסטה גבוהה יותר בצפון המדינה. המקרה יצר תהודה ברחבי העולם, אחרי שהמשטרה הואשמה בשריפת הגופה חרף התנגדות המשפחה.

בני הדלית נמצאים בתחתית היררכיית הקאסטות ההינדית, והם בין האזרחים המדוכאים ביותר בהודו. רוב גדול מקרב 200 מיליון הדליתים חיים בעוני, ולמרות חוקים שנועדו להגן עליהם, הם ממשיכים להיות מופלים על ידי המעמדות הגבוהים והרשויות, במיוחד הנשים.

מאות מפגינים התכנסו אתמול מחוץ למשריפה, ודרשו לגזור עונש מוות על הנאשמים. הם קראו להדחת כמה בכירים במשטרה, וטענו שהם הטרידו את משפחת הילדה. ראש ממשלת ניו דלהי ארווינד קג'ריוואל ומנהיג האופוזיציה רהול גנדי ביקרו את המשפחה והציעו לעזור להם בהליכים המשפטיים. תומכי האופוזיציה אף שרפו בובה בדמותו של ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי שזכה לביקורת על כך שלא גינה את הפשע.

מאז שצעירה נאנסה ונרצחה באוטובוס בניו דלהי ב-2012, האלימות המינית בהודו זוכה לסיקור נרחב. המקרה המזעזע ההוא הצית ימים של הפגנות והוביל להקשחת חוקי האונס, אולם אין סימנים לדעיכת האלימות כלפי ילדות ונשים במדינה. לפי נתוני הפשיעה האחרונים, כל קורבן אונס רביעי בהודו הוא ילד. ברוב מוחלט של המקרים, הקורבנות מכירים את התוקפים שלהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully