וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיג צ'צ'ניה: שוקל להקים "קבוצת ואגנר" משלי

עודכן לאחרונה: 19.2.2023 / 17:27

בפוסט בטלגרם, רמזן קדירוב אמר כי ואגנר, ששכירי החרב שלה נלחמים לצד החיילים הרוסים באוקראינה, השיגה "תוצאות מרשימות" וכי חברות צבא פרטיות הן הכרחיות

בווידאו: קבוצת ואגנר מטילה אימה בשדה הקרב באוקראינה/רויטרס

רמזן קדירוב, מנהיג מחוז צ'צ'ניה ברוסיה ובעל בריתו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, אמר היום (ראשון) כי הוא מתכנן יום אחד להקים חברה צבאית פרטית בסגנון של קבוצת ואגנר שנמצאת בבעלות האוליגרך יבגני פריגוז'ין.

ההתחזקות של קבוצת ואגנר וחברות פרטיות נוספות שמגייסות שכירי חרב מחוץ לצבא הרוסי הרשמי, העלתה חששות בקרב דיפלומטים מערביים כי קבוצות מסוג זה עלולות להוות איום על הסדר והיציבות ברוסיה.

בפוסט בטלגרם, קדירוב כתב כי ואגנר, ששכירי החרב שלה נלחמים לצד החיילים הרוסים באוקראינה, השיגה "תוצאות מרשימות" וכי חברות צבא פרטיות הן הכרחיות. "אנחנו יכולים לומר בביטחה שוואגנר הוכיחה את היכולות הצבאיות שלה והוכיחה את החשיבות של חברות פרטיות מסוג זה", אמר קדירוב, שעומד בראש הרפובליקה הצ'צ'נית מאז 2007.

"כשאסיים את השירות שלי למדינה, אני מתכנן ברצינות להתחרות עם אחינו היקר יבגני פריגוז'ין ולייסד חברת צבא פרטית. אני חושב שזה יצליח", אמר קדירוב בן ה-46.

מטה קבוצת ואגנר בסנט פטרסבורג. רויטרס
המטה של קבוצת ואגנר בסנט פטרסבורג/רויטרס
יבגני פריגוז'ין וולדימיר פוטין. ממשלת רוסיה, אתר רשמי
יבגני פריגוז'ין ופוטין/אתר רשמי, ממשלת רוסיה
מנהיג צ'צ'ניה רמזן קדירוב נואם בפני כוחות הביטחון בגרוזני, 25 בפברואר 2022. רויטרס
רמזן קדירוב/רויטרס
מנהיג צ'צ'ניה קדירוב נואם בפני כוחות הביטחן/טוויטר

קדירוב ופריגוז'ין עומדים בראש כוחות שבאופן כללי פועלים באופן עצמאי באוקראינה, ואינם תלויים בפיקוד הצבאי הרוסי. השניים הם בעלי ברית אדוקים של הישיא ולדימיר פוטין, אך גם ביקרו בפומבי את הנהגת הצבא.

קדירוב, בנו של הנשיא הצ'צ'ני אחמד קדירוב, שנרצח ב-2004 בפיצוץ בגרוזני, גיבש ברית טקטית עם פריגוז'ין. השניים קוראים לצבא הרוסי להיות אכזרי עוד יותר במלחמה באוקראינה.

פריגוז'ין, שבעשור האחרון של ברית המועצות ריצה עונש מאסר בכלא בגין שוד והונאה, היה עמית של פוטין במשך שנים רבות. חברת הקייטרינג שלו קיבלה מכרזים ממשלתיים וזיכתה אותו בכינוי "השף של פוטין". הוא שלח את שכירי החרב של ואגנר להילחם לצד החיילים הרוסים בסוריה ובעימותים באפריקה למען קידום האינטרסים הגיאופוליטיים של רוסיה.

על פי דיווחים, הקרמלין באחרונה מרסן את השפעתו הפוליטית של פריגוז'ין ואף הורה לו להפסיק את הביקורת הפומבית של הצבא ושל משרד ההגנה. התקשורת הרוסית קיבלה הוראה לא להזכיר את הקבוצה או את שמו של פריגוז'ין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully