וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הוואגנרים חתכו לו את הביצים": הקבוצה האכזרית בשדה הקרב באוקראינה נחשפת

עודכן לאחרונה: 24.1.2023 / 12:16

דו"ח של המודיעין הצבאי האוקראיני מפרט את הטקטיקות והאכזריות של לוחמי הקבלנית הפרטית ואגנר שמנוהלת על ידי האוליגרך הכרזימטי יבגני פריגוז'ין: החיילים, שרובם אסירים, מחולקים בקבוצות ניידות של 12 או פחות, משתמשים ברימוני RPG ומנצלים מודיעין בזמן אמת ממל"טים

בווידאו: קבוצת ואגנר מטילה אימה בשדה הקרב באוקראינה/רויטרס

קבוצת ואגנר "מייצגת איום ייחודי, למרות האבדות העצומות שספגה. המוות של אלפי חיילי ואגנר אינו משנה לחברה הרוסית", כך נכתב בדו"ח של המודיעין הצבאי האוקראיני שהגיע לידי CNN .

ואגנר היא קבלנית צבאית פרטית שמנוהלת על ידי האוליגרך יבגני פריגוז'ין. לוחמיה פועלים בחזית המזרחית באוקראינה וזוקפים לזכותם את כיבוש העיר סולדאר ואזורים אחרים. שיחות טלפון שהגיעו ל-CNN הודות למקור במודיעין האוקראיני, מבליטות את הגישה חסרת הרחמים שלהם בשדה הקרב ואת הגישה האכזרית בתוך הקבוצה.

"יחידות תקיפה לא נסוגות ללא פקודה...העונש על נסיגה לא מאושרת של צוות היא הוצאה להורג מיידית", נכתב בדו"ח. דוגמא נוספת לאכזריות אפשר לשמוע בשיחת טלפון שבה נשמע חייל אומר לחברו: "הוואגנרים תפסו אותו וחתכו לו את הביצים".

על פי הדו"ח, לוחמי ואגנר פצועים נותרים בשדה הקרב במשך שעות. "יחידת התקיפה אינה יכולה להוציא את הפצועים משדה הקרב, משום שהמשימה העיקרית שלהם היא להמשיך בתקיפה עד שהיעד מושג. אם התקיפה נכשלת, נסיגה אינה מורשית עד שהלילה יורד".

מטה קבוצת ואגנר. רויטרס
מטה קבוצת ואגנר בסנט פטרסבורג/רויטרס
מטה קבוצת ואגנר בסנט פטרסבורג. רויטרס
מטה קבוצת ואגנר בסנט פטרסבורג/רויטרס
מטה קבוצת ואגנר בסנט פטרסבורג. רויטרס
מטה קבוצת ואגנר בסנט פטרסבורג/רויטרס

הצבא הרוסי אולי אף מאמץ את הטקטיקות של הקבוצה, על אף האכזריות הרבה, ובמקום קבוצות טקטיות קלאסיות גדולות, קיימת ההצעה לעבור ליחידות תקיפה כמו בוואגנר, מציין הדו"ח. נראה כי גם החיילים הרוסים מעדיפים את הקבוצה. "זה הבדל של שמיים וארץ. אם אני מתכונן לשרת, עדיף שאשרת שם" בוואגנר, נשמע חייל אומר לחברו בשיחת טלפון אחרת.

עוד עולה מהדו"ח, כי החיילים של ואגנר מסודרים בקבוצות ניידות של 12 או פחות, משתמשים ברימוני RPG ומנצלים מודיעין בזמן אמת ממל"טים, שמהווים "גורם מרכזי". כלי אחר שבו החיילים משתמשים הוא ציוד תקשורת מתוצרת מוטורולה. מחברת הטכנולוגיה נמסר כי סגרה את כל הפעילות שלה ברוסיה.

הדו"ח טוען גם כי עשרות אלפי האסירים שגויסו לוואגנר בדרך כלל תוקפים בגל הראשון וסופגים את הפגיעה הקשה ביותר - כ-80% מהכוח לעתים. חיילים מנוסים יותר מחזיקים עליהם ציוד לראיית לילה וראייה תרמית. יתר המכך, את הנשק שלה הקבוצה מקבלת מרוסיה אך גם מצפון קוריאה, אמר בשבוע שעבר דובר המועצה לביטחון לאומי בארצות הברית ג'ו קירבי

שיתוף הפעולה בין הצבא הרוסי לוואגנר לוקה בחסר, על פי הדו"ח. הצבא הרוסי פוגע לעתים בציוד של הקבוצה בטעות.

יבגני פריגוז'ין, בעלים של קבוצת ואגנר. רויטרס
כריזמה שטנית. יבגני פריגוז'ין/רויטרס
יבגני פריגוז'ין, בעלים של קבוצת ואגנר. רויטרס
כמו רספוטין. יבגני פריגוז'ין/רויטרס

פריגוז'ין בינתיים דואג כל העת לבסס את מעמדו ואת מעמד הקבוצה שלו ולהפוך אותה להכרחית בעבור נשיא רוסיה. הוא גם טוען כי חייליו הם שכבשו את העיר סולדאר ואזורים אחרים במזרח אוקראינה.

לפני חודשיים, אנדריי קולסניקוב, עמית בכיר בקרן קרנגי לשלום בינלאומי, אמר כי ההשפעה הגדלה של האוליגרך דומה לזאת של הנזיר גריגורי רספוטין בחצר הצאר ניקולאי השני. "ולדימיר פוטין זקוק ליעילות ולהישגים בשדה הקרב בכל מחיר", הוא אמר. "לפריגוז'ין יש כריזמה שטנית, שמתחרה באופן כלשהו עם זו של פוטין. אך פוטין זקוק לו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully