וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין מכריז: מוכנים לנהל משא ומתן עם אוקראינה

עודכן לאחרונה: 25.12.2022 / 12:38

נשיא רוסיה מסר כי המדינה "מוכנה לנהל משא ומתן עם כל הצדדים המעורבים בסכסוך באוקראינה". אולם, הוסיף והאשים את אוקראינה בחוסר מוכנות לנהל משא ומתן, "אנחנו לא אלה שמסרבים, אלא הם". זאת, ברקע התראות תקיפה אווירית שנשמעו הבוקר ברחבי אוקראינה

העיר קייב מכוסה בשלג ברקע סירנת אזעקה מפני תקיפה אווירית. 17 בנובמבר 2022/רויטרס

נשיא רוסיה וולדימיר פוטין אמר היום (ראשון) כי רוסיה מוכנה לנהל משא ומתן עם כל הצדדים המעורבים בסכסוך באוקראינה. אולם, הנשיא הוסיף וגילגל את האשמה על הצד האוקראיני. "אנחנו לא אלו שמסרבים לנהל משא ומתן, אלא הם", אמר.

"אני מאמין שאנחנו פועלים בכיוון הנכון, אנחנו מגנים על האינטרסים הלאומיים שלנו, האינטרסים של האזרחים שלנו, העם שלנו", אמר הנשיא פוטין בראיון לטלוויזיה הממלכתית במדינה, "אין לנו ברירה אלא להגן על האזרחים שלנו".

"אנחנו מוכנים לנהל משא ומתן עם כל המעורבים על פתרונות מקובלים, אבל זה תלוי בהם", הוסיף נשיא רוסיה והעביר את האשמה אל אוקראינה "אנחנו לא אלה שמסרבים לנהל משא ומתן, אלא הם".

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין משתתף בשיחת וידאו של המועצה לפיתוח אסטרטגי ופרויקטים לאומיים. Sputnik/Mikhail Metzel, רויטרס
"מגנים על האינטרסים הלאומיים שלנו", ולדימיר פוטין/רויטרס, Sputnik/Mikhail Metzel

הצהרתו של פוטין מגיעה לאחר שמוקדם יותר היום, נשמעו באוקראינה סירנות המתריעות מתקיפה אווירית. אך, לא דווח על תקיפה רוסית חדשה. דיווחים לא מאומתים ברשתות החברתיות באוקראינה שיערו כי הצפירות הופעלו לאחר שמטוסים רוסיים טסו מעל בלארוס, וכי עם שמיעת ההתרעות אותם מטוסים חזרו אל שטח רוסיה.

מדובר חיל האוויר של אוקראינה, יורי איהנאט, נמסר היום כי מטוסים של צבא רוסים טסים מעל שטח אוקראינה "כמעט מסביב לשעון". "הגברנו מוכנות - כל מה שממריא חייב להיות בשליטתנו", אמר דובר חיל האוויר.

בניין שנפגע במתקפה של רוסיה על אוקראינה, בעיר קריבי ריה, 16 בדצמבר 2022. רויטרס
בניין שנפגע במתקפה רוסית על אוקראינה/רויטרס

אתמול, ביצעה רוסיה תקיפה בעיר חרסון, שלאחרונה שוחררה על ידי הכוחות האוקראינים. בתקיפה נהרגו לפחות עשרה בני אדם ונפצעו כ-58. מרשויות האזור נמסר כי מדובר היה "בהרג עבור הנאה", וכי לאחר התקיפה ניתן היה לראות גופות מדממות שרועות על הכביש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully