וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפעם הראשונה בפומבי: פוטין כינה את הפלישה לאוקראינה "מלחמה"

עודכן לאחרונה: 23.12.2022 / 13:06

במרץ האחרון חתם פוטין על חוק צנזורה שמגדיר הפצת מידע "כוזב" על הפלישה כפשע. מתגדיו, מבקשים כעת להעמיד בגינו את הנשיא לדין. מבקריו של פוטין, טענו כי מדובר בטעות בבחירת המילים אך גורמים רשמיים ימשיכו לעקוב מקרוב אחר עמדתם של דמויות בתוך הקרמלין על האימרה

הנשיא הרוסי ולדמיר פוטין מתעדכן על המצה באוקראינה על ידי מפקדי הצבא שלו/רויטרס

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין השתמש אתמול (חמישי) במילה "מלחמה" כדי להתייחס לסכסוך באוקראינה, בפעם הראשונה בפומבי בה סטה מתיאורו המעוצב בקפידה של הפלישה למוסקבה כ"מבצע צבאי מיוחד", 10 חודשים לאחר תחילתה.

"המטרה שלנו היא לא לסובב את גלגל התנופה של הסכסוך הצבאי, אלא להיפך, לסיים את המלחמה הזו", אמר פוטין לכתבים במוסקבה, לאחר שהשתתף בישיבת מועצת המדינה בנושא מדיניות נוער. "היינו ונמשיך לשאוף לכך", הוסיף.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין משתתף בשיחת וידאו של המועצה לפיתוח אסטרטגי ופרויקטים לאומיים. Sputnik/Mikhail Metzel, רויטרס
"המטרה שלנו היא לא לסובב את גלגל התנופה של הסכסוך הצבאי, אלא לסיים את המלחמה הזו". ולדימיר פוטין/רויטרס, Sputnik/Mikhail Metzel

מבקריו של פוטין טענו כי השימוש במילה "מלחמה" לתיאור הסכסוך באוקראינה היה למעשה בלתי חוקי ברוסיה מאז מרץ, בעת שהמנהיג הרוסי חתם על חוק צנזורה שמגדיר הפצת מידע "מזויף" על הפלישה כפשע שדינו עד 15 שנות מאסר.

ניקיטה יופרב, מחוקק עירוני מסנט פטרסבורג שנמלט מרוסיה בשל עמדתו נגד המלחמה, הגיב למקרה ואמר כי ביקש מהרשויות ברוסיה להעמיד את פוטי לדין את על "הפצת מידע מזויף על הצבא". "לא הייתה צו לסיים את המבצע הצבאי המיוחד, לא הוכרזה מלחמה", כתב בטוויטר. "כמה אלפי אנשים כבר נידונו על מילים כאלה על המלחמה".

מקפת מל"טים על דונצק, אוקראינה. רויטרס
מאז אלפים נהרגו, כפרים שלמים נמחקו ותשתיות של מיליארדי דולרים נהרסו. מקפת מל"טים על דונצק/רויטרס

גורם רשמי אמריקני מסר ל-CNN שההערכתם הראשונית היא כי הייתה זו חריגת לשון, וכי השימוש במילה לא היה מכוון. עם זאת, גורמים רשמיים ככל הנראה ימשיכו לעקוב מקרוב בכדי לבחון מה אומרים על כך דמויות בתוך הקרמלין בימים הקרובים.

פלישת פוטין לאוקראינה החלה ב-24 בפברואר, ומאז אלפים נהרגו, כפרים שלמים נמחקו ותשתיות של מיליארדי דולרים נהרסו. באותו היום, השתמש פוטין במונח "מבצע צבאי מיוחד" לתיאור התקיפה, והסביר כי הפלישה נעשתה ממניע פטריוטי וכמעט קיומי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully