וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זלנסקי נאם בקונגרס: "השקעה באוקראינה אינה צדקה, אלא תמיכה בביטחון הגלובלי"

עודכן לאחרונה: 22.12.2022 / 7:33

לקול תשואות רמות ומחיאות כפיים נכנס נשיא אוקראינה לאולם הקונגרס האמריקני. בנאומו, הוא הודה על ההזמנה וחבילת הסיוע האחרונה שהעניקו האמריקנים למדינתו. "זוהי איננה צדקה, צריך לגרום לטרוריסטים לקחת אחריות על מעשיהם. נשיג ניצחון מוחלט"

וולודימיר זלנסקי בנאומו בקונגרס האמריקני. 22 בדצמבר 2022/רויטרס

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי נאם הלילה (חמישי) מול בית הנבחרים בארצות הברית, שעות ספורות לאחר שהגיע למדינה. בנאומו, התייחס זלנסקי למלחמה המתרחשת מזה עשרה חודשים במדינתו ואמר כי על אף המצב הקשה, "אוקראינה חיה ובועטת". כניסתו לאולם, לוותה בקול תשואות רמות ומחיאות כפיים ממושכות, והוא החל את נאומו בהכרת תודה על הזמנתו. באולם, נכחו בין היתר, גם סגנית הנשיא קמאלה האריס ויו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי, להן העניק את דגל אוקראינה, שעליו חתומים חיילים משדה הקרב.

זלנסקי קרא להמשך התמיכה הפיננסית מארצות הברית, אך הסביר כי "הכסף שניתן הוא איננו צדקה". לדבריו, "זוהי השקעה בביטחון ובדמוקרטיה העולמית שאנו מטפלים בה בצורה האחראית ביותר". זלנסקי גם דחק בחברי הקונגרס לחזק את הסנקציות נגד רוסיה ו"לגרום לטרוריסטים לקחת אחריות על מעשיהם". הוא ציין כי נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן תמך בתוכנית השלום בת 10 הנקודות שלו, אך הוסיף כי כל חבר קונגרס יכול לסייע ביישומה.

וולודימיר זלנסקי בנאומו בקונגרס האמריקני. 22 בדצמבר 2022. רויטרס
"אוקראינה חיה ובועטת". זלנסקי בנאומו בקונגרס/רויטרס
וולודימיר זלנסקי, קמלה האריס, ננסי פלוסי. נאום זלנסקי בקונגרס האמריקני. רויטרס
מניפות את דגל אוקראינה. האריס ופלוסי/רויטרס

זלנסקי טען כי הצבא הרוסי משתמש בכל יכולותיו במלחמה בערים האוקראיניות, אך הדגיש כי "נחזיק מעמד ולעולם לא נכנע". בשנה שעברה חיו שם 70,000 איש בבחמד, עכשיו נשארו רק כמה אזרחים בודדים. כל סנטימטר מהאדמה הזו ספוג בדם. אזור דונבאס החליף ידיים כמה פעמים בקרבות עזים, ואפילו קרבות ידיים", הוסיף זלנסקי.

הנשיא האוקראיני התייחס גם לחג המולד שעתיד להתקיים בסוף השבוע, ואמר כי האוקראינים יחגגו השנה את החג, למרות זוועות המלחמה. "גם אם אין חשמל או אור - האמונה שלנו בעצמנו לא תכבה", אמר לקונגרס. זלנסקי סיים את נאומו באומרו שאוקראינה תשיג "ניצחון מוחלט", וחזר על הערות הפתיחה שלו, שאמרו כי "אוקראינה חיה ובועטת".

וולודימיר זלנסקי בנאומו בקונגרס האמריקני. 22 בדצמבר 2022. רויטרס
כניסתו לאולם, הייתה מלווה קול תשואות רמות ומחיאות כפיים ממושכות. כניסתו של זלנסקי לאולם הקונגרס/רויטרס
וולודימיר זלנסקי, קמלה האריס, ננסי פלוסי. נאום זלנסקי בקונגרס האמריקני. רויטרס
הדגל שהעניק נשיא אוקראינה. פלוסי וזלנסקי/רויטרס

ביקורו המפתיע של זלנסקי בוושינגטון, הינו נסיעתו הראשונה לחו"ל מאז פלשה רוסיה לארצו לפני 300 יום. את דרכו לארצות הברית, התחיל הנשיא בנסיעה סודית ברכבת לפולין ביום שלישי. הפגישה בין נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן לזלנסקי, שהתקיימה כשעתיים טרם נאומו בקונגרס, הדגישה נקודת שיא ביחסים בין שתי המדינות, למרות כמה חיכוכים שהיו בדרך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully