וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין: אין לי חרטות על מתקפות הטילים על אוקראינה

עודכן לאחרונה: 15.10.2022 / 10:48

נשיא רוסיה אמר בכנס בקזחסטן כי לעת עתה הוא אינו רואה צורך בתקיפות בסדר גודל דומה והדגיש כי אין צורך בעוד התקפות "מסיביות" על המדינה

פיצוץ בגשר קרים ברוסיה כתוצאה משריפת מיכל דלק. 8 באוקטובר 2022/רויטרס

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אמר הערב (שישי) כי אין לו חרטות על תקיפות הטילים הקטלניות על מטרות אזרחיות באוקראינה, והוסיף כי פעולותיה של מדינתו נכונות. עם זאת, הוא הדגיש כי עכשיו אין צורך בעוד התקפות "מסיביות" על המדינה.

תקיפות הטילים האחרונות על אוקראינה, הגיעו לאחר פיצוץ גשר קרים בשבוע שעבר. אז כינה פוטין את האירוע "מתקפת טרור", ובהמשך האשים את השירותים המיוחדים של אוקראינה באירוע. מוקדם יותר השבוע עצר שירות הביטחון הפדרלי הרוסי (FSB) חמישה רוסים ושלושה אזרחים אוקראינים וארמנים בגין הפיצוץ בגשר.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין מכריז על סיפוח ארבעת המחוזות באוקראינה. 30 בספטמבר 2022. רויטרס
"אין צורך כרגע בהתקפות מסיביות נוספות". פוטין/רויטרס

שלשום התכנסו כ-50 מדינות במטה נאט"ו והתחייבו לחמש את אוקראינה במהלך החורף ואחריו, עם מערכות הגנה אוויריות חדשות. שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין אמר כי התמיכה היא ללא הגבלה. ארצות הברית חזרה על התחייבותה להגן על "כל סנטימטר" של שטח נאט"ו לקראת שיחות שנערכו אתמול בין שרי ההגנה של הברית הצבאית, שיכללו גם דיונים של קבוצת תכנון הגרעין של נאט"ו - הגוף הבכיר ביותר לסוגיות גרעין.

רוסיה מנגד אמרה כי הצטרפות של אוקראינה כחברה בנאט"ו תוביל למלחמת עולם שלישית. סגן מזכיר מועצת הביטחון הרוסית, אלכסנדר בנדיקטוב, אמר לסוכנות הידיעות TASS בריאיון כי "קייב מודעת לעובדה שצעד כזה הוא הסלמה שתוביל למלחמת עולם שלישית". לדבריו, "ככל הנראה היא מעוניינת לייצר רעש בינלאומי ולהסב את תשומת הלב לאוקראינה שוב". הוא אמר גם שהסיוע של המערב לאוקראינה הוא "התערבות ישירה בעימות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully