וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרוב של לוחם מג"ב שנפל בפיגוע בשועפאט הוא חסיד חב"ד: "משפחה של גיבורים"

עודכן לאחרונה: 14.2.2023 / 21:48

חוקר ישראלי באוניברסיטת MIT בשם מאור פריד הסביר על קירבת משפחתו ללוחם שנהרג בפיגוע במזרח ירושלים. לדבריו, אחד מבני המשפחה התגייר ומוכר היטב בקהילה היהודית במלבורן שבאוסטרליה. "משפחת סואעד היא בשר מבשרנו, ברגעי השמחה והשפל, בבריתות ואזכרות"

לווית החייל, אסיל סוואעד, שנרצח במחסום שועפאט/אלי אשכנזי, שלומי גבאי

"סמ"ר אסיל סואעד שנפל אתמול בפיגוע הוא קרוב משפחה שלי", הפתיע הבוקר (שלישי) מאור פריד, חוקר ישראלי באוניברסיטת MIT, בפוסט שפרסם בפייסבוק. "לא כביטוי, באמת", הסביר פריד. "אבא של מיכל, אשתי, נולד בכפר וואדי סלמה בגליל בשם חסן סואעד, שירת בצנחנים, התגייר והפך במרוצת השנים לרמי בן דוד - חסיד חב"ד. מאז ועד היום משפחת סואעד היא בשר מבשרנו, בני משפחה, ברגעי השמחה והשפל, בבריתות ובאזכרות".

עוד כתב פריד כי "משפחת סואעד היא משפחה של גיבורים. בדואים מהגליל שמשרתים ביחידות הקרביות ביותר בצה"ל, שמקריבים את נפשם למען הארץ הזאת והעם היושב בציון במסירות נפש ואפשר לראות את זה מהשנייה שנכנסים לכל בית בכפר - מדפים מלאים בתעודות הוקרה ותמונות לבושי מדים לצד ספרי קוראן".

רמי בן דוד,קרוב משפחתו של סמ"ר אסיל סואעד שנרצח אתמול בפיגוע במחסום ענתות, ירושלים. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
קרוב משפחתו של אסיל סואעד/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

חסן-רמי מתגורר זה שנים באוסטרליה, שם הקים משפחה, ובבית חב"ד במלבורן מכירים אותו היטב. לפני כשנה, בכנס שנערך שם, גולל בפומבי את סיפור חייו הפתלתל והכול כך לא שגרתי. בקהילה מכירים אותו כאיש צנוע ונחבא אל הכלים, ביישן אפילו, שחיי השגרה שלו ושל משפחתו מרובת הילדים, הם מרכז חייו.

"אסיל היה ילד שקיבל את ההחלטה להתגייס למג"ב מתוך גאווה, שליחות, אהבה למולדת, לארץ ולעם שלנו. ביום הכואב הזה, כשהלב של כל המשפחה ושל עם ישראל נשבר", המשיך פריד. "אסיל מאיר לנו במותו כמו בחייו ומזכיר לנו שבן כל השסעים, חיכוכים, והזעם יש עוד תקווה. יש כאן נוער שנלחם מתוך אהבה כדי שנוכל לחיות כאן בשקט. יהודים, בדואים, דרוזים, ימנים, שמאלנים. יחד".

מוקדם יותר היום הובא סואעד למנוחות בכפר חוסנייה שבו גדל. אחיו, מוסטפא, סיפר בשיחה על וואלה! על האובדן. "הוא היה אמור לחזור בסוף השבוע, ויחזור אלינו בארון", אמר. "אנחנו לא מעכלים את זה, אמא לא מסוגלת לעכל את הבשורה המרה. אני גם שירתי במג"ב ולא דמיינתי לעצמי שיום אחד נהיה משפחה שכולה".

פיגוע במחסום ענתות: לוחם שנהרג, סמ"ר אסיל סואעד, בן 22, תושב חוסנייה, משרת בשירות קבע בפלוגה נ"ד במשמר. 13 בפברואר 2023. דוברות מג"ב, אתר רשמי
"קיבל את ההחלטה להתגייס למג"ב מתוך גאווה, שליחות, אהבה למולדת, לארץ ולעם שלנו". אסיל סואעד/אתר רשמי, דוברות מג"ב

אתמול נקבע מותו של סואעד. בן ה-22 עלה לבדיקת אוטובוס שגרתית כשמחבל בן 13 התנפל עליו ודקר אותו, מאבטח אזרחי שהיה עמו בבדיקה ירה לעבר המפגע, ופגע גם בלוחם. חבריו בפלוגה במשמר הגבול סיפרו על אדם "הכי שמח, תמיד סייע ועוזר לכולם, נרתם תמיד לכל משימה ואהב את השירות למען ביטחון המדינה". סועאד התגייס לחיל במרץ 2019 לשירות חובה, שבסיומו נלחם בכדי לחתום קבע באותה הפלוגה שבה גדל.

עוד עלה מהחקירה כי הלוחם הבחין בחבורת ילדים בתוך קבוצה של מבוגרים באוטובוס. הוא ביקש מאחד מהם להזדהות, וזה בתגובה שלף סכין ודקר אותו. כעת, המחסום נסגר לתנועה ועשרות לוחמי מג"ב הגיעו לתגבר את הכניסה למחנה הפליטים. כוחות משטרה עיכבו כמה מבני משפחתו של המחבל.

  • עוד באותו נושא:
  • מג"ב
  • חב"ד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully